Je z toho bicykel podľa preferencií majiteľa ktorý mu bude slúžiť.
12.11.2020 - 20:52:11
08
Tie Favority sa upravujú na 1000 spôsobov. V podstate originál favorit pre dnešné potreby je celkom nepoužiteľný v kopcoch. Tento chalanisko mal taký skôr ojedinelý s menším prevodníkom 42Z, ale aj tak to nad 9% stúpanie je peklo, takže chápem, že do práce si ho upravil. Mne sa favorit dostal prvý krát v živote do rúk minulý týždeň..robil som kamarátovi servis, ten bicykel neradil ani predok, ani zadok a nebrzdil, kolesá mali vôľu. Urobil som z toho plne funkčný stroj, ale keby to bol môj bicykel na jazdenie tu po kopcoch, tak prevody by museli prejsť úpravami. Stúpanie tu od nás na Rakytie som zvládol, úseky 12% o celkovej dĺžke asi 150m som musel potlačiť, lebo by som zlomil jazýčky vo voľnobežke. Celé stúpanie zo sedla a tep 170-182 :) Takže nemajme za zlé ak si to ktosi upraví do práce :)
12.11.2020 - 21:20:12
00
tak ja som renovoval 1 Favorit, tam tiež by som dostal hejt, to je ten zelený a potom nie je to Favorit rám, ale oceľový Carraro, z ktorého som mal len rám a prednú vidlu a vzniklo z toho to oranžové, za čo by ma asi väčšina miestnych milovníkov starých Favoritov ubila :D

Prílohy:

65314998_10216598596495387_2630694385360044032_o.jpg
65314998_10216598596495387_2630694385360044032_o.jpg 80.14 KiB thumb_up2thumb_down

69301336_10217062386009835_1053059567899901952_o.jpg
69301336_10217062386009835_1053059567899901952_o.jpg 76.85 KiB thumb_up3thumb_down

12.11.2020 - 21:43:25
04
Tak pridam aj ja foto na "ubitie". Nieje to sice favorit ale taktiez klasika prisposobena dnesnej dobe :-)

Prílohy:

IMG_20200808_150540.jpg
IMG_20200808_150540.jpg 1.96 MiB thumb_up5thumb_down

13.11.2020 - 20:10:09
03
Jedna z vecí, čo mi vadí v súčasnosti je prakticky nemožné zohnať nejaký nový obyčajný oceľový rám aby sa tam dala osadiť aj prehadzovačka. Všetko sú len rámy ma fixie/singlespeed. Ak aj nájdem, stojí to neskutočné prachy. Postaviť si nejaký retro moderný bike do mesta sa teda veľmi predraží. Nič proti Favoritom a podobne, ale už len keď som porovnal správanie sa rámu pri Favorite z 1975 a toho Carrara, čo má cca 20 rokov, skok bol obrovský.
13.11.2020 - 21:03:57
01
Jano1987 jedna z mala moznosti je napr https://www.ridewill.it/p/en/brn-bernardi-te70g52-frame-man-28-montebello-size-52-raw-steel/237192/
13.11.2020 - 23:43:08
00
elpha ja osobne mám radšej klasický tvar rámu, nie takto pozohýbané.
14.11.2020 - 00:19:34
00
to je asi dovod preco je este dostupny, este cca v septembri sa dalo nieco zohnat, teraz uz neviem o nicom dostupnom
14.11.2020 - 00:21:19
00
Momentálne sa už nechystám nič prerábať. Idem kupovať nový bike, už sa len rozhodnúť ktorý a či vôbec bude.
14.11.2020 - 00:59:26
00
Ako si riesil uchyty na bowdeny, na mieste kde boli stare prehadzovacky, na tom prerobenom oranzovom?
14.11.2020 - 07:20:04
00
Na ňom boli už priamo navárky na páky prehadzovačky a mám tam toto https://kubicasport.eu/doraz-bowdenu-shimano-sm-st44-pre-st-radenie-na-al-ram-vodiaci-smyk , takže žiaden problém. Známy nemal navárky, tak použil klasické Favorit páky s objímkou, kde páky dal dole a tie dorazy dal na tú objímku.
14.11.2020 - 09:16:13
01
Fesiak napísal:
Tak pridam aj ja foto na "ubitie". Nieje to sice favorit ale taktiez klasika prisposobena dnesnej dobe :-)


Ajajaj hnat bicom, tiez pripajam jedno cudo do zbierky :-)

Ako si riesil uchyty na bowdeny, na mieste kde boli stare prehadzovacky, na tom prerobenom oranzovom?


Mozno to niekomu pomoze, ja som mal na rame po odstraneni pacok iba holu trubku bez nicoho a pouzil som tieto dorazy https://www.sjscycles.co.uk/gear-spares/286-jtek-clampon-double-frame-cable-stop-silver/

Prílohy:

IMG_20200902_171449.jpg
IMG_20200902_171449.jpg 785.77 KiB thumb_up2thumb_down

IMG_20201003_144952.jpg
IMG_20201003_144952.jpg 453.36 KiB thumb_up1thumb_down

14.11.2020 - 10:12:26
02
Čo znamená prispôsobiť dnešnej dobe? Kopce sú strmšie? Alebo len sme zleniveli? Ja mám fávo 1×4 (50×14, 16, 18, 20) a nechystám sa riešiť to. Iná frajerina, na tom jazdiť
21.12.2020 - 19:27:44
10
Všetko môže ísť dvoma spôsobmi, ľahko a ťažko. Inak čo som pozeral, tak prevod 50x18 je veľmi podobný 44x16, čo sa odporúča pre singlespeed/fixie. Samozrejme záleží aj od kondičky konkrétneho človeka a kde jazdí a ako chce jazdiť.
21.12.2020 - 20:46:46
00
corsair napísal:
Čo znamená prispôsobiť dnešnej dobe? Kopce sú strmšie? Alebo len sme zleniveli? Ja mám fávo 1×4 (50×14, 16, 18, 20) a nechystám sa riešiť to. Iná frajerina, na tom jazdiť


Ja mam vacsiu frajerinu. Favorit 1970 v predu 48 zubou a v zadu trojkolecko.
25.12.2020 - 14:37:15
02
keyboard_arrow_up