Zdravím,
Pred pár dňami som si urobil radosť novým C64 a keďže recenzií na tento rám/bike je ako šafranu, povedal som si, že jednu pridám.

S cestnou cyklistikou som začal pred cca 2,5 rokom, predtým som jazdil len mtb, od freeride/downhill v násťročných časoch až neskôr k XC/marathon , nikdy ale naozaj "závodne" ak tak len amatérske/hobby preteky.

Môj prvý cesťák bol Canyon Ultimate CF SL vo výbave s mechanickou ultegrou. S bikom som bol úplne spokojný, ľahký, spoľahlivý, kto sa vie o mechanické prehadzovačky starať tak vie, že dobre nastavená mechanika radí excelentne. Postupne som na bike nahodil karbónové kolesá a powermeter a začal sa venovať cyklistike trocha aktívnejšie. Absolvoval som niekoľko gran-fondos v zahraničí a kúpil si dedikovaný bike na turbotrenažér - oceľový colnago z roku cca 1987-1990 a tým začala moja láska ku značke Colnago. Colnago som vyskladal ako neo-retro na 11 rýchlostnej campagnolo centaur. No a tento rok som si povedal, že keď už colnago tak poriadne a rozhodol som sa ísť do C64.

---
Úvod za nami.
Možno otázka prečo C64 keď nie je ani super aero ani super lightweight...bla bla bla. Cestná cyklistika ma uchvátila svojou tradíciou a akousi noblesou a C64 je pre mňa rám ktorý kombinuje moderné materiály, tradičné postupy výroby a klasický dizajn. Keď už človek míňa 10,000+ e za bicykel tak chce aby mal hodnotu aj o 10 rokov a zo starších bikov colnago sa stávajú zberateľské kusy.

Špecifikácia:
Rám: Colnago C64
Sada: Campagnolo Super Record EPS 12
Kolesá: Bora WTO 45
Sedlo: Prologo/Colnago
Predstavec a riadítka: Colnago
Pedále/Powermeter: Favero assioma duo
Váha vrátane pedálov: 7,8 kg

Rám:
Karbón lepený do mufní je niečo čo sa dnes už často nevidí. Napriek tomu, že väčšina výrobcov rámy lepí z 2-3 ks, snaží sa tieto spoje skryť, prebrúsiť a prelakovať. Naopak C64 ich akcentuje a odkazuje na časy, kedy sa bicykle skladali z oceľových trubiek do mufní. Tento postup vedie samozrejme k nejakým gramom navyše ale Colnago tvrdí (podľa svojich marketingových prezentácií) , že odmenou za to je unikátny pocit z jazdy a pevnosť rámu. O tom neskôr. Kvalita spracovania je excelentná ale to tak nejak človek čaká pri drahom ráme, ktorý sa hrdí tým, že je doteraz ručne robený v taliansku. Zvláštne na ráme je to, že krásne sú na ňom jemné detaily, ktoré foto nezachytí. Naživo je ten bike proste o hodne krajší.

Sada:
Campagnolo je niečo čo milujete alebo nenávidíte. Osobne mám veľmi rád produkty shimano (na mtb aj na ceste) pre svoju konzistentnú kvalitu, robustnosť a dobrú servisovateľnosť. Campagnolo je ako talianske auto (alebo žena) , je istým spôsobom divné, výstredné možno predražené, ťažko sa udržiava ale pokial ide o emócie...
Kvalita radenia je super. Ale to človek od elektriky tak nejak očakáva. Prekvapila ma extrémna tichosť. Reťaz aj kazeta je absolútne tichá a nevydáva takmer žiadny zvuk. Som zvedavý ako dlho to vydrží. Samotné radenie , resp. pocit z neho je trochu bezpohlavný. Nie je to ani robotické ťukanie ako do shimano alebo sram páčok ani mechanický pocit. Je to tak napol ceste a bližšie k elektrike. Trochu mi tam chýba viac mechanického feedbacku. Dizajn je vecou vkusu ale osobne považujem Super Record za najkrajšiu cyklistickú sadu.

Jazda:
Keď som pred kúpou bicykla čítal recenzie, objavovali sa v nich slová ako "magic carpet ride" alebo "colnago ride quality" . Osobne som to považoval za marketingový blábol alebo "self-justification" drahej kúpy. Musím ale povedať, že po prvom šliapnutí do pedálov mi padla sánka.
C64 jazdí proste inak. Nie je to ani super aero/rýchly ani super ľahký bicykel ale počas jazdy sa cítite ako keby sa kolesá ani nedotýkali asfaltu ale kĺzali sa pár mm nad ním.
Viem, že to nie je kolesami ani plášťami, nakoľko aj na canyon aj colnago som mal Conti GP 5000 25mm a tlakujem na dosť vysokú úroveň (105/110 psi) . Napriek tomu všetky hrbole, ktoré ma na Canyone vytriasli sa na C64 stávajú skôr "ležérnym prehupnutím". Na bratislavskej hrádzi je za bufetom pri čunove (obrátka) v smere na danubianu poriadne hrboľatý asfalt, ktorý zo mňa zvykol vytriasť všetky kosti, nechápavo som krútil hlavou keď som teraz po tých istých nerovnostiach prechádzal s úplnou ľahkosťou.
Napriek veľkej pohodlnosti je rám extrémne tuhý a ani pri šľapaní v stoji v šprinte pri 700-900w som nezaznamenal žiadnu pocitovú stratu efektivity prepružovaním rámu.

