To ze sa moze teraz nakupovat bez verejnych vyberoviek neznamena, ze tak aj minuli celu tu sumu. Ten eurorespekt spojil 2 veci ale nedal ani jeden priklad. Serioznou novinarcinou by som to urcite nenazval.
Inak v jednej casti prispevku spominas, ze je jedno kto to hovori. Ze je dolezite co hovori. Tak preco tie invektivy na Hegera v dalsej casti prispevku?
Viacerym krajinam sa tento rok menil rating pripadne jeho vyhlad (Madarsko, Japonsko) co je asi normalne v case krizy. Prechadzajuce vlady nam vela nenasporili v dobrych casoch bohuzial. Ale mozes byt spoko, stale si poziciavame s negativnym urokom.
1. K obstarávaniu - porovnávali sa dve rovnaké obdobia, ten rozdiel je cca 810 miliónov, myslím, že o niečom to vypovedá. Taktiež ma zaráža fakt, že obstarávateľ je povinný pri uzatváraní verejného obstarávania disponovať rozpočtovými prostriedkami potrebnými na jeho zabezpečenie. Tak buď sa týmito objemami zaťažuje tohtoročný už aj tak mimoriadne zaťažený rozpočet, alebo ako ? To niekto z MF alebo z príslušného rezortu dáva rozpočtové garancie roka 2021 ? Ako to ? Keď sa tieto obstarávania dejú po dátume schválenia návrhu štátneho rozpočtu na rok 2021 vládou SR ? Kto robí rozpočtové projekcie, na základe ktorých sa deje VO cez rámcové dohody? A prečo sa metódou rámcových dohôd riešia v tomto čase opravy ciest I triedy na celom území SR cez jednu menšiu stavebnú firmu - za cca 167.000.000 eur.? Si chcel príklad. Jasné, že to nie je seriózna novinárčina, je povrchná, ale aspoň dáva podnet na zamyslenie.
2. Invektívy na Hegera ? Okrem slovného spojenia stupídna double cross vodka (a to nie je Heger), som neuviedol jediné slovo, ktoré by malo povahu invektívy. Je smutné, že keď človek uvedie fakty o danej osobe, môžeš nadobudnúť pocit, že ide o invektívu. Nie, je to len jeho biedny profesionálny background na riadenie štátnych financií, to je všetko. Na ministra financií potrebuješ trocha viac, ako byť veriaci, kamarát IM a jeho spolucestovateľ k miestu Počiatkovej vily. Kým sa toto nezmení, a na najvyšších miestach ministerstva financií nebudú ľudia, ktorí tomu skutočne rozumejú (z akademického prostredia, vedeckého prostredia, makroekonómovia - analytici), tak dovtedy tu budeme mať ministrov financií ako Heger, Kamenický..atď. A tak to tu bude aj vyzerať.
3. Spomínaš Maďarsko a Japonsko - ak máme byť vecní, tak obaja vieme, že toto nie sú relevantné príklady. Maďarsko sa môže poďakovať svojmu vodcovi Orbánovi, tam súvisí negatívny trend ratingu hlavne s jeho autoritárskou politikou, hospodárske argumenty sú v úzadí. A v prípade Japonska je to tak len čiastočne, S&P dal v júni stabilný výhľad s A+ ratingom, len Fitch dal A s negative outlookom. A Japonsko s jeho ekonomikou pokiaľ ide o veľkosť, štruktúru, a vôbec miesto na svetových trhoch, nemôžeš porovnávať so SR, kde ani 30 rokov po neexistuje napr. skutočne rozvinutý kapitálový trh. Argument o predchádzajúcich vládach je fakt, bola to banda neschopných zlodejov schopných inak všetkého.
. Lenže faktom je, že ani táto vláda nám neusporí...áno už počujem všemocný argument, lebo korona
. Na austerity policy tu nemá nikto gule, možno tak Riško, ale ten nemá moc. Ináč v pohode, ja som úplne spoko, sem tam si síce pomyslím svoje, ale na mňa to dopad nemá. Zatiaľ, chvalabohu.
tvrdis ze "Nie je je dôležité, KTO to hovorí, dôležité je ČO sa hovorí resp píše" a zakoncis to vskutku primitivnou kadrovackou cez 2 odstavce...gratulujem k nasratiu si do vlasnej tlamy
Mrzí ma, že sa Ťa to dotklo. Nie je to primitívna kádrovačka, sú to len fakty. Všimni si frekvenciu a odbornosť výstupov ministra financií. Hlavne v tejto dobe, keď sa na domácej aj medzinárodnej scéne rozhoduje o dosť dôležitých veciach. Prečo nekoordinuje ako šéf rezortu financií mechanizmus preplácania COVID nákladov orgánom samosprávy ? Prečo to zaňho značne neodborne komunikujú premiér a hlavne minister obrany Naď ? Prečo Naď vysvetľuje kedy a na základe akých dokladov bude čo komu v rámci samospráv preplatené ? Toto je jednoznačne parketa ministra financií. Pokiaľ ide o medzinárodný rozmer jeho finančnej politiky, hlavne o čerpanie riadnych aj mimoriadnych prostriedkov z fondov EÚ, zverejnil začiatkom októbra plán "Moderné a úspešné Slovensko". Nejdem to tu zahlcovať odbornými pripomienkami, je to zbytočné, podstatné je, že k tomu neprebieha žiadna odborná diskusia, minister financií na ňu nevytvoril žiadnu platformu. Hlavne, že IM garantoval, že občania, organizácie, slovom všetci budú môcť prispieť k definovaniu cieľov a formovaniu toho plánu. Kde sú dnes tie reči. Prd vo vetre
A lehota na predloženie finálnej verzie do Bruselu plynie. Dni idú rýchlo, na nič nie je čas z jeho strany, lebo korona
. ako som tu už kolegovi napísal, pokiaľ budú ministerstvá udeľované premiérom na základe jeho pocitov kamarátstva k danej osobe, tak nám verejné financie bude riadiť človek, ktorý ešte pred nedávnom v malých kuticiach po chodbách kancelárskych budov robil semináre o tom, ako deliť svoj čas medzi boha, rodinu a prácu. Nemám nič proti viere, ale u ministra financií je primárnym predpokladom odbornosť. Takže áno ako som písal, je dôležité ČO sa hovorí, a nie KTO to hovorí. Ale u tohto ministra je to vlastne jedno, lebo on nehovorí NIČ
Je mi jedno z akej je strany, a či to je to moslim, žid alebo luterán, hlavne nech si nemýli HDP, DPH, THP a PhD, obrazne povedané. Howgh.