Sasulnik napísal:
Ako som písal. V tejto debate to sú všetko len subjektívne argumenty vychádzajúce z vnútornom nastavenia daného človeka Ja Ti ich nevyvrátim, rovnako ako ty mne moje.
Preto, stále píšem, že podľa mňa. A nie vo všeobecnosti.

No vidis a ja som napisal kde ma este pouzitie ebajkov realny zmysel, nie podla mna ako pises ale kde uz teraz realne ludia na nich funguju a kde ulahcuju pracu. Neviem preco to chces vyvracat ked sa v tych sferach uz teraz ebajky pouzivaju a ich pouzitie tam prinasa svoje vyhody - cize ich pouzitie tam ma zmysel. Ak by som chcel argumentovat tak ti tu popisem napriklad aku vyhodu mal ebajk pri kontrole vsetkych RS-iek na predchadzajucom rocniku TBK enduro race. Na prejdenie komplet celeho okruhu rano pred pretekom stacil jeden dobrovolnik a priblizne hodina casu. Usetrilo to pouzitie dalsich dobrovolnikov ktorych nebolo k dispozicii dostatocne mnozstvo, takze to pouzitie realne zmysel malo. Dalej spomenuta policia. Vsak to nie je vobec daleko od toho co tvrdis ty, podla mna je to rovnocenne, dokonca zmysluplnejsie ako ecargobicykel, - a pritom ani v tom so mnou nesuhlasis ale tvrdis si svoje.
22.09.2020 - 13:53:40
00
bajkonur napísal:
Pockaj, pockaj. Benzin, diesel, alebo baterka?


1. Benzín
2. Ak hybrid, tak benzín plus baterka. Čistá baterka nikdy 8)
Až raz pokročíme ďalej, tak vodík by snáď vyzeral sľubne.
25.09.2020 - 21:59:33
00
Vodík má 2 problémy - bezpečne ho skladovať a energia ktorú vložíš do jeho výroby (pokiaľ ho neťažíš v čistej forme, čo na Zemi ťažko) je vyššia ako ktorú z neho získaš. Takže musíš mať pokrytý tento deficit niečim iným...
26.09.2020 - 09:48:30
02
Green Power

Prílohy:

FB_IMG_1602510817479.jpg
FB_IMG_1602510817479.jpg 51.97 KiB thumb_up5thumb_down

12.10.2020 - 15:55:28
06
Niekde viac green, niekde menej
https://www.electricitymap.org/map
12.10.2020 - 19:00:31
00
Casty argument pro-benzinovych/naftovych fanatikov: vyroba elektriny pre elektromobily je rovnako/viac znecistujuca ako spalovacie motory. Zaujimave je, ze beru do uvahy cely proces vyroby elektrickej energie, ale zabudaju na cely proces vyroby benzinu/nafty. Ale benzin ani nafta nevyvieraju pod kazdou cerpacou stanicou.

Musi sa najskor vytazit
e360.yale.edu

Prepravit, zvacsa tisice kilometrov (v lepsom pripade ropovodom, v horsom tankerom. Mimochodom, kolko emisii vypusti taky tanker? ;-) )
www.hellenicshippingnews.com

Spracovat (a ano, tu sa pouziva rovnaka elektricka energia ako na nabijanie elektromobilov)
jovix.com

Rozviest hotovy produkt do kazdej jednotlivej cerpacej stanice
www.scienceabc.com

A potom 75% vsetkej takto tazko ziskanej energie zahodit
www.formula1-dictionary.net

Ten kresleny obrazok o 2 prispevky uz nie je tak vtipny, ze? :-D
12.10.2020 - 20:01:44
21
Lenže ten príspevok vyššie hovorí o ebikoch a ku ním si myslím, že nie je alternatívny fosílny bike :?:
12.10.2020 - 21:15:43
010
babeta :-D
12.10.2020 - 21:31:47
00
Ale je, uz som takych zopar videl :D su oproti ebikom v mensine
12.10.2020 - 22:29:29
01
A kto vydáva e bike za zelený?
12.10.2020 - 22:33:40
02
Žeby sami výrobcovia? https://batribike.com/info-faq/go-electric-go-green
12.10.2020 - 22:37:25
03
Tomu môže veriť len corsair.
12.10.2020 - 22:39:52
01
corsair napísal:
Green Power

Moje auto má spotrebu benzínu 7.5 l/100km, do práce to mám cca. 25 km. Od 17.5 som 88 krát išiel do práce na ebajku, namiesto autom. Batéria má kapacitu 500W, full nabitie ma stojí podľa smartmetra od E.ON cca. 8 pencí. Za elektriku platím 17.173 p/kWh.
Človek nemusí byť inžinier, aby mu aj bez počítania bolo jasné, že ten tvoj obrázok je totálny nezmysel. Aj keby sa tá elektrika pre ebajk vyrábala rovno v Novákoch.
Pre predstavu vo finančnom vyjadrení, 430 pencí vs 8 pencí v prospech ebajku za jeden deň. Ak by som vybil celú batériu. Z hľadiska ekológie to bude niečo podobné.

Prílohy:

Commuting.jpg
Commuting.jpg 128.57 KiB thumb_up0thumb_down

12.10.2020 - 23:50:02
02
Áno, pochopili sme... Bol to hejt
13.10.2020 - 03:21:45
00
Načo je to dobré? Nudíš sa?
13.10.2020 - 07:22:53
00
keyboard_arrow_up