Neviem prečítal som asi všetky recenzie čo som našiel, nakoniec som zobral RS super deluxe ultimate. Od tej pružiny ma odradila aj váha nakoľko som bral AL rám. Podľa prečítaných recenzií a pozretí všetkých videi na YouTube sa toho ozaj nebojím.
22.10.2020 - 22:30:31
00
No ja sa tej váhy tak isto bojím nakoľko samotný rám je dosť ťažký. Takže uvažujem nad Lyrikom a tým RS super deluxe ultimate, alebo potom priplatiť a dať tam foxa s X2, len to neviem či sa vyplatí priplatiť si 300 euro.
23.10.2020 - 11:09:04
00
Ten X2 je famózny tlmič ma som možnosť ho skúsiť - ale tá cena jednoznačne hovorí pre ten RS :D, presne taký set-up som bral aj ja RS Lyrik Ultimate a SuperDeluxe Ultimte.
23.10.2020 - 11:33:25
00
Samotný rám je ťažký? V karbone je to 2.7kg pri M veľkosti, čo je úplne v pohode na 160mm enduro bajk, v hliníku je to síce o 1kg viac, a je to možno asi o 500g viac ako by som čakal, ale tak žiadna veda. Ja by som zobral najlacnejšie pruženie, ktoré by som následne predal a kúpil miesto toho niečo iné. Osobne by som šiel do DVO.
Inak aj framesety sú dosť "lacné", v karbóne za 2100 a hliníku 1100. Super dealy veru..
Lukas333 potom určite keď ti príde poreferuj, ako sa s tým jazdí..
23.10.2020 - 11:50:39
00
Tako ako kupovať nový bike s tým že rovno predám vidlu a tlmič? Tak to mi príde dosť zváštna logika :D čo na tom prerobíš tak môžeš zobrať rovno karbón s top odpružením tam.
Spreferujem :D len aby už došiel :)
23.10.2020 - 11:59:36
00
Ak je to velmi progresivne, tak na tom mozes potom jazdit riadne prasiacky ale nebude to asi tak pekne zehlit. Kedze v tej recenzii pisali ze je to dost progresivne, asi by som siel do pruziny, ale urcite by som hladal priebehy roznych kinematik pruzenia a porovnaval co hovoria grafy. Pruzina bude tazsia, menej sa bude dat ladit ale za mna na ten bajk vyzera skvelo.
Odpruzenie preferujem Fox, mal som sa moznost vozit na X2ke aj 36ke factory a je to masielko, ale aj to RS v tom specifikacii nebude zly vyber. Riesit zmenu po kupe za DVO sa mi tiez nezda ako rozumne, Dublinboy daj dovody preco DVO a nie RS/FOX.
23.10.2020 - 13:20:57
01
Tiež by som rád počul rozdiely, nakoľko som mal možnosť skúsiť DVO len raz (síce nebola nastavená na mňa) ale s RS alebo Fox mi prišla že dosť zaostáva.
23.10.2020 - 13:23:25
00
S Factory verziou Foxu, resp. Ultimate u RS je to porovnanie na mieste, s hocijakou inou je zrejme DVO co sa tyka citlivosti urcite o krok vpred. Co je vsak najvacsi rozdiel - prozakaznicky pristup a technicky support s hocijakym problemom je pri DVO niekde uplne inde - predsalen, DVO je v porovnani s mainstreamovymi vyrobcami malicka firma, pri ktorej je to samozrejme neporovnatelne jednoduchsie.
23.10.2020 - 13:47:41
01
V prvom rade, je to čisto iba moja logika, ktorá je možno scestná, ale je moja :). Mám DVO a iné by som už nechcel. Struna JadeX plus Onyx SC vidla.
Moja logika: Keby som kupoval takto celý bajk, a radenie, kolesá a kokpit mi dávajú zmysel, tak radšej by som kúpil celý bajk s nejakým low cost pružením a vymenil po kúpe, lebo pochybujem, žeby som stratil 1000e len na tejto výmene. Najmä keby som to v mojom prípade chcel meniť za DVO.
Prečo?
Prvý bod citlivosť. Mal som Fox36 Factory a DVO Onyx SC je niekde inde čo sa týka citlivosti aj priebehu tlmenia. Struna, tu porovnávam RS Vivid vs JadeX a zas tam je citeľný rozdiel v priebehu, potom zas veľké plus je v uzamknutí pri DVO. Ale to má aj RS len iný model, rovnako ako FOX. Aj strunu môžeš ladiť, DVO už ponúka aj progresívne struny od septembra. Dokonca vieš si kúpiť SPRINDEX a nastavovať strunu v rozsahu cca 100lbs ak si dobre pamätám, takže časy že kúpiš jednu strunu a keď nevyhovuje, musíš kúpiť novú, tie sú už preč.
Druhý veľký pozitívny bod pre DVO je ako napísal Gronkjear support a podpora nielen od DVO ale aj tu lokálne v shopoch od predajcov na SK, ktorí sú supportnými centrami DVO. Navyše ak si zručný, rovnako ako pri RS, vieš si servis spraviť aj doma v dielni a nepotrebuješ to za ťažké prachy posielať niekam po slovensku alebo do čiech (FOX).
Tretí rozdiel je cena. V cene jednej FOX vidlice 36 Factory mám dve (!) vidlice od DVO v porovnateľnej kvalite. A toto už je argument, ktorý spolu so spoľahlivosťou a kvalitou je pre mňa rozhodujúci.

