olej sa mieša s naftou pri regeneracii dpf. je to vskutku postavené na hlavu, viac menej za 9 rokov a 125k km som nemal žiaden problém. v tomto prípade je životne nutné meniť olej tak ako výrobca stanovuje
28.11.2020 - 20:28:36
00
hansol710 napísal:
Zipsik Janka prístup že mením čo treba a kedy treba a gumy netreba, neviem čo tu pleties s olejmi, čo to má s tým spolocne.
Rissman oorovnavas po roku ... Ina teplota, asfalt, brzdy, .. milión faktorov, hovorím vek není šanca aby si videl rozdiel


Hmm, beriem argument ale pocasie +- rovnake, je to priblizne v rovnakom datume. Asfalt myslim, ze nemenili :-) To auto jazdim iba ja mes.najazd cca 1500-2000km. Teraz ma cca 50t a rozdiel v najazde letnych tak 12tis.medzi tymi akciami. Realne ta guma sa zacala zalostne spravat po 2r. Som to riesil aj na doprave ale na auto v operaku mi to nikto neschvali. Neviem, co sa im mohlo stat,zjazdene moc nie su ale mydla to su uz riadne. Je pravda, ze Mondeo nie je zrovna lahke auto... ale vyzeraju ako nove. Ak zacne mokro riadne musim prisposobit sa. Myslim, ze vsetkok tomuto.
28.11.2020 - 21:06:45
00
Keby motor zral 6 litrov oleja na 1000km tak ho tam musis liat asi obden. To je cipovina podla mna. Ved 1000km spravim aj ja mesacne a to velmi nejazdim. Viem ze embecky su smadne na olej. Niektore stare auta mali spotrebu aj 1 liter na 1000km ale aj to uz znelo strasne. Keby si mal napln 4 litre tak to za rok vymenis ten olej tri krat ?
28.11.2020 - 21:16:57
00
stanlee napísal:
olej sa mieša s naftou pri regeneracii dpf. je to vskutku postavené na hlavu, viac menej za 9 rokov a 125k km som nemal žiaden problém. v tomto prípade je životne nutné meniť olej tak ako výrobca stanovuje


Asi mas z nejakeho dovodu castu,alebo dlhu regeneraciu.
Daj si to otestovat,mozno to je len hovadina(teplotne cidlo prip. snimac dif. tlaku),alebo aj plny dpf.
28.11.2020 - 21:25:14
00
neviem, mám odsledovane, že to regeneruje každých cca 400 km, pričom nezáleží, aké trasy robim . nikdy mi žiadna varovna kontrolka nezasvietila. výhoda mojej Mazdy je, že aspoň viem, že regeneruje,a vtedy sa radšej vozim,a neukoncujem jazdu kým sa dpf nevypali. Je to trocha odveci, ale ako hovorím, nikdy som žiaden problém nemal.
28.11.2020 - 21:34:19
00
matvej11 napísal:
Stanlee
Vodou co? To som tiez zazil. Tesnenie pod hlavou.


Benzinaky ano. Diesle nie, moje mondejko tiez pije vodu na dlhych trasach. Je tam dajaka tlakova ficurka na nadrzke co si na dlhych jazdach odfukuje. + zvycajne tecie takmer kazda hadicka :D
28.11.2020 - 21:42:25
00
Stanlee,ak ti nestupa hladina oleja extremne a spotrebu mas v pohode,tak je to asi ok.
28.11.2020 - 21:46:53
00
je to ok, nie je to závada, je to vlastnosť.
28.11.2020 - 21:50:03
00
scarinko napísal:
Keby motor zral 6 litrov oleja na 1000km tak ho tam musis liat asi obden. To je cipovina podla mna. Ved 1000km spravim aj ja mesacne a to velmi nejazdim. Viem ze embecky su smadne na olej. Niektore stare auta mali spotrebu aj 1 liter na 1000km ale aj to uz znelo strasne. Keby si mal napln 4 litre tak to za rok vymenis ten olej tri krat ?

Beriem späť, pozrel som to, takže spotreba oleja má byť 0,6l/1000km, očividne som si to dobre nezapamätal. Čo aj to mi príde extrémne veľa, teraz mám tak 0,1l/1000km ale musia byť v tom aj diaľnice, event dlhšie jazdy v kopcoch :?:

Prílohy:

242CF9B1-D958-43F1-92BD-516206B5EF74.jpeg
242CF9B1-D958-43F1-92BD-516206B5EF74.jpeg 239.35 KiB thumb_up0thumb_down

28.11.2020 - 22:15:23
01
stanlee napísal:
je to ok, nie je to závada, je to vlastnosť.


perpetuum mobile - staci olejovu nadrz prepojit s palivovou a jazdis zadarmo :)
28.11.2020 - 22:21:02
00
Na starsich turbodiesloch stacilo, ze unikal olej v turbe. A uz si mal jazdu na plny plyn az do konca zivota motora.
28.11.2020 - 22:28:52
01
Hosť napísal:
Zipsik,olej a filtre ti odporucam menit kazdych 15000 a nie 25000


Auto jazdi na LPG tj. Ovela menej zasiera olej ako keby jazdilo na benzin :)

Dodrzujem servisne intervali tak ako su stanovene :) realne menim olej, filtre, sviecky kazdych 9 mesiacov :)
29.11.2020 - 00:51:06
00
Myslel som, ze pri LPG sa olejovy interval ma skor skracovat ako predlzovat. To “nezasieranie” sa tyka karbonovych usadenin, ze olej nescernie, ale vizualna cistota mazanie nerobi...
29.11.2020 - 04:16:23
01
Pri lpg musis olej dolievat castejsie ako pri benzine aspon teda ten moj maly trojvalcek potrebuje od vymeny oleja po vymenu oleja doliat tak 1,5 litra dokopy co je skoro polovica vsetkeho oleja v motore :) pri vymene sa tam zmesti 3,3 litra :)

Mam predpisane intervali ktore dodrzujem :) a vzdy menim trochu skorej :)
29.11.2020 - 06:56:39
00
Vymeny oleja v motore stanovuje výrobca.
V praxi bohuzial aj preto aby splnil marketingove poziadavky.V Nissane ked prisiel motor K9K (1,5dCi) v Almere mal interval30tkm ked benzinove QG15 mali 15tkm.
V modeli Note mal benzinak HR16 interval 30tkm a nafta K9K 20tkm.
Ked sme boli na skoleni k novym modelom som sa skolitela pytal prečo sa to " obratilo" a jeho odpoved bola ze motory HR16 su ako nova generacia tak konstruovane a u toho K9K je to iba marketingova zalezitost!!!!
Model D22 Pick up s motorom YD25 mal interval 10tkm a vykon cca80kW.Ale D 40 Navara s modifikovanym YD25( common rail) mal interval 30tkm a vykon az 128kW!!!
Tak treba hladiet na doporucovane vymeny od vyrobcov ktore sa časom viac menej predlzovali podla "mody" a ked uz boli moc našponovane prišiel premenlivy interval kde si riadiacia jednotka motora rata počet štartov a senzor v olejovej vani strazi kontaminacou uhlikom(sadzami).A tak sa stava ze palubny počítač pošle uzivatela na vymenu oleja aj v prvej tretine marketingovo dlheho intervalu.
Je však vzdy lepsi novy olej ak chcete plechovku pouzivat dlhsie ako skonci jej leasing...
29.11.2020 - 08:32:56
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up