hej pravda mal tam byt hlinik namiesto karbonu druhy krat....
ale to ze saneda vyrobit cisty ram som nevedel...
30.04.2006 - 16:15:30
00
:D Dobre som sa zasmial. Chvilu to tu necham bez dozoru a ako to vyzera. Hlavna vlastnost termoplastu v porovnani s termosetom (reaktoplastom), ze vplyvom teploty nedochadza k zmene jeho struktury, a teda je tepelnym opracovanim mozne tvarovat ho. Inac tie teploty zas nie su az take velmi vysoke, preto maju termoplasty specificke pouzitie. U termosetov dojde pri urcitej teplote k chemiskej zmene (reakcii) a ziskany tvar nie je mozne obnovit. V praxi-termoplasty su recyklovatelne. Uz neviem presne ako to je s tymi teplotami, ale tusim tie reaktoplasty vydrzia vyssiu teplotu (nad nou vsak uz koncia), napr. teflon vydrzi cca 260 stupnov, ine vsak bezne do tych 150. S tym PVC neviem ci je to ozaj tak, ma rozne struktury, a myslim ze nie vsetky su termoplasty (ale nejdem sa hadat, to si uz nepamatam). Neviem, ci Vlado nenarazal na kevlar. Popozeram knihy a neskor dam vediet, ci je termoplast (dost pochybujem). O pridavku kovu do karbonu som este nepocul, absolutne nechapem vyznam. Stulo, tu vodivost by si musel zistovat cez rozstrapkane konce, lebo podla mna (nielen podla mna) su karbonove vlakna zaliate v zivici (epoxidovej). uz som videl meridovu kostru z volajakych ciernych vlakien (alebo skor rezancov), karbonove vlakna to urcite neboli a rozbila sa ako pohar. Takze vacsinou su vselijake pokusy s plastami u ramoch dost naprd. uz som sa kdesi vyjadril, ze sa dost neopatrne naraba s pojmom karbon. 2lolo: aj polykarbonat (co je plast a urobia z neho aj kvazivlakna) oznacuju ako karbon a asi na 60% ho tam fakt je. Ale potom su karbonom aj rozky a chleba. Ale s tym zdoraznovanim jednej komponenty si to napisal pekne. Mozno narazaju na tu epoxidovu zivicu (zistim aj o tej ci je reaktoplast, ci nie, tiez pochybujem).
30.04.2006 - 16:28:11
00
Z termoplastu robila kedysi Merida zadné stavby na fully - tuším model Nighthawk alebo Big Air, neviem teraz. Neosvedčilo sa to.
30.04.2006 - 16:28:42
00
konecne sem niekto v niesol davku poriadku a zrozumytelnosti dakujem giro
30.04.2006 - 17:01:42
00
Pani o karbone a celkove kompozitoch sa tu pise viac dojmov ako pojmov. Vyjadril som sa preto, lebo uz dlhsiu dobu vyrabam nejake vyrobky, predovsetkym z karbonu a teda zhruba viem o co go.
Ak chcete byt trochu v obraze prebehnite si napr: http://www.havel-composites.com/
su tam popisy materialov a technologii ale ak s tym nerobite aj tak budete mat len matnu predstavu.
A inak Giro: tie rezance co sa rozbili ako pohar, to boli presne karbonove vlakna.
30.04.2006 - 17:13:40
00
Stulo, velmi pekne ti dakujem. Ja to tvrdim uz dlhsie. Tta stranka je velmi pekna, informativne dobre spracovana (hlavne lopatisticky). Vsetkym doporucujem si ju pozriet a mozno zacnete narabat s jednotlivymi pojmami setrnejsie.
30.04.2006 - 17:19:40
00
Stulo som si nevsimol tej tvojej poslednej vety, tusim som ta prechvalil. Ja viem ako vyzera uhlikove vlakno a dost pochybujem, ze to bolo take (vsak sa vyznas, to mohlo byt aj ine vlakno, navyso kostra stala 10k, pochybujem, ze by do takej davali uhlikove vlakna a navyse neboli ani vyplnene zivicou). Na tej stranke pise, ze epoxid je termoset (reaktoplast sa ma tusim pouzivat, po novom), jedna otazka je zodpovedana.
30.04.2006 - 17:28:05
00
kuknite na toto http://www.e13components.com/product_supercharger.html
co je to podla vas??? pocul som, ze to vydrzi celkom slusne narazy do kamenov a pod.
30.04.2006 - 19:09:11
00
Giro dakujem ze sa tu nasiel aspon jeden co sa o to zaujima. Pisal si ze ci som nenarazal na kevlar, nie nemyslel som na to. A termoplastove ramy naozaj existuju, v Kosiciach je jeden ram ocividne s tohto materialu, ma to napisane na rame a aj v papieroch. Preto som chcel vediet ci nemam to iste. A aj preto aby som vedel aku farbu (lak) pouzijem na svoj bike. Inak skusenosti so striekanim karbonu asi nema nik.
30.04.2006 - 19:44:20
00
Inak skusenosti so striekanim karbonu asi nema nik.


Karbon podľa mňa úplne v pohode epoxydovou farbou
30.04.2006 - 19:53:41
00
tak termoplastove ramy boli v mode chvilku asi pred 10 rokmi, merida z toho varila cast kolekcie-mam doma stary katalog... myslim si ze dnes to uz moc nefrci. Pred asi 5 rokmi bola firma v CR, co skusala nejaku alchymiu s termoplastom. Takze ak mas novy ram pochybujem ze je to termoplast. No a ten polycarbonat-neviem neviem, ale to je napr lexan-priesvitny material so super optickymi vlastnostami s carbonom moze mat spolocne tak akurat chem. zlozenie-uhlik
30.04.2006 - 19:53:52
00
Kompozitove prepregy ktore sa pouzivaju na vyrobu bike ramov maju hmotnostny pomer epoxid 38(40) : 62 (60) kompozit. Na zlomoch ti takyto material moze posobit ako "suchy" - teda bez epoxidu.

Strieka sa to orig. epoxidovym gelcoatom dofarbenym pigmentom podla vzorkovnika. Ale kludne mozes akoukolvek farbou. DOLEZITE je miesto dokladne odmastit a prebehnut 400 vodnym smirglom. Formy sa totiz natieraju zvacsa voskovymi separatormi a tie ostavaju aj na povrchu vyrobku.
30.04.2006 - 20:29:16
00
Existujú aj termoplastové rámy,takže som sa mýlil.Vlado ktorý z nich je ten Tvoj?

http://www.progresscycle.cz/firma.asp?I ... 4&rok=2001

A teraz vážne-čo keby si nám napísal čo najviac info o tom ráme,výrobcu ,typ a pod. :lol:[/url]
30.04.2006 - 20:53:28
00
Momo: :D :D :D

Že by svišť? :D
30.04.2006 - 21:13:30
00
Panda má ale lepšiu výbavu!
30.04.2006 - 21:16:26
00
keyboard_arrow_up