kludne by som to spravil. budú mať veľmi pekné fotky do zbierky akurát. :)

pekna krajina, plna uplne bezocivej nevrazivosti voci všetkému. na Slovensku aj keby si išiel hreben NT štvornožky tak to bude niekomu vadiť.
20.11.2020 - 10:06:47
02
Je to porusenie zakona, tak mi pride divne to propagovat a zverejnovat. Ked uz tak necham si to pre seba.
20.11.2020 - 10:12:52
05
A presne ludia ako ty su brzdou pre Slovensko...voz sa popri Vahu.
20.11.2020 - 10:59:06
02
Ja som myslel, ze brzdou SR su ludia co porusuju zakon ale neboj slovaci so pokrytci.
20.11.2020 - 11:14:33
21
akú veľkú eróziu tie dva ebajky spôsobili, keď je to taký problém?
20.11.2020 - 13:03:07
02
NAPANT uz davno mal zaniknut a pak by sa nam jazdilo. Dufam ze to bude coskoro.
20.11.2020 - 13:46:28
00
Tiez mi nevadi ze sa tam vozi.
Myslim, ze tu ani nejde tak o eroziu ale o dodrziavanie pravidiel. Treba tlacit na zmenu aby sa tam vozit mohlo.
20.11.2020 - 15:11:12
01
erózia pôdy je najčastejšie skloňovaný argument, prečo sa nemôže v NP jazdiť mimo vyznačených cyklotrás. samozrejme že normálne zmýšľajúci jedinec sa s bajkom či ebajkom ozaj nevtrepe hoickde, ale po turistických chodníkoch prečo nie, keď tadiaľ može prejsť XY ľudí napešo, čo tam naviac tej zemi spraví bajker. a potom ďalej je to o slušnom správaní, pravidlách a tolerancii
20.11.2020 - 16:52:27
04
Erózia pôdy je blud. Veď si zoberme všetky oficiálne cyklotrasy vrátane umelo upravených singletrailov. Tých ofi trás je spústa. Od lesných ciest, cez lesné chodníky až po singletraily ktoré boli iba upravené a nebol požitý žadny podklad, ale zostal iba pôvodný hlinený základ. Teraz si zoberme, aké kvantum iba bikerov sa pohybuje po týchto trasách. Pre lepšie porovnanie porovnajme lesné cyklo chodníky / pozor nie zvážnice / a singletraily s klasickým turistickým chodníkom na hrebeni NT alebo VF. V samej podstate sú to do hliny vyšlapané chodníčky. Pripomínam, že bez úpravy podkladu, čiže žiadny štrk, makadam. Zatiaľ som nevidel, že by na našich lesných cyklotrasách alebo singláčoch prebiehala významnejšia erózia pôdy ako na pešom turistickom chodníku. Ale videl som na posledných fotkách a videách z cesty na Kľak chodník s bahnom vyše členkov, ale to turistovi nevadí ani ho to neodradí. Pôjde aj tak a rozryje ten chodník horšie ako divá sviňa. Biker by do takého terénu nevošiel, pretože by po pár metroch dokrútil. Technicky takmer nemožné. Druhá vec...pôsobenie a rozloženie tlaku na podklad je podľa mňa rovnaké, alebo dokonca nižšie ako pri pešom turistovi. Pretože chodec pri chôdzi pôsobí na podklad vždy iba hmotnosťou rozloženou na jednu nohu. Neskáče ako klokan. Biker v každom okamihu pôsobí rovnakou alebo o trošičku vyššou hmotnosťou keďže musím započítať aj hmotnosť biku a náklad. Ale tá hmotnosť je rozložená na obe styčné plochy oboch plášťov a v sumáre je možno ten tlak na podklad nižší. Osobne by som bol radšej, keby na mne stál 80kg biker na dvoch kolesách s plášťami 2.6 ako rovnako ťažký turista na jednej nohe. A krásny príklad ako turisti zničili pôdny kryt je stará cesta zo Štefánikovej chaty na Ďumbier, alebo chodníky v Belianskych Tatrách, ktoré sa museli uzatvoriť.
https://www.facebook.com/groups/Turistaa/permalink/1003761050129327
20.11.2020 - 23:50:55
04
Furt len nejake zakazy a prikazy ..... zasrana vlada... jak dobre by sa nam zilo keby sme si kazdy mohli robit cookolvek... anarchia rulez!!!!
21.11.2020 - 07:36:54
00
JJ preč zo zákonmi. Je to výmysel Getesa, Sorosa a židojašterov.
Btw, nebudem polemizovať, či väčšiu škodu spôsobí chodec alebo bicykel. Ale je zrejmé, že styčná plocha pneumatiky bicykla s terénom je oproti ľudskej nohe neporovnateľne menšia a tlak na podložie je oveľa väčšií. Je zrejmé, že bicykel s úzkymi kolesami sa zaborí do terénu viac a spôsobuje na rozdiel od ľudskej nohy brázdu.
21.11.2020 - 16:34:15
01
Jediné kde vidím asi najväčší problém ja, sú zranenia.myslim že ich máme celkom dosť aj bez nás cyklistov, nejaké pády v ťažkom teréne môžu byť omnoho komplikovanejšie ako pri peších. Ak z hory schádza chodec, pôjde tak 2,3 km za hodinu. Koľko pôjde cyklista? Nenapadam,iba nahlas premýšľam.
21.11.2020 - 16:55:11
00
Myslim, ze o erozii a vsetkom moznom sme sa mohli prestat rozpravat v momente ked vstupil do hory prvy pilcik (ktory neskor prisiel aj s traktorom). A ze to uz bolo davno...
22.11.2020 - 06:18:40
04
nech sa páči, fatbike s takými širokými plášťami ešte nevyrobili, ale na Kráľovej holi už bol :D

22.11.2020 - 19:44:15
02
Medzi Latiborskou, Zámostskou hoľou až po Ďurkovú sa desiatky rokov pásol dobytok, podobne ako okolo Královej studne a už to bol štatút NP. Na Královej holi aj na Ďurkovej po hrebeni sú stopy po aute a predpokladám, že sú od defendra strážcou NAPANTU. Mám pocit, že hlavný problém sú bikeri a čučoriedkári, kedže na TMR a ich buldozéri na Chopku si strážcovia netrúfnu. Odkedy je povolená cyklotrasa na Krížnu, neregistrujem zvýšenú eróziu na chodníku. Pre doplnenie - nie som zaujatý voči strážcom, robil som lesníka práve pod Zámostskou holou, pracoval som v TANAPE, som strážcom TANAPU.
22.11.2020 - 20:51:48
07
keyboard_arrow_up