Nepíšeš aké máš brzdy, každé sa nastavujú trošku ináč.
Ale na začiatok môžeš pozrieť do strmeňa, či je medzera medzi kotúčom a doštičkou ktorá sa pri brzdení nehýbe.
Tá by mala byť pri kotúči čo najbližšie. Lebo ak nie, brzdný účinok sa stráca "preklápaním" kotúča.
Na priblíženie tejto doštičky ku kotúču je na strmeni skrutka, ale môže byť fixovaná poistným červíkom, ktorý najprv treba uvoľniť a po nastavení zafixovať.
Fotka strmeňa by pomohla.
Na brzdný účinok môže mať vplyv aj tvar pätky zadného
kolesa na ráme plus
kvalita zadného náboja.
Môžeš pozrieť doštičky, ako sú opotrebené, či má obloženie rovnakú hrúbku v hornej aj v dolnej časti. Ak sú dosky zbrzdené šikmo, nebudú brzdiť tak dobre ako keď sú rovné.