Je tu o tom veľa tém aj článkov. Nic nie je idealne pre všetkých, ak by bolo niečo jedno ideálne, ostatne by sa nerobilo. Ak si chceš vybrať prevody vhodné pre teba musíš tomu rozumieť, vedieť si to prepočítať alebo si to vyskúšať. Napríklad v Bikeri 4 bol o tom rozsiahly článok, ktorý to vysvetlil od základu.
- 3
prevodník sa ešte robí, veď vyššie ti niekto dával
bicykel s trojprevodníkom - Charisma, spoznáš to v popise podľa tejto špecifikácie: Shimano Altus FCM2000, 40-30-22T, 170mm - prvé je názov sady, druhé sú čísla označujúce počet zubov na jednotlivých prevodníkoch a keďže sú tam tri, je to trojprevodník a tretie je údaj o dĺžke kľúk. Rovnako je v popise údaj o kazete Shimano HG 200/9, 11-36. Ten označuje, že jej najmenšie koliesko má 11 zubov a najväčšie 36.
- Rovnako funguje aj popis 2 a jednoprevodníka, to číslo udáva počet zubov a podľa toho sa vypočíta koeficient prevodu - teda to ako "ľahko" alebo "ťažko" sa ti na to šliape. Kombinácia počtu zubov predného prevodníka s počtom zubov zadného pastorku je teda prevod, ktorý udáva, akú vzdialenosť prejde bicykel na jedno otočenie kľukami. Toto číslo môžeme nazvať akýmsi koeficientom prevodu alebo, hovorovo, „rýchlosti“, ktorú máme zaradenú.
- nad dvojprevodníkom neváhaj, je to veľmi podobné trojprevodníku len jednoduchšie na užívanie aj rozsah je dostatočný a jednoprevodník neviem či do 600 eur zoženieš. Je ešte jednoduchší, menej náročný na servis. ale v kombinácii s 11 rýchlostnou
kazetou vzadu to môže byť ťažké do kopcov. Záleží však na tom prepočte.
Treba voliť s ohľadom na terén a silu a kondíciu jazdca.
V skratke