Tak pre profikov ano. Pre masy su priemysly praktickejsie a uplne dostacujuce. Ked na klasike zoderies vonkajsiu drahu, mozes menit naboj. Konusy tiez nie je uplne jednoduche zohnat. Pri priemysloch ti to nehrozi. Slabe miesto ostava len orech. A existuju aj loziska s kosouhlym stykom....
Moja skusenost s 30 rokmi jazdenia konusov, teraz mam posledne 2 roky asi 3 sety aj na priemysloch.
Ak je konus dobre navrhnuty a pouzity material je OK, jeho zivotnost je na veky. Lebo jedine co sa znici su gulicky. Tie musia byt ovela maksie, ako drahy. Vyberal som vela krat z loziska gulicku ktora mala doslova jednu stranu splostenu ako zo zveraku (zle skocene, seknuty raf....) nikdy sa nestalo draham nic. Ale mal som aj Deore naboj, kde po 600km vyzerali drahy uplne na odpis. Cize ak shimano tak Dura-Ace, Ultegra, XTR, XT. a mam pocit ze cim starsi naboj tym lepsie. Mam ultegry
kolesa co su z 80 rokov a na drahach ani nejde rozoznat kade gulicky chodia, som 3 majitel a ja som na nich urobil >20 000km
Priemysle su blbovzdorne, ale
naradie na ich korektnu vymenu stoji tolko ce novy set kolies. Typov a romerov priemyslov je tolko, ze obcas zohnat vhodne lozisko urcene primarne pre
bicykel je peklo, obzvalast ak mas imerialne
(US, UK, +kolonie) kolesa. Tiez je rozdiel, ako maju urobene zapuzrenie. Lozisko do motora nie je vhodne na bike a opacne aj ked ma rovnaky rozmer. Ak sa vymeny robia srobovakom, kladivom a zavitovou tycou, usadenia lozisk sa roztlacia, dostane sa tam spina a potom nasleduje vecne vrzganie praskanie... ktore je odstranitelne len vymenou naboja.