Lukas333, čo konkrétne si od DVO skúšal a v čom sa ti zdá že zaostávala?
23.10.2020 - 20:16:17
00
A ta X2 je tiez dost precenovana. Starsie modely vcelku kazove, preslo to viacerymi iteraciami - MY2021 zas nejake zmeny :). A nie kazdy potrebuje/chce/vie ladit 5 veci na tlmici. Napr. DPX2 ma 3 polohy na packe a aj tvrdsi lockout, takze pre niekoho je to lepsia volba ako X2, hlavne ak mu sadne naladenie.
23.10.2020 - 20:57:12
01
Dublinboy konkrétne som skúšal DVO Diamond D1. No ako hovorím vôbec som nenastavoval ani nefúkal presne na moju váhu. Čo sa mi nezdalo, tak pri brzdení sa prepadala veľmi do zdvihu, čo bolo v stmších úsekoch nie moc dobré to mi hlavne nesadlo. Ale zas neber to tak že na základe tejto skúsenosti robím závery nad DVO. Čo sa týka podpory tak to nemám skúsenosť, ale verím že môžu mať oveľa lepší individuálny prístup, čo je nereálne pri množstve predaju RS a Fox.
Ak má niekto rád hranie sa a ladenie pruženia tak tá X2 je pre takého jak porno 😀 inak ak niekto sadne a nastaví SAG a ide tak tá DPX2 je oveľa lepšia voľba.
23.10.2020 - 21:31:10
01
To suhlasim, ked nenastavis poriadne vidlicu, tak sa ti moze zdat dost nevhodna, naopak nastavena moze byt nebe a dudy. Ja som mal prvu vaznu vidlicu pruzinovu Foxu Float 160 v 2014 tusim a potom som kupil Foxu 36 Factory, co bol samozrejme o nieco krok spet, ale zas vaha to vykompenzovala, tato DVO o nieco zas spet k tej pruzinovke, ale nie uplne, viem si predstavit ze dalej by som siel do cistej pruziny, ale zas tam je potom to obmedzenie v nastaveniach a vaha.. a dalsie ine nevyhody.
Je si len treba povedat co su priority a podla toho vyberat, ako si napisal aj s tym ladenim a FOX X2. Pre niekoho to bez ladenia a nastavenie nejde, iny chcel len sadnut a jazdit a neriesit.
23.10.2020 - 22:10:54
01
Asi si myslel Van...Float bola vzdy na vzduchu
24.10.2020 - 14:24:44
00
Kidak dik z opravu, hej VAN, tá vzduchová 36 bola Float.
24.10.2020 - 15:07:23
00
Za mna len tolko ze neviem kolko tych reviews si cital ale v kazdej jednej (cital som aj vela nemeckych a kedze to je nemecky bike tak ver mi ze ich tam chvalili do nebies ale vzdy spomenuli pruzenie) hovoria o tom ake je pruzenie extremne progresivne. co je super ak jazdis velmi agresivne. Na druhej strane to nebude zehlicka. Struny by som sa nebal vzadu vobec. Ak ti nebeha vaha hore dole 10kg tak ta struna bude fajn a nepotrebujes ju menit. btw ci uz to budes mat o pol kila tazsie alebo nie, je uplne jedno pri vahe biku +15kg ale za tu citlivost by mi to stalo. Iba pre porovnanie ked som mal Z1 Coil teraz a prisiel mi novy Lyrik ultimate tak proste feeling struny je uplne niekde inde, je to uplna zehlicka, ale chybala mi trochu vacsia progresivita. Kedze toto ma propain vyriesene tym ze ich pruzenie je velmi progresivne, neni lepsia kombinacia ako struna a toto.

Co sa tyka brzd - ano jazdil som Sramy Guide RSC, Code RSC aj G2 RSC a vsetky sa spravali bohuzial rovnako. Odvzdusnovanie v porovnani so shimanom hroza a vzdy po par jazdach sa zavdusnili. Ale viem ze propain ponuka uz iba magury tie 4 piestove a tie sice su super, ale servis, a zhananie platniciek na SVK je celkom "vopruz" - hlavne ked potrebujes 2 pary platniciek na kazdu brzdu, kedze maju 2 pary v kazdej brzde.

Este co sa tyka konfiguracie, tak by som ti urcite odporucil tie Newmen EVO SL kola. tam je rozdiel vo vahe oproti tym Stans celkom zasadny a mat lahke a oevne 29kola je zaklad...
04.11.2020 - 09:01:43
00
keyboard_arrow_up