Prosím vás, potrebujem ešte poradiť, akú dlhú skrutku potrebujem keď chcem zmeniť kotúč zo 200 mm na 180. Rám je PM 180 čiže to pôjde priamo bez adapteru, a pôvodné skurutky z zadapteru na 200mm budú dlhé. Ide o SRAM brzdy. Vedeli by ste mi dať po pripade aj link tu na shop poprípade iný s vhodnými skrutkami? Ďakujem.
17.11.2020 - 22:17:22
00
No ja by som povedal, že kratšie o rozmer toho adaptéra...
17.11.2020 - 22:39:31
01
Ahojte, chcem vymeniť brzdy na manželkinom Ghost Lanao r2016 (jazdíme Malé karpaty, Inovec atď.). Sú tam od výroby osadené Shimano M315. Brzdný účinok hrozný, nepomohla ani výmena platničiek za Galfer. Pri prudkých zjazdoch treba páky tlačiť všetkými prstami na hranici manželkiných síl. Keďže mám skúsenosť len s M200 (tiež žiadna sláva) zaujíma ma aký je rozdiel medzi Deore, SLX a XT ? Cenový rozdiel medzi Deore a XT cca dvojnásobný, je tam aj dvojnásobný rozdiel v brzdnej účinnosti? Resp. akejsi prevodovej sile medzi tým ako silno stláčam páčku a ako silno brzda brzdí? Alebo je rozdiel len v možnostiach nastavenia, váhe a materiáloch? V princípe mi nevadí priplatiť aj za XT ak bude brzdný účinok o toľko vyšší ako cena :) Jedná sa mi o rozumný pomer cena / "výkon". Počítam s tým, že budúci rok sa bude kupovať nový bicykel a brzdy sa potom prehodia na nový. Za každú radu vopred ďakujem.
18.11.2020 - 09:31:13
00
Brzdný účinok Deore vs SLX a XT je skoro rovnakýký (potom rozdiel či kúpiš dvoj-piesty alebo štvor-piesty záleži od toho čo a ako jazdíte) skôr tam je už potom rozdiel ako píšeš v nastaveniach (modulácii) a v materiáloch. Určite nečakaj pri dvojnásobnej cene dvojnásobný účinok.
18.11.2020 - 09:35:41
02
paloce napísal:
Ahojte, chcem vymeniť brzdy na manželkinom Ghost Lanao r2016 (jazdíme Malé karpaty, Inovec atď.). Sú tam od výroby osadené Shimano M315. Brzdný účinok hrozný, nepomohla ani výmena platničiek za Galfer. Pri prudkých zjazdoch treba páky tlačiť všetkými prstami na hranici manželkiných síl. Keďže mám skúsenosť len s M200 (tiež žiadna sláva) zaujíma ma aký je rozdiel medzi Deore, SLX a XT ? Cenový rozdiel medzi Deore a XT cca dvojnásobný, je tam aj dvojnásobný rozdiel v brzdnej účinnosti? Resp. akejsi prevodovej sile medzi tým ako silno stláčam páčku a ako silno brzda brzdí? Alebo je rozdiel len v možnostiach nastavenia, váhe a materiáloch? V princípe mi nevadí priplatiť aj za XT ak bude brzdný účinok o toľko vyšší ako cena :) Jedná sa mi o rozumný pomer cena / "výkon". Počítam s tým, že budúci rok sa bude kupovať nový bicykel a brzdy sa potom prehodia na nový. Za každú radu vopred ďakujem.

tak jej to odvzdusni alebo to daj niekomu spravit ... akekolvek hydry ked su spravne oservisovane musi staci obsluhovat jednym prstom ... ano su aj ine parametre zavisle od ceny, ale sila prenasana na platne je dana pakou na primarny piest a dalej hydraulickym systemom rovnako pri vsetkych brzdach ...
18.11.2020 - 09:47:05
00
paloce napísal:
Ahojte, chcem vymeniť brzdy na manželkinom Ghost Lanao r2016 (jazdíme Malé karpaty, Inovec atď.). Sú tam od výroby osadené Shimano M315. Brzdný účinok hrozný, nepomohla ani výmena platničiek za Galfer. Pri prudkých zjazdoch treba páky tlačiť všetkými prstami na hranici manželkiných síl. Keďže mám skúsenosť len s M200 (tiež žiadna sláva) zaujíma ma aký je rozdiel medzi Deore, SLX a XT ? Cenový rozdiel medzi Deore a XT cca dvojnásobný, je tam aj dvojnásobný rozdiel v brzdnej účinnosti? Resp. akejsi prevodovej sile medzi tým ako silno stláčam páčku a ako silno brzda brzdí? Alebo je rozdiel len v možnostiach nastavenia, váhe a materiáloch? V princípe mi nevadí priplatiť aj za XT ak bude brzdný účinok o toľko vyšší ako cena :) Jedná sa mi o rozumný pomer cena / "výkon". Počítam s tým, že budúci rok sa bude kupovať nový bicykel a brzdy sa potom prehodia na nový. Za každú radu vopred ďakujem.


1) ako bolo spomenute predo mnou, to ze musi tlacit celou silou znie divne. Iste, M315 niesu ziadna super sila, ale nemal som s nimi so 180/160mm predny/zadny kotuc problem ani nabaleny natazko na horskom bikepackingu (floating rotor+metalicke platnicky vpredu, nejaky zakladny shimano+organicke vzadu) (ja ~75kg + cez 20kg naklad).

