Trochu nerozumiem tej marketingovej poziadavke vyrobcov. Interval si predsa urcuje zakaznik podla vyberu typu oleja (longlife alebo obyc), ci?

Pri novom aute som poziadal o prvu vymenu oleja po 5.000 a bolo mi vyhovene.
29.11.2020 - 09:31:59
00
Ja keď v robote mením oleje, tak dávam interval 15000 km, alebo menej.Ludia aj tak na to zabudnú a vždy pre tiahnu interval(česť výnimkám). A zákazník sa aj tak vždy rozhodne či olej vymení, alebo necha 30000km.Ale ako spomínal kolega vyzsie, ak si chceš auto nechať, tak aj 10000km je dosť.
29.11.2020 - 09:43:09
00
Ja menim kazdych 15000km spolu so vzduchovym a olejovym filtrom,naftovy nechavam 30000km,pelovy raz za rok a tak to odporucam aj vsetkym,ktorym servisujem auta.Na oleje bacha hlavne pri autach s dpf-norma+interval😉
29.11.2020 - 10:49:13
00
Ja mením tak, ako káže elektronická servisná knižka v aute. Tam sú zaznamenané všetky úkony servisu, o zvyšok sa postarajú upozornenia, ktoré mi dáva auto. Intervaly dodržiavam, neskracujem, nepredlžujem, 2.000 km pred daným intervalom mám upozornenie, kliknem na objednanie servisu, auto odošle objednávku do servisu presne na ten úkon na ktorý je upozornenie, oni to potvrdia, a to je všetko. 😊
29.11.2020 - 11:12:11
00
Niekde davnejsie som videl zaujimavu reportaz o tych intervaloch 30tis km na vymenu oleja... akoze este kvalitny plne synteticky olej by teoreticky mohol tieto kilometre vydrzat, ale co by sa malo v tom intervale aspon 1, ci 2 x menit bol filter. Boli tam ukazky filtrov po 10 -20 -30 tis km a tie posledne dva uz boli komplet nepouzitelne. Castejsia vymena oleja , resp. skratenie takto nezmyselne natiahnuteho interval moze motoru len prospiet. Ak teda (ako bolo trefne poznamenae vyssie) to nie je sluzobak do skoncenia lizingu... :)
29.11.2020 - 11:24:04
02
Dudo napísal:
Trochu nerozumiem tej marketingovej poziadavke vyrobcov. Interval si predsa urcuje zakaznik podla vyberu typu oleja (longlife alebo obyc), ci?

Pri novom aute som poziadal o prvu vymenu oleja po 5.000 a bolo mi vyhovene.

Pretoze ked si kupuje firma flotilu 20 aut, tak si rozmysli ci kupi auto s 10k km intervalom alebo 30k km, co bude v praxi znamenat navstevu servisu raz alebo tri krat za rok, co znamena dalsie naklady, vybavovacky(dovoz odvoz auta do servisu), nedostupnost auta (ak nedaju hned nahradne) atd atd.

Tie oleje ten interval daju, dnesny olej nieje to iste co olej spred 20 tich rokov, na to treba tiez mysliet. Ani motory niesu tie iste a pouzivaju sa ine materialy, cize nieje to len marketing.
Ale ja tiez menim kazdych 10tis aj ked vyrobca udava 30tis, pretoze je dokazane ze to tomu motoru prospieva ( predlzujes zivotnost motora a komponentov) olej je proste alfa a omega motora, na tom setri iba hlupak.
A firmy ani ludia co kupuju nove auta nepotrebuju aby to auto vydrzalo 400tis km, staci aby to zvladlo 160tis a potom to auto aj tak ide prec.
Vzduchovy netreba spolu s olejom, zalezi kde sa jazdi ale v beznych podmienkach kludne aj 40-50tis (pripadne to co hovori servisna knizka, tam sa udavaju docela rozumne intervaly)
No a kabinovy ja menim kazdy rok, je to nieco co dychame v aute, na tom tiez netreba setrit.

