Nove xennonove aled svetla su vraj malo reflektovane sietnicou zvery. Mozno aj pre to ja na 20 rocnom aute s halogenami tu zver vidim ale susedia nie. Ked idem po tme vidim len ocka sa odrazat z kanala a obcas aj z cesty. BTW: toho vraha co oblepil na ceste Danubiana Gabcikovo vsetko mozne aj nemozne po oboch stranach cesty reflexkami roznej farby alen najme bielej by stalo za to neiekam kopnut. Urcite pomahal bezpecnosti.
02.10.2020 - 18:45:03
00
luky64 Kuk na cerstvy beton schnuci pod doskou :-)
02.10.2020 - 19:08:20
00
Ako môžme mať na to pár pohľadov:
1) môžem spraviť maximum, ale stret v noci so zverov neviem veľmi ovplyvniť, max tak, že nepoužijem diaľkové, keďže zver lepšie reaguje na stretávačky. Budem dávať pozor. Zase je nezmysel jazdit 25km/h aby mi náhodou nevbehla líška pod kolesá líška. Síce to znie blbo, ale máme tu otázku súdnictva, kde za zabitie líšky ma asi do basy nepošlú.
2) môžem spraviť maximum, aby som zabránil, že autom nezrazím nezodpovedného chodca, či cyklistu. Použijem diaľkové (zvyšujem riziko, že zver zle zareaguje). V momente keďže zrazím nezodpovedného chodca či cyklistu, mám opletačky zo zákonom, ak nemáte v aute kameru, polícia v 9/10 prípadov usudzuje, že na vine je šofér, bez svedkov je to problém koľkokrát dokázať, že na vine je chodec. Polícia, či verejnosť nechce počuť, že chodec/cyklista spravil chybu, lynčovanie médiami, že som masový vrah, ľuďmi na FB, moje ekonomické a zdravotné problémy a podobne. Áno, môžem ísť tak 40km/h mimo mesto, na druhú stranu ak mi má cesta kvôli tomu trvať 2-3x dlhšie...
3) cyklista/chodec spravia všetko preto, aby ich auto nezrazilo, teda dodržia zákony, môžem tomu v prípade cyklistu pomôcť reflexnými prvkami na sebe, zadná zablatená odrazka 3x2cm veľmi dozadu nevidno. Keď toto spravím, spravil som maximum, čo som mohol spraviť a 99,99% šoférov je slušných a keď ma uvidia zdiaľky, vedia sa lepšie prispôsobiť, ako keby ma uvideli 25m pred sebou zrazu.

Dnes v BA zrazila električka chodca na prechode, na policajnom FB je z toho aj video. Ten človek na vôbec nepozrel, či môže prejsť. Tie nové električky majú prázdne 75t. To nezastaví na 1m. Tam už šofér nemohol nič robiť. Neviem ako sa vyznáte v električkách, ale tie nové majú kapacitu cez 300 ľudí. Neviem aká bola obsadenosť. Každá električka má aj tzv. magnetické núdzové brzdy okrem klasických kotúčových. Ak ich použije pri núdzovom brzdení, magnetické brzdy majú takú silu, že vytrhávajú koľajnice, nevraviac o tom, že ľudia doslova letia v električke. Ak si niekto myslí, že sa udrží, tak pri takom brzdení pôsobí sila cca 5-6G, teda ak vážite 100kg, v momente zabrzdenia vážite 500-600kg, to ani špičkový atlét na steroidoch nedá, aj keby to čakal. Napriek tomu na pár skupinách, kde sa to preberalo, vodičovi električky každý druhý človek prial smrť jemu, či jeho rodine, vážne zranenia a podobne. Pri takejto situácii už len vodič vyberá, zabijem toho jedného, alebo prizabijem 300 ľudí v električke + toho jedného? Navyše keď sa poškodia koľajnice, tak oprava bude trvať pár dní. Ako budú ľudia z tých častí mesta cestovať do a z roboty? Áno, je to hnusné, ale najrozumnejšou voľbou je zraziť toho človeka v tomto konkrétnom prípade. Asi veľa ľudí so mnou súhlasiť nebude, ale koľko ľudí má gule na to šoférovať autobus, či električku plnú ľudí? Budú pindať, že čo mal ten šofér robiť, ale nik z nich nemá gule na to, aby to toho sadol.
02.10.2020 - 21:25:17
04
plne suhlasim s janom

