Erózia pôdy je blud. Veď si zoberme všetky oficiálne cyklotrasy vrátane umelo upravených singletrailov. Tých ofi trás je spústa. Od lesných ciest, cez lesné chodníky až po singletraily ktoré boli iba upravené a nebol požitý žadny podklad, ale zostal iba pôvodný hlinený základ. Teraz si zoberme, aké kvantum iba bikerov sa pohybuje po týchto trasách. Pre lepšie porovnanie porovnajme lesné cyklo chodníky / pozor nie zvážnice / a singletraily s klasickým turistickým chodníkom na hrebeni NT alebo VF. V samej podstate sú to do hliny vyšlapané chodníčky. Pripomínam, že bez úpravy podkladu, čiže žiadny štrk, makadam. Zatiaľ som nevidel, že by na našich lesných cyklotrasách alebo singláčoch prebiehala významnejšia erózia pôdy ako na pešom turistickom chodníku. Ale videl som na posledných fotkách a videách z cesty na Kľak chodník s bahnom vyše členkov, ale to turistovi nevadí ani ho to neodradí. Pôjde aj tak a rozryje ten chodník horšie ako divá sviňa. Biker by do takého terénu nevošiel, pretože by po pár metroch dokrútil. Technicky takmer nemožné. Druhá vec...pôsobenie a rozloženie tlaku na podklad je podľa mňa rovnaké, alebo dokonca nižšie ako pri pešom turistovi. Pretože chodec pri chôdzi pôsobí na podklad vždy iba hmotnosťou rozloženou na jednu nohu. Neskáče ako klokan. Biker v každom okamihu pôsobí rovnakou alebo o trošičku vyššou hmotnosťou keďže musím započítať aj hmotnosť
biku a náklad. Ale tá hmotnosť je rozložená na obe styčné plochy oboch plášťov a v sumáre je možno ten tlak na podklad nižší. Osobne by som bol radšej, keby na mne stál 80kg biker na dvoch
kolesách s plášťami 2.6 ako rovnako ťažký turista na jednej nohe. A krásny príklad ako
turisti zničili pôdny kryt je stará cesta zo Štefánikovej chaty na Ďumbier, alebo chodníky v Belianskych Tatrách, ktoré sa museli uzatvoriť.
https://www.facebook.com/groups/Turistaa/permalink/1003761050129327