dôvod je váha,XTR je gramárska sada,servovawe pár gramov pridá

čo nevyšlapem,to vytlačím,čo nevytlačím,to vynesiem

18.10.2020 - 11:18:24
00
Pouzivam XT 8120 strmene a XTR 9100 Race paky. Mam s vybavou +- 100 KG a nemam s brzdenim najmensi problem. Dovod tohto setupu je jednoduchy, chcel som len vyskusat paky bez serva a uz to jazdim cez pol roka (a paci sa mi to).
18.10.2020 - 11:43:07
00
Ja môžem porovnať-na karbónovom 12,4 kg fulle mám brzdy Guide RE,kotúče 180 mm,brzdí to velmi dobre.
Na e-biku 22,8 kg mám brzdy XT 8020 , kotúče 203 mm,tiež to brzdí velmi dobre.
Hlavný rozdiel je,že páčka Giude RE ide stlačiť výrazne ťažšie (je to vlastne páka Guide R bez serva) takže pri dlhom zjazde mi začínajú tŕpnuť prsty,naopak páčka XT so servom ide stlačiť velmi lahko,je to pri dlhom brzdení ovela lepšie.
Obidve brzdy sú velmi silné 4-piesty,uvariť sa mi ich ešte nepodarilo.

čo nevyšlapem,to vytlačím,čo nevytlačím,to vynesiem

18.10.2020 - 11:52:00
00
S trpnutim prstov nemam problem, packa ide lahucko.
18.10.2020 - 11:58:27
00
Pre mňa malo SW výhodu, keďže možno redukovalo aby som úplne nebrzdil páčkami na gripoch, ale ako vidím, až taký zásadný efekt to asi nemalo...

"Synku, při kažké sportovní akci není důležité jestli vyhraješ nebo prohraješ, ale jak moc se opiješ." Homer Simpson
"Ak je pivo vo vychladenom pollitri nie si alkoholik, ale fajnšmeker." Homer Simpson

18.10.2020 - 13:57:54
00
Ked uz sa tu prebera tato tema, vie niekto v % vyjadrit vplyv na brzdnu silu vacsi kotuc (180mm) vs. stvorpiest na prednom kolese na xc vyzitie? Popripade kvalita kotuca ako taka + lepsie platne? Co aky vykon spravi. Mam tiez namixovane brzdy, xt 8000 strmene +xtr race 9000 paky, 160mm dvojdielne kotuce a neni som uplne spokojny s brzdnou silou, v istych situaciach dobrzdam ocami :whew: Uz som aj menil metaliky, ale nejaky dramaticky rozdiel voci organikam som nepostrehol, ak vobec. Mozno tak ze nevadnu. Prejav bez servo wave mi vyhovuje, paradne sa davkuju, len ten vykon, najma pri konci by som prijal vasci. 180mm kotucu sa snazim zatial vyhnut, radsej by som ten 4piest. Len ci to bude mat dostatocny a pozadovany efekt :?:
18.10.2020 - 15:00:17
00
Prečo sa vyhýbať 180mm kotúču? To ti spraví viac ako platničky, na MTB je základ vpredu 180mm (hádam vždy odkedy aktívne jazdím, t.j. 10r späť), dozadu som pri prechode na 29" tiež dal 180mm. Potom ti už naozaj ostáva len 4-piest...

"Synku, při kažké sportovní akci není důležité jestli vyhraješ nebo prohraješ, ale jak moc se opiješ." Homer Simpson
"Ak je pivo vo vychladenom pollitri nie si alkoholik, ale fajnšmeker." Homer Simpson

18.10.2020 - 15:53:19
03
Jaiub napísal:
Ked uz sa tu prebera tato tema, vie niekto v % vyjadrit vplyv na brzdnu silu vacsi kotuc (180mm) vs. stvorpiest na prednom kolese na xc vyzitie? Popripade kvalita kotuca ako taka + lepsie platne? Co aky vykon spravi. Mam tiez namixovane brzdy, xt 8000 strmene +xtr race 9000 paky, 160mm dvojdielne kotuce a neni som uplne spokojny s brzdnou silou, v istych situaciach dobrzdam ocami :whew: Uz som aj menil metaliky, ale nejaky dramaticky rozdiel voci organikam som nepostrehol, ak vobec. Mozno tak ze nevadnu. Prejav bez servo wave mi vyhovuje, paradne sa davkuju, len ten vykon, najma pri konci by som prijal vasci. 180mm kotucu sa snazim zatial vyhnut, radsej by som ten 4piest. Len ci to bude mat dostatocny a pozadovany efekt :?:



Nakolko sa to najskorej tu, v horsom pripade len "niekde na fore" preberalo, tak ti len v skratke: priemer kotuca ti robi efekt priamo umerny jeho polomeru: M=r*F, kde r sa ti meni a F ostava to iste. % si vyjadrit dokazes.