Ale chapem ze je rozdiel ked si to niekto vie spravit doma do 100e alebo niekto musi ist do servisu a da za to vsetko 200-300euro, potom rozmysla inak.
29.11.2020 - 11:33:38
00
Stranu dozadu sa tu pisalo o riedeni oleja naftou u dieselov.pri 15000km je +/-15-20 regeneracii+nejake prerusene,ak je motor ok.pri kazdej rege. sa po stenach valca dostane nejaka nafta do oleja.Cim dlhsi interval,tym viac nafty v oleji,nasleduje napr."lepsie" mazanie turba a moze sa pozvolna spustit kolobeh neprijemnosti.


Naposledy upravil maros15 dňa 29.11.2020 - 11:57:16, celkovo upravené 1 krát.

29.11.2020 - 11:56:43
00
Máte niekto nejaký zaujímavý typ na auto?
Rozpočett okolo 8k. Podmienky benzin ideálne atmosféra bez turba. Momentálne mám fiestu ST150 a chcel by som niečo väčšie. Zatiaľ čo som pozeral tak jedine čo ma zaujalo boli BMW E91(325i/330i) prípadne E61(530i) len ich je strašne málo.
29.11.2020 - 11:57:15
00
Robio napísal:
Pretoze ked si kupuje firma flotilu 20 aut, tak si rozmysli ci kupi auto s 10k km intervalom alebo 30k km, co bude v praxi znamenat navstevu servisu raz alebo tri krat za rok...

este raz, je jedno, kolko aut mam vo flotile, ja predsa urcujem interval - podla volby oleja, ked si zvolim longlife, mam interval kazdych 30, ked si zvolim normal, mam interval napr kazdych 15. Nema to nic spolocne s vyrobcom auta. Alebo mi nieco unika?

To, ze si korporat zvoli longlife "rezim" a pripadne auto preda este pred prvou navstevou servisu (napr. tzv. jahreswagen) mi je jasne.
29.11.2020 - 13:31:00
00
blacksmith napísal:
Máte niekto nejaký zaujímavý typ na auto?
Rozpočett okolo 8k. Podmienky benzin ideálne atmosféra bez turba. Momentálne mám fiestu ST150 a chcel by som niečo väčšie. Zatiaľ čo som pozeral tak jedine čo ma zaujalo boli BMW E91(325i/330i) prípadne E61(530i) len ich je strašne málo.


čo tak dáka Mazda 6?
29.11.2020 - 13:40:49
00
Ja mám tiež ST150 a netuším čo iné po skapaní fiesty kúpim. 😔 Žiadny moderný ekvivalent v rozumnej cene neexistuje. 🤷‍♂️
29.11.2020 - 16:33:20
00
som nevedel ze aj fiesta bola v takom prevedeni to ma naozaj 110kw? to musi byt pekne zvezenie.
29.11.2020 - 16:40:04
00
Chlopi. Vymenil som 10 ročný neservisovaný C4 Grand Piccaso dizel, automat, 173 000 km pred 6 a pol rokmi dovezený z Belgickaza za 5 ročnú pravidelne servisovanú v autorizovanom servise /tam kde bola kúpená/ Toyotu Corollu, benzín Valvematic, automat, 62 000 km jazdenú na Slovensku - sused z vedľajšej dediny. Jak som urobil ? Dobre či zle ? Za rok najazdím 10 000 km. Ale len tak kľudne pomaly - na spotrebu, žiadne pretekanie, testovanie priľnavosti pneumatík v zákrutách, zrýchľovanie z 0 na 100 a podobné blbosti. Na nové auto peňeži nemám. :D Kto chce napísať že som urobil zle nech radšej ani nepiše :D
29.11.2020 - 16:46:03
00
cisty napísal:
Ja mám tiež ST150 a netuším čo iné po skapaní fiesty kúpim. 😔 Žiadny moderný ekvivalent v rozumnej cene neexistuje. 🤷‍♂️

Swift šport? Či?
29.11.2020 - 17:18:32
01
ivanCorollu mám tiež, ale pofaceliftovú r. v. 2018. 1.6ka 97kw atmosféra je v pohode na bežné jazdenie. Škoda dlhších prevodov - ale EURO 6 nepustí. Škoda, lebo bežne vo svete sú Corolly s 2.0 atmosférou...
29.11.2020 - 17:21:00
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up