ale nepomozes si, ludia dnes su totalne zmagoreni. staci si pozriet co vsetko lajkuju kadetade, nedokazu si spravit zdravy vlastny nazor na nieco. ked im niekto povie BUU, tak oni tiez povedia BUU. asi tak
a media tomu tiez hodne napomahaju. keby napisali: chodes sa nepozrel ci moze prejst a vehol pod elektricku - tak to nebude take zaujimave a nerozprudi to take vasne ako ked napisu: elektricka smrti, odmietol pouzit brzdy a zabil cloveka!!!! idealne aspon 15 vykricnikov a velke pismo cez titulku
02.10.2020 - 21:41:31
10
user_id napísal:
luky64 Kuk na cerstvy beton schnuci pod doskou :-)

aha to som si nevšimol....lnáč zaujímavé riešenie s tým rámom z postele.... :tmi:
02.10.2020 - 22:08:14
00
to je ta slavna Jurava? :D vyzera to tam jak v Cernobyle
02.10.2020 - 22:20:06
01
JoKo napísal:
Môžeš ísť aj +30 kmh, len si uvedom, že návrhová maximálna rýchlosť na cyklocestičkách (aby som sa vyjadroval legislatívne správne) je 25 km/hod. Takže ak ideš rýchlejšie, prípadná nehoda, ktorá bude spojená s vyššou rýchlosťou, je spojená s tvojou zodpovednosťou...

Existuje niekde reálne takéto obmedzenie? Naozaj reálne nejaká max. rýchlosť určená osadenou dopravnou značkou podľa normy STN? Ja sa chcem rýchlo a pohodlne dopraviť z bodu A do bodu B a nie kľučkovať medzi chodcami. Paradoxne bude preto často bezpečnejšie použiť aj cestu 1. triedy...
04.10.2020 - 00:34:29
02
Nie je to obmedzene ziadnou znackoy, je to norma pri projektovani cyklocesticiek.
04.10.2020 - 16:00:22
00
Jano1987 napísal:
Budem dávať pozor. Zase je nezmysel jazdit 25km/h aby mi náhodou nevbehla líška pod kolesá líška.


Špeciálne som preto vybral jeleňa (či podobné veľké zviera) a strom. Zrazená líška pre šoféra nepredstavuje až taký problém, zato náraz do stromu alebo jeleňa už nemusí byť sranda. Nie kvôli objektu, do ktorého narazím, ale kvôli tomu, že to ako vodič nemusím prežiť.

Ja som inak zvyšok príspevku (chodci a cyklisti) nijak nespochybňoval, len som dodal, že je vo vlasnom záujme dobré jazdiť na dohľad. Predpokladám, že keď je hustá hmla či totálny lejak (viditeľnosť povedzme 20 metrov), tak ani ty nejdeš na diaľnici 130-kou, ale spomalíš možno aj na menej ako 40 km/h :)
04.10.2020 - 16:32:28
00
tr3mp jasne, že prispôsobujem rýchlosť podmienkam. Keď idem cez územie, kde je zver, dávam pozor. Ale zase ísť 40 na 90 mi príde fakt nezmysel.

