Ked uz sa tu prebera tato tema, vie niekto v % vyjadrit vplyv na brzdnu silu vacsi kotuc (180mm) vs. stvorpiest na prednom kolese na xc vyzitie? Popripade kvalita kotuca ako taka + lepsie platne? Co aky
vykon spravi. Mam tiez namixovane brzdy, xt 8000 strmene +xtr race 9000 paky, 160mm dvojdielne kotuce a neni som uplne spokojny s brzdnou silou, v istych situaciach dobrzdam ocami
Uz som aj menil metaliky, ale nejaky dramaticky rozdiel voci organikam som nepostrehol, ak vobec. Mozno tak ze nevadnu. Prejav bez servo wave mi vyhovuje, paradne sa davkuju, len ten vykon, najma pri konci by som prijal vasci. 180mm kotucu sa snazim zatial vyhnut, radsej by som ten 4piest. Len ci to bude mat dostatocny a pozadovany efekt
Nakolko sa to najskorej tu, v horsom pripade len "niekde na fore" preberalo, tak ti len v skratke: priemer kotuca ti robi efekt priamo umerny jeho polomeru: M=r*F, kde r sa ti meni a F ostava to iste. % si vyjadrit dokazes.
Zmena prasata je osemetnejsia vec, ale tiez tu iste najdes pohodene linky, kde merali brzdnu silu pre rozne prasata. Tu je osemetne, ze casto je to spojene s inymi platnami (jednak zmes, ale aj plocha platniciek) a niekedy mozno aj s kotucmi.
https://enduro-mtb.com/en/best-mtb-disc-brake-can-buy/I.e. ~30-100% moze spravit zmena prasata.
Pri zmene kotuca a platniciek (ina zmes, velkost zachovana), by som odhadoval standarne zmenu typicky na urovni max. desiatok percent. Pravdaze, z tohoto treba vylucit extremne situacie -napr prehriatie systemu, odolnost voci znecisteniu (vode)...
Inak povedane, na slabe
brzdy moze vela ludom po zjazdeni kotucov/platni vymenit len tie za "vhodnejsie", problem je ze tazko zistis co lepsie brzdi, kedze vyrobcovia casto ledva pre svoje modely pisu porovnania, a na porovnanie medzi inymi modelmi by si potreboval aspon zopar cisiel