ako som písal, svieti to o niečo viac, a to nielen do diaľky, ale aj do šírky (na tom gife, čo dával georgo je to vidieť, aj keď optika to tak nezachytí ako ľudské oko...)
iba raz v živote som núdzovo dal vypálenú žiarovku za 3,5€, tam bol jasne vidieť rozdiel medzi ľavým a pravým svetlometom... letela rovno do koša...
ak sa vám žiarovky vypalujú v ročnom intervale, je to nestabilnou elektrickou sústavou auta, prebíjanie alternátora a pod., treba tam zaradiť odpor, a žiarovka zrazu vydrží roky...
napr.:
https://www.svetziaroviek.sk/svetziaroviek-sk/eshop/28-1-Autoziarovky-reflektorove-12V/331-2-Autoziarovky-H7-12V/5/1005117-Odporove-vedenie-pre-H7-ziarovku-ako-ochrana-pred-castym-vypalovanim-ziarovieka ďalšia veľmi podstatná vec pri svetlách... správne nastavenie, čo dlhodobo pozorujem ľudia majú
svetlá ktoré im svietia 30 m pred nos a šmytec... buď majú niveláciu (to otočné kolečko) pohýbanú smerom dolu, alebo to majú fakt na pikaču nastavené... sklon
svetla je napísaný na svetle, väčšinou to býva okolo 0,7 - 1%, takže nájdeme si rovnú plochu, zoberieme meter a zmeriame tesne pri svetlomete od podlahy, kde vodorná časť svetelného lúča pretína meter povedzme 50 cm, odmeriame vzdialenosť po stenu povedzme 5 metrov čo pri 0,7% sklone činí pokles o 3,5 cm, takže by sme mali namerať 46,5 cm... no a už len doštelovať výšku, stavím sa že 80% ľudí bude mať pokles väčší... (také hrubé nastavenie...)
ideálnym kandidátom sú hmlovky, ktoré by mali mať 0,5% ak sú dobre nastavené, za normálnych okolností by ste pri 50ke rýchlosti mali byť schopný ísť iba na hmlovkách, dosvit cca 60 m... ale väčšina hmloviek z výroby svieti tak 15 m pred auto...