Čo mi rozum nepobral, zachytil som návrh z radov Cyklokoalície, kde uvažovali nad tým, aby na cestách II. a III. triedy bola po zhoršení viditeľnosti obmedzená rýchlosť vozidiel na 40km/h z dôvodu, že po takých komunikáciách jazdí/chodí veľa cyklistov/chodcov a nie sú osvetlený, resp. nepoužívajú reflexné prvky a treba ich ochrániť. Zákon predsa prikazuje cyklistom používať reflexné prvky a svetlá viditeľné na 150m a chodcom reflexné prvky mimo obce. Toto mi už príde ozaj choré. Človek z Cyklokoalície to obhajoval tak, že cyklisti a chodci sú nezodpovedný, preto vodiči áut by na nich mali brať ešte väčší ohľad a zodpovednosť za správanie sa chodcov a cyklistov treba presunúť na vodičov, lebo jazdia v autách a oni sú za všetko zodpovedný a majú predvídať.
04.10.2020 - 21:15:05
10
Jano1987 napísal:
Čo mi rozum nepobral, zachytil som návrh z radov Cyklokoalície, kde uvažovali nad tým, aby na cestách II. a III. triedy bola po zhoršení viditeľnosti obmedzená rýchlosť vozidiel na 40km/h z dôvodu, že po takých komunikáciách jazdí/chodí veľa cyklistov/chodcov a nie sú osvetlený, resp. nepoužívajú reflexné prvky a treba ich ochrániť. Zákon predsa prikazuje cyklistom používať reflexné prvky a svetlá viditeľné na 150m a chodcom reflexné prvky mimo obce.


Toto som nezachytil, kde sa to uvádzalo?

Na webe Cyklokoalície skôr vnímam apel na viditeľnosť, teda používanie osvetlenia a reflexných prvkov:
2. Buďte osvetlený. Vhodné osvetlenie, ktoré dnes dosahuje často miniatúrne rozmery, zlepší vašu viditeľnosť, ktorá je za dažďa výrazne znížená nielen šerom ale tiež vodou striekajúcou z pod kolies automobilov. Používajte predné aj zadné osvetlenie a taktiež reflexné pásy. Nákup osvetlenia nepodceňujte – vo väčšine prípadov platí čím vyššia cena, tým vyššia kvalita. (Ako jazdiť bezpečne aj v daždi?)


Správne osvetlenie bicykla patrí k bezpečnosti jazdy rovnako ako správne nastavenie bŕzd alebo nafúkané kolesá. Osvetlenie je hlavne potrebné večer alebo v noci, ale taktiež podľa zákona v zlom počasí teda v daždi, hmle alebo počas sneženia.

V Bratislave sa často stretávame s neosvetlenými cyklistami večer či za dažďa. Niekedy dokonca nemajú ľudia bicykel vybavené ani tým najzákladnejším – odrazkami.

Osvetlenie môže byť lacné (od 2€ za tzv. blikačky) až po drahé verzie konkurujúce svetlivosti áut (od 100€). Za akú dôležitú považujete svoju bezpečnosť? Cyklista v meste nesvieti len pre seba, aby videl diery na ceste alebo ľudí, ale hlavne pre svoju vlastnú viditelnosť voči ostatným účastníkom premávky. Či už sú to chodci križujúci cestu, ostatní cyklisti alebo (a to najmä) vodiči áut.

(Správne osvetlenie na bicykli)


Prípadne aj Bicyklová etiketa č.2: Svetlá a 10 tipov ako jazdiť v zime na bicykli
05.10.2020 - 11:40:14
00
Laco Findl Na zaklade coho sa vlastne iniciuje kosba na Jurave? Periodicky kazdych niekolko mesiacov, na zaklade nahlasenia od obcana alebo tadial chodia zamestnanci z miestnych uradov a kontroluju stav vegetacie?
Mam pocit, ze kosenie zacina vacsinou az ked vegetacia pohlti aspon polovicu z profilu cyklotrasy.
Sucasny stav na niektorych miestach:
Príloha:
IMG_20201005_180533096.jpg
IMG_20201005_180533096.jpg 535.32 KiB thumb_up0thumb_down


Príloha:
IMG_20201005_180543221.jpg
IMG_20201005_180543221.jpg 292.42 KiB thumb_up0thumb_down

05.10.2020 - 21:03:30
00
user_id:
Uz som to nahlasoval asi pred vomi tyzdnami, budem to urgovat... dik za foto a upozornenie...
05.10.2020 - 21:05:25
20
user_id isiel som dnes tadial.. kusok pred ivankou a tiez som si vravel ze "nedavno" asi v lete tam boli metrove mantinely buriny. teraz len tak pri zemi
05.10.2020 - 21:12:06
01
:sun: je uz pomenej, :f: uz nema co do vysky tahat :lol:
05.10.2020 - 21:23:14
00
keyboard_arrow_up