Chcem si spraviť prieskum a poradiť sa ohľadne prechodu z downhill na enduro, konkrétne či sa oplatí prerábať downhill bike na niečo šlapavejšie, alebo ho predať radšej a zháňať niečo ako napr. YT capra.
Momentálne vlastním bike Canyon torque 2015 DHX, ktorý na šťastie bol od výroby robený aj ako enduro verzia, čiže geometriu by bolo možné vyriešiť otočením rámových vložiek no len potom tu je ekonomická otázka čo by ma stalo prerobenie čo sa oplatí a ako najlepšie prejsť do endura aby som nemusel darovať obličku. Za prípadné rady vopred ďakujem.

Prílohy:

P4110001.JPG
P4110001.JPG 1.14 MiB thumb_up2thumb_down

18.04.2019 - 21:42:39
00
Zdravím podľa mňa by bol lepší nápad predať zjazdak a kúpiť enduro vynde to lacnejsie a ako si spomínal yt capra mi príde ako dobrý nápad
18.04.2019 - 21:47:45
01
Ahoj, ja osobne som riešil podobnú vec pred asi dvoma rokmi, mal som Canyon Torque EX s 200mm Boxxer vidlicou, 1x7 sadou a pružinovým tlmičom. Prerobil som ho na Enduro so 160mm vidlicou, vzduchovým tlmičom a 1x11 sadou a musím povedať, že každý kto na ňom sedel, vrátane mňa, vraví, že je to ten najpohodlnejší bike, aký kedy jazdil. Mal som rôzne XC, Trail a Enduro / AM biky, ale Canyon mám stále a na tom sa fakt neskutočne dobre ide či už z kopca, ale v pohode vyšliapem aj do kopca. Možno by to stálo za skúšku aj u teba, ak poznáš niekoho, kto by ti na víkend požičal sadu, 150-170mm vidlu a pripadne aj vzduchový tlmič, tak by si to mal vyskúšať a na základe toho sa rozhodnúť. Neviem či DHX má otvor nad stredovým zložením pre vedenie teleskopickej sedlovky, ako je to u EX, ale tá by sa tam tiež zišla. Takisto ak už budeš riešiť tlmič je dobre zobrať taký, ktorý má aj uzamykanie, keďže tých 180mm zdvihu sa "pohupuje" pri šliapaní do kopca pomerne dosť.
19.04.2019 - 08:17:45
02
No uvažoval som nad takouto prerabkou v podobe vidlice 180 idealne fox ktora by mala možnost zníženia zdvihu a vzduchoveho tlmiču fox x2 s tim že zadna geometra sa dá znížiť z 210 na 195mm. Samozrejme možnosť vedenia ramom je, mam otvor za hlavkom a teleskopka by bola best. Uplne si viem predstaviť z neho urobiť taku freeride mašinku len potom uvažujem nad financiami s tým že ak by som si kupil novu sadu pohonu sram eagle nx čo by vyšlo tuším do 300€ keby predam moj dh pohon xo1 mal by som aspon na poštovne. A potom predať moje odpruženie a zhanať druhe. Cele prerobenie by ma satalo asi 600€ s tým že predam čo tam mám zjazdovú výbavu. No vrta mi to v hlave a dakujem krásne za radu. Keby to odpruzenie mi mal kto požičat to by bolo super noo :) budem zistovať skúšať.
19.04.2019 - 08:42:04
00
Na videu prerobeny canyon torque na take super enduro : https://youtu.be/RQCwu1aJNr8

160 mm vidla bude malo ,skorej 170-180mm. + bude asi treba menit predny naboj pripadne nejaky adapter. Mas tam pravdepodobne 20mm osku,a jednokorunkova vidla bufe mat pravdepodobne 15 mm .
19.04.2019 - 11:45:10
01
ďakujem je to možno tá oska bude asi ta 15mm, no záleži od toho či sa podari predať boxxeru potom by tam hneď išla 180mm kashima. Teda v prípade ak sa rozhodnem to radšej prerábať hoci som trochu viac nalomený na to prerábanie.
19.04.2019 - 14:20:01
00
Mne sa na mojom canyone osvedčila vidlica 160mm, takže kludne tých 160-180mm ti tam zapasuje, čo sa týka kolesa, k veľa druhom nábojov sa vyrábajú náhradné prachovky, ja som si dokúpil za asi 11€ 15mm prachovky a z náboja 20x110 som urobil 15x100mm takže som ho nahodil na klasickú vidlicu. Skús pozrieť aký máš náboj a pohľadaj po e-shopoch prachovky.

S boost vidlicou 15x110mm by to už ale mohol byť trochu problém a asi by bolo potrebné vypliesť iný náboj.
19.04.2019 - 19:13:20
01
Ahojte, tí, čo ste prešli z DH na Enduro, aká bola motivácia?
29.10.2020 - 07:38:44
00
V mojom pripade to bola univerzálnost bicykla, viac prevodov, možnosť šlapania do kopcov. Enduro mi pride ako najviac použitelny bicykel, či už idem s kamošmi niekam na dlhší výjazd alebo sam si zajazdit, prípadne si dat nejaky zjazd, tak tie zdvihy 150-180mm mi uplne postačujú.
29.10.2020 - 08:54:48
00
vek:)
03.11.2020 - 10:54:09
01
keyboard_arrow_up