Zmena prasata je osemetnejsia vec, ale tiez tu iste najdes pohodene linky, kde merali brzdnu silu pre rozne prasata. Tu je osemetne, ze casto je to spojene s inymi platnami (jednak zmes, ale aj plocha platniciek) a niekedy mozno aj s kotucmi.
https://enduro-mtb.com/en/best-mtb-disc-brake-can-buy/
I.e. ~30-100% moze spravit zmena prasata.

Pri zmene kotuca a platniciek (ina zmes, velkost zachovana), by som odhadoval standarne zmenu typicky na urovni max. desiatok percent. Pravdaze, z tohoto treba vylucit extremne situacie -napr prehriatie systemu, odolnost voci znecisteniu (vode)...

Inak povedane, na slabe brzdy moze vela ludom po zjazdeni kotucov/platni vymenit len tie za "vhodnejsie", problem je ze tazko zistis co lepsie brzdi, kedze vyrobcovia casto ledva pre svoje modely pisu porovnania, a na porovnanie medzi inymi modelmi by si potreboval aspon zopar cisiel
18.10.2020 - 16:29:46
01
daval som na karbon 160mm kotuc lebo ta vidlica viac neznesie a je to citelny rozdiel. na 29" kolesa dopredu rozhodne min. 180mm

bike je najlepsia droga - pretoze kazdy trip je uplne iny

18.10.2020 - 17:43:56
00
milos21 napísal:
Prečo sa vyhýbať 180mm kotúču? To ti spraví viac ako platničky, na MTB je základ vpredu 180mm (hádam vždy odkedy aktívne jazdím, t.j. 10r späť), dozadu som pri prechode na 29" tiež dal 180mm. Potom ti už naozaj ostáva len 4-piest...


4 piest != silnejsie

je viacero "slabych" 4 piestov - Guide, rozne TRP...
a viacero silnych 2 piestov - Formula R0, Trickstuff

Ale 180mm kotuc je vyborny tip, vacsi kotuc citit a pomoze aj pri dlhsich zjazdoch.
18.10.2020 - 18:14:57
02
inak k tym dvojpiestom vs stvorpiestom, fyzika zo zakladnej skoly nepusti, dolezity je pomer ploch ktore prenasaju tlak v hydraulickom okruhu a samozrejme prepakovanie k primarnu piestu
...
18.10.2020 - 18:22:59
00
ved samozrejme, to ze mas 4piest nijako nevyjadruje "silu" brzd, rovnako ako ked niekto povie ze za 1500km zodral platnicky, to tiez nehovori o tom kolko brzdil, iba kolko najazdil.

Ponukam 3D tlac !!!

18.10.2020 - 18:32:58
02
Tak a cakanie na nemecko hardcore frezovacie porno sa prave zacalo (12-15mesiacov) .. maximi v kosiku cakali na posledne amen cele leto😁 tymto dakujem pani manzelke

Prílohy:

2EFC95A9-E420-43AC-A977-F6137FD37268.png
2EFC95A9-E420-43AC-A977-F6137FD37268.png 462.82 KiB 5 1

18.10.2020 - 20:37:46
06
milos21 Tak zaklad ako zaklad... Nie uplne vyhybat, ale pokial to pojde bez neho tak to proste radsej skusim vymenou strmena, to skor ozeliem. Je to u-l xc bike a tam 180 proste nepatri :lol: A z dizajnoveho hladiska to mam rovnako. A ked to xy ludom staci tak musi aj mne, neviem kde je problem. Ale napr. nedokazem prudko dobrzdit aby ma dvihalo na predne koleso, alebo naopak ani zaflekovat zadnym. Nie zeby som to vyzadoval, len to beriem ako taky “etalon” brzdneho vykonu a veci ktore by tieto brzdy mali zvladat. Ci sa snad mylim?

stanos4 Dik za odpoved.
Ved prave, toto su tie veci co kupujes len na pocit alebo sympatie, nevies to nijak odhadnut ako funguju, trebars tie kotuce/platne a ktore su tie spravne... Ja si teraz vsimam ze mi metalicke platne “zrkadloveju”, aj som ich prebrusil, odmastil, zamastene ani neboli, len pre dobry pocit, rovnako kotuce, a ziadna zmena.. Zajtra pozrem a predpokladam ze budu opat ako zrkadlo. Preto ten chaby vykon...

ivast presne pre tu vacsiu kontaktnu plochu platne/kotuca o tom uvazujem. Ci to nevyrovna vacsi priemer kotuca.
18.10.2020 - 22:08:19
00
Jaiub čiže namiesto väčšieho kotúča zvažuješ väčší strmeň lebo “hmotnosť”? To mi nevychádza :) A aké maš kotúče? Lebo je dôležité aby nemali viac dier ako brzdnej plochy :?:

"Synku, při kažké sportovní akci není důležité jestli vyhraješ nebo prohraješ, ale jak moc se opiješ." Homer Simpson
"Ak je pivo vo vychladenom pollitri nie si alkoholik, ale fajnšmeker." Homer Simpson

19.10.2020 - 00:56:54
00