2) pokial sa nic nezmenilo, tak Deore/SLX/XT su dost podobne. Niesom si isty, ci Deore ma keramicke piestiky (dobre proti prehriatiu pri dlhych zjadoch/zlom style brzdenia), ale inak je rozdiel hlavne packa. Deore a SLX maju tusim len nastavenie vzdialenosti packy od gripu, ale SLX ma troska inu konstrukciu a doplnenim vhodneho sroubiku sa da nastavit aj bite point ktory je inak len na XT asi (ja som to tak spravil, ale treba davat bacha na silu utiahnutia)

cize ked chces usetrit, chod do SLX a zozen sroubik na nastavenie bite pointu podla mna. To moze pomoct aby sa manzelke lahsie brzdilo.
18.11.2020 - 10:00:30
00
Díky za rady. Kotúče sú tam 160/160. Tie zvažujem vymeniť za 180/180. Dlhšie výjazdy a strmšie zjazdy sme začali jazdiť až tento rok. Dovtedy na bežné jazdenie po asfalte a po lese boli samozrejme M315 dostatočné. Keď sa začala sťažovať, že musí páky tak silno tlačiť, tiež som zo začiatku neveril, ale je to tak. Laicky predpokladám, že keď výrobca spraví na brzde dlhšiu páčku, asi to bude preto lebo brzdná sila brzdy nieje taká vysoká, aby sa dal použiť iba jeden prst. Ani na mojich M200 pri prudkých zjazdoch s jedným prstom na páke moc nepochodím.
Pri štvorpiestoch mi je jasné, že na platničky je vyvíjaný vyšší tlak a brzdiaca sila bude vyššia. Vychádza mi z toho teda SLX M7120 ako zlatá stredná cesta. Alebo neuvažujem dobre?
18.11.2020 - 10:29:36
00
Shimano robí dvojprstové páky. SLX 4-piestami určite nič nepokazíš a budeš mať slušné a spolahlivé brzdy. Ak by si chcel uštriť tak tie Deore m6120 sú tiež dobrá voľba. A minimálne dopredu by som dal určite 180mm kotúč pokiaľ ste neni nejaký gramohoniči :)
18.11.2020 - 10:34:15
00
LukasOn napísal:
Shimano robí dvojprstové páky.
SHM robi paky two finger alebo three finger podla urcenia brzdy. Este to inak oznacuju ako turisticke a MTB....
18.11.2020 - 11:01:00
01
paloce napísal:
Pri štvorpiestoch mi je jasné, že na platničky je vyvíjaný vyšší tlak a brzdiaca sila bude vyššia. . Alebo neuvažujem dobre?
No neuvazujes, pocet piestov vobec nie je dolezity, dolezity je pomer ploch piestov na jednej a druhej strane hydraulickej sustavy ... fyzika na zakladnej skole toto obsahuje ...
18.11.2020 - 11:03:40
00
paloce napísal:
Dlhšie výjazdy a strmšie zjazdy sme začali jazdiť až tento rok. Dovtedy na bežné jazdenie po asfalte a po lese boli samozrejme M315 dostatočné. Keď sa začala sťažovať, že musí páky tak silno tlačiť, tiež som zo začiatku neveril, ale je to tak.

dolezite je zistit ci je ten problem co riesis permanentny v zmysle ze vyjdes z domu a pri prvom brzdeni uz musis tlacit silno. To by znamenalo ze mas problem bud so zavzdusnenou brzdou [ paka je makka ], alebo zpecene platne [ neviem ako sa to prejavuje, lebo som take este nevidel] alebo ich mas zamastnene [ to byva sprevadzane zvukovymi prejavmi ].
Ale ak mas na mysli ze ides dlhy kopec dole, stale pribrzdujes a po case mas pocit ze musis paku tlacit stale viac, tak to je celkom iny problem, ktory sa da odstranit zmenou platni, kotucov, brzd, alebo aj uplne bez nakladov naucenim sa spravnej techniky brzdenia.
18.11.2020 - 11:16:15
00
ivast napísal:
Ale ak mas na mysli ze ides dlhy kopec dole, stale pribrzdujes a po case mas pocit ze musis paku tlacit stale viac, tak to je celkom iny problem, ktory sa da odstranit zmenou platni, kotucov, brzd, alebo aj uplne bez nakladov naucenim sa spravnej techniky brzdenia.

toto je ten problém.
Zmena platničiek na Galfer FD293 standard pomohla len veľmi málo. Väčšie kotúče by pomohli, počítam s tým ako som písal pár príspevkov dozadu. Pri tom som ale chcel spraviť kompletnú výmenu bŕzd s predpokladom, že brzdy budú brzdiť k spokojnosti dlhý čas do budúcnosti.
18.11.2020 - 12:00:37
00
no, skoncili sme zasa pri to istom, daj tam Sainty a uz nikdy nebudes nic potrebovat riesit ;-]
18.11.2020 - 12:15:28
01
paloce napísal:
toto je ten problém.
Zmena platničiek na Galfer FD293 standard pomohla len veľmi málo. Väčšie kotúče by pomohli, počítam s tým ako som písal pár príspevkov dozadu. Pri tom som ale chcel spraviť kompletnú výmenu bŕzd s predpokladom, že brzdy budú brzdiť k spokojnosti dlhý čas do budúcnosti.

Proste 180mm kotúč a brzdy buď tie SLX 7120 alebo lacnejšia voľba Deore 6120 a máš po probléme na roky, shimano sa aj ľahko udržujú.
18.11.2020 - 12:20:37
10
Ak by som to chcel riešiť tak, že kupujem podľa cenníka najdrahšie - najlepšie tak sem nepíšem. Písal som do fóra aby som sa poradil hlavne o rozdieli medzi Deore, SLX a XT. Či je rozdiel ceny natoľko úmerný aj rozdielu v brzdnom účinku. Každopádne som rád, že som sem napísal lebo Lukas333 a Stanos ma nasmerovali. Takže díky chalani. :)
18.11.2020 - 12:27:39
01
keyboard_arrow_up