Nerozumiem, co presne sa stalo, ale posledny upload sa mi zda, ze Youtube spracoval ovela krajsie, ako predchadzajuce.

Video bolo tocene na stare GoPro 5 v noci v lese s celovkou. Davinci Resolve uplne perfektne vyriesil sum a na Youtube vyzera prekvapivo dobre aj v 1080p, v 1440p a v 4k ani nehovoriac.

02.10.2020 - 23:20:13
00
Podla mna menej detailov pri rovnakom bitrate, po krajoch iba cierna tak to vsetko do stredu nasypalo. Ale je to len moja teoria.
03.10.2020 - 07:24:29
02
Je to tak
03.10.2020 - 14:16:21
00
Nie, nie:) Konecne som na to prisiel a posledne uploadnute video je denne a je pekne aj po uploade na YT... V piatok ide public, tak potom dam aj sem.

Problemom je sum. Predchadzajuce videa som neodsumoval, pretoze vyzerali, ze netreba. To posledne nocne som odsumoval, preto je ten obraz na YT krajsi.

GoPro videa natocene aj za jasneho dna su pomerne dost zasumene, aj ked to na prvy pohlad nie je velmi vidiet. Sum vo svojej podstate robi velmi zle kompresii a sposobuje artefakty, preto su tie videa skarede. Staci video v exporte prehnat aj cez relativne jemnu Noise reduction a po uploade v 4K na Youtube bude vyrazne krajsie.
07.10.2020 - 20:57:22
02
V podstate je to stale bitrate. Apon podla mna. Vela sumu robi vela detailov, yt sa to potom snazi zmensit na menej data na frame, preto to robi artefakty. Velky problem su listy a ihlicie v lese. Dakedy davno mal yt taku tabulku s maximalnym moznym bitratom pri jednotlivych rozliseniach, to bolo dobre fixne nastavit vo videoeditore pri exporte. Fixne preto ze sa tym zamedzilo zmene kvality videa na yt ak prisiel zaber na viac detailov. Napriklad staticky zaber bol ostry ale pohyb v lese ako keby spomalil video a zobrazili sa artefakty (vacsie kocky) a prave ta zmena bolo to co vadilo. Neviem ale ci to je isto tym a ci to stale plati. Vlastne som ani nepozeral hore to video od trailhuntera, mozno to tam spomina.
07.10.2020 - 21:49:29
00
Ta tabulka stale existuje: https://support.google.com/youtube/answer/1722171?hl=en Youtube ale videa prekodovava do streamovacieho formatu, aj ked su nastavene tieto presne hodnoty.

Bitrate urcuje mnoztvo dat, ktore za sekundu video moze mat. Ak ma 4K video odporucanych 45Mbps a 24fps, tak to znamena, ze na jeden frame zostava 240kB dat (45*1024/24/8). 240kB pri obrazku s rozmerom 4096 × 2160px nie je az tak vela, fotka s podobnym rozlisenim z iPhonu ma tak 20-30x viac. Cim ma obrazok homogennejsie farebne plochy, tym je jednoduchsie ho skonprimovat tak, aby vyzeral dobre. Cim viac je v obrazku detailov (listy a ihlicie v lese), tym je tazsie ho skomprimovat do zelaneho datoveho limitu (bitratu) a zacne dochadzat k degradacii obrazu a vzniku artefaktov, aby sa to podarilo.

Sum v obraze funguje presne ako to ihlicie, narusa homogennost farebnych ploch. Ak sa ten sum pred kompresiou vyhladi, tak moze byt kompresia efektivnejsia s mensou degradaciou obrazu = krajsi obraz. Je o tom kopec odbornych clankov, ktore to do detailov vysvetluju (Google "video compression and noise").
07.10.2020 - 22:51:32
00
Pesto napísal:
Nie, nie:) Konecne som na to prisiel a posledne uploadnute video je denne a je pekne aj po uploade na YT... V piatok ide public, tak potom dam aj sem.

