Ako môžme mať na to pár pohľadov:
1) môžem spraviť maximum, ale stret v noci so zverov neviem veľmi ovplyvniť, max tak, že nepoužijem diaľkové, keďže zver lepšie reaguje na stretávačky. Budem dávať pozor. Zase je nezmysel jazdit 25km/h aby mi náhodou nevbehla líška pod
kolesá líška. Síce to znie blbo, ale máme tu otázku súdnictva, kde za zabitie líšky ma asi do basy nepošlú.
2) môžem spraviť maximum, aby som zabránil, že autom nezrazím nezodpovedného chodca, či cyklistu. Použijem diaľkové (zvyšujem riziko, že zver zle zareaguje). V momente keďže zrazím nezodpovedného chodca či cyklistu, mám opletačky zo zákonom, ak nemáte v aute kameru, polícia v 9/10 prípadov usudzuje, že na vine je šofér, bez svedkov je to problém koľkokrát dokázať, že na vine je chodec. Polícia, či verejnosť nechce počuť, že chodec/cyklista spravil chybu, lynčovanie médiami, že som masový vrah, ľuďmi na FB, moje ekonomické a zdravotné problémy a podobne. Áno, môžem ísť tak 40km/h mimo mesto, na druhú stranu ak mi má cesta kvôli tomu trvať 2-3x dlhšie...
3) cyklista/chodec spravia všetko preto, aby ich auto nezrazilo, teda dodržia zákony, môžem tomu v prípade cyklistu pomôcť reflexnými prvkami na sebe, zadná zablatená odrazka 3x2cm veľmi dozadu nevidno. Keď toto spravím, spravil som maximum, čo som mohol spraviť a 99,99% šoférov je slušných a keď ma uvidia zdiaľky, vedia sa lepšie prispôsobiť, ako keby ma uvideli 25m pred sebou zrazu.
Dnes v BA zrazila električka chodca na prechode, na policajnom FB je z toho aj video. Ten človek na vôbec nepozrel, či môže prejsť. Tie nové električky majú prázdne 75t. To nezastaví na 1m. Tam už šofér nemohol nič robiť. Neviem ako sa vyznáte v električkách, ale tie nové majú kapacitu cez 300 ľudí. Neviem aká bola obsadenosť. Každá električka má aj tzv. magnetické núdzové
brzdy okrem klasických kotúčových. Ak ich použije pri núdzovom brzdení, magnetické brzdy majú takú silu, že vytrhávajú koľajnice, nevraviac o tom, že ľudia doslova letia v električke. Ak si niekto myslí, že sa udrží, tak pri takom brzdení pôsobí sila cca 5-6G, teda ak vážite 100kg, v momente zabrzdenia vážite 500-600kg, to ani špičkový atlét na steroidoch nedá, aj keby to čakal. Napriek tomu na pár skupinách, kde sa to preberalo, vodičovi električky každý druhý človek prial smrť jemu, či jeho rodine, vážne zranenia a podobne. Pri takejto situácii už len vodič vyberá, zabijem toho jedného, alebo prizabijem 300 ľudí v električke + toho jedného? Navyše keď sa poškodia koľajnice, tak oprava bude trvať pár dní. Ako budú ľudia z tých častí mesta cestovať do a z roboty? Áno, je to hnusné, ale najrozumnejšou voľbou je zraziť toho človeka v tomto konkrétnom prípade. Asi veľa ľudí so mnou súhlasiť nebude, ale koľko ľudí má gule na to šoférovať autobus, či električku plnú ľudí? Budú pindať, že čo mal ten šofér robiť, ale nik z nich nemá gule na to, aby to toho sadol.