Gusto0 z vlastnej skúsenosti musím tak trocha s
outsiiider -om súhlasiť. Keď mám viac zodraté doštičky, tak mávam na M7000 dlhší chod pák. Riešil som to doplnením oleja, ale je to trocha babračka. Potom som skúsil postláčať tie pliešky na platničkách , čo ich "len držia na mieste aby nehŕkali", a ono to zabralo. Chod pák sa skrátil.
Ešte taká zaujímavosť: keď som piestiky vyčistil (chodili ľahšie), tak mne to pri zodratých platničkách ešte chod páky predĺžilo (asi sa tie piestiky dali ľahšie zatlačiť do strmeňa tým plechom "čo ich len drží na mieste aby nehŕkali" ).
Ono aj tie pliešky majú nejakú (aj keď krpatú) silu, ktorou tlačia na piesty.
Áno,presne toto som vyskúšal na mojich BR-M8000,čím viac boli opotrebené platne,tým bol dlhší krok páky,tie rozperné pružinky skutočne trochu zatláčajú piestiky,ak sú platničky tenké-ja som si to overil tak,že som ich úplne vybral,potom bol chod páky až do konca rovnaký.
Keby to v teréne nehrkotalo,nechal by som to tak,nakoniec som tie pružinky trochu stlačil,aby tak netlačili.
Samozrejme treba mať systém dobre odvzdušnený,ja pri každej výmene platničiek namontujem lievik z
olejom na páku,doplním,pomačkám na zodratých,potom vymením platničky,zasa pomačkám,až potom ho dám preč.