Problemom je sum. Predchadzajuce videa som neodsumoval, pretoze vyzerali, ze netreba. To posledne nocne som odsumoval, preto je ten obraz na YT krajsi.

GoPro videa natocene aj za jasneho dna su pomerne dost zasumene, aj ked to na prvy pohlad nie je velmi vidiet. Sum vo svojej podstate robi velmi zle kompresii a sposobuje artefakty, preto su tie videa skarede. Staci video v exporte prehnat aj cez relativne jemnu Noise reduction a po uploade v 4K na Youtube bude vyrazne krajsie.


Na to som nikdy nepomyslel ale dava to zmysel. Ak to tak je to je naozaj dobra info.
08.10.2020 - 11:58:00
00
Pesto Sum je jedna cast, ale ked uploadujes videa s rozlisenim 2.7k a viac, youtube pouziva lepsi kodek a to sa odrazi na kvalite aj pri 1080p videu.
08.10.2020 - 12:40:07
00
Ved ono sa to nevylucuje. 4K videa uploadujem uz davno a aj tak byvali bez odsumenia v 1080p skarede, pricom po exporte vyzeraju dobre (zvykol som exportoval v 4K a 85 000kbps). Pri poslednom som uz robil export v 120 000kbps, 53 sekundovy klip ma 800MB.

Cize zhrnuty vysledok debaty:
1. treba pouzivat noise reduction, aj ked vyzera, ze netreba
2. exportovat/upscalovat na 4k s vysokym bitratom
08.10.2020 - 12:51:55
03
Slubene video



Mimochodom, tocili sme na GoPro 5 aj 9, rovnake podmienky, rovnako nastavene kamery a ked som tie zabery daval dokopy, tak obraz z 5ky bol ovela krajsi. 9tka ma aj vo flat mode prilis vela kontrastu, prepaluje svetla (aj pri -1EV kompenzacii), uteka na vysoke ISO aj ked by nebolo treba kvoli stabilizacii a potom strasne vylezie sum. Same o sebe to vyzera ok, ale ked sa to da vedla seba s 5kou, tak to bol grc:( Dufam, ze to firmware updatom vyriesia.
09.10.2020 - 19:52:20
07
22.10. vysiel novy FW update na GoPro9, ktory riesi aj spracovanie sumu a hlavne citlivost dotykovej obrazovky, ktora je teraz ovela lepsia.

Mimochodom, ak niekto robite vela zaberov z drziaka na hrudi, tak vyskusajte Stuntman Chest mount https://amzn.to/35ILSTC

S original GoPro Chesty sa to neda porovnat, je ovela stabilnejsi a menej otrasov sa prenasa na kameru.

Tu len kratky klip z nocnej jazdy, max ISO 1600, bez uprav priamo z kamery a stabilizacia lepsia ako predtym cez den (aj ked na gimbal to stale nema:)

27.10.2020 - 20:56:18
03
ahojte, skúšali ste spojazdniť gopro (staršia - session) ako webkameru k notebooku ? Vstavaná kamera mi padá so Zoomom,aj s Teams. Niekde som vyčítal,že treba kábel micro HDMI to HDMI a napojiť ho na HDMI dongle USB , takéto čosi ? : https://www.alza.sk/trust-usb-type-c-usb-c-na-hdmi-d3989843.htm?o=17 Ď.
02.11.2020 - 10:09:50
00
napoj telefon cez app droidcam- najlepšie cez kabel (treba povolit v telefone dev mód) ale pracuje to paradne
02.11.2020 - 10:20:04
00
super - funguje, vďaka. Takéto riešenie ma nenapadlo
02.11.2020 - 13:04:38
01
Teraz je v mode live streaming :)
09.11.2020 - 10:10:27
00

Výber z produktov

    Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Kamery a príslušenstvo)
    keyboard_arrow_up