Verdikt:
Veľmi drahý a veľmi dobrý bike. Pre mnohých možno nezmyselná kúpa nakoľko za rovnaké peniaze môžete mať bike o 1kg ľahší alebo o hodne viac aerodynamický.
Pre mňa bolo dôležité správanie bicykla. Nikdy nebudem súťažiť v pro-pelotóne a oveľa viac ako lovenie segmentov si užívam náročné granfondos s 200-300 km dĺžkou a 5000 metrovými prevýšeniami a tam je omnoho dôležitejší jazdný komfort a ovládateľnosť biku než aero fičúriny.

Prílohy:

IMG_3799.jpg
IMG_3799.jpg 1.01 MiB thumb_up3thumb_down

IMG_3798.jpg
IMG_3798.jpg 936.55 KiB thumb_up11thumb_down

29.11.2020 - 19:26:33
035
pekna recenzia, krasny bike, gratulujem, uzivaj
29.11.2020 - 20:13:19
02
Dakujem krasne za tento skvely prispevok. Tesi ma, ze aj u nas sa este najdu ludia co v dnesnej dobe marketingoveho pretlaku znaciek ako Spešl, Trek ci Canyon dokazu ocenit skutocnu taliansku klasiku. A pri takej nemalej investicii zapojit pri kupe aj srdce. Pre mna osobne to bol vzdy sen od teenagerskych cias raz si zajazdit na Colnagu. A chapem aj ten SuperRecord, predsa je cokolvek ine ako top Campa na takom niecom troska inappropriate. Tak nech sa ti dari na Granfondach aj mimo nich a uzivaj magic carpet ride plnymi duskami! Ja idem snivat dalej....
29.11.2020 - 21:00:16
01
Aj keď nie som zástanca kotúčov na žiletkách, toto je paráda a krásne zladený cesťák, či už vzhľadovo alebo komponentami. Nad C60 som jedného času silno uvažoval, šiel som do Cipollini.

Sám teraz uvažujem nad prechodom z Dury Di2 9150 k 12-rýchlostnej mechanickej Campe Record. Presne to o čom píšeš, tá mechanická samozrejmosť radenia mi už trochu vadí, napriek tomu že Di2 radí rýchlo a presne. Tá odozva tam proste nie je, nehovoriac o oveľa lepšej ergonómii Campagnolo pák.

Tak nech dlho robí radosť.
PS: to farebne zladenie sedlovej trubky/sedlovky voči hlavovej trubke/vidlici s kontrastom čiernej medzi tým vyzerá skvele.


Naposledy upravil AnitaCok dňa 29.11.2020 - 21:06:17, celkovo upravené 1 krát.

29.11.2020 - 21:02:36
01
Ono skor je problem ten ze vacsina novych ramov uz na mechaniku proste nie je optimalizovana :( interne vedenie kablov to zabija na ukor estetiky a 1w zisku v 40km/h. Mal som ho objednaneho v mechanickej super record ale na poslednu chvilu som to zmenil na eps, prave kvoli tomu. Vela kompromisov v tom ako su vedene lanka vo vnutri ramu degraduje kvalitu. Mechanicky super record raz nahodim na svoje ocelove colnago ;)
29.11.2020 - 21:05:46
00
Esteticky mi vnútorné vedenie nevadí, skôr to môže ovplyvniť funkčnosť. Mám rám s vnútorným vedením od pák, riadítok, predstavca, atď. a stále rozmýšľam či tá mechanika bude radiť ako má, je tam veľa ohybov bovdenu a laniek.
Napriek tomu Campa 12s používa nové lanká a bovdeny ,,Maximum Smoothness´´ a vraj takými problémami netrpia.

Citujem ,,The "Maximum Smoothness" cables have more strands than standard Campagnolo cablesets and the housing is a lot more flexible making them the essential option if you're running the higher end Campagnolo groupsets or their new 12x range.
These added improvements also make them the ideal cablesets if you're running internal cable routing on your bike with tight bends that can cause shifting problems.´´´

Písal som už ohľadom toho aj do Campagnola a tu je odpoveď talianov ak by to niekoho zaujímalo:
,,Dear Customer,

thanks for contacting us .

Our 12s assemblies have no problem with internal cable routing, all Campagnolo components are part of a unique integrated project. Every component is designed and realized to interact at one with the remaining components. The objective is to provide better-quality performance. Campagnolo cables are no exception. On the contrary, precisely because these provide the link between one component and another, the cables must be designed to interface solely with the components they connect. Campagnolo cables employ stainless steel inner wires and friction-resistant housings that are lubricated with special grease. Laboratory testing has shown that this solution provides unparalleled smoothness. Campagnolo cables maintain a constant friction value of 20-22 N at the most critical point, i.e. when the cable is actuated. A truly incredible value when one considers that some systems produced by other manufacturers exhibit values in the range of 130-140 N. Perfection is only achieved by paying attention to detail of which the Campagnolo cables are but one.
29.11.2020 - 21:12:06
00
Ked mam pravdu povedat, tak vizualne nic moc, pod pojmom klasicky dizajn si predstavujem bicykel s nizkymi rafikmi a tenkymi ramovymi trubkami v jednej farbe
29.11.2020 - 21:21:17
00
Ja som pred časom kamošovi poskladal takúto C64ku.

Prílohy:

c6401.jpg
c6401.jpg 904.67 KiB thumb_up0thumb_down

c6402.jpg
c6402.jpg 344.64 KiB thumb_up0thumb_down

c6403.jpg
c6403.jpg 389.4 KiB thumb_up0thumb_down

c6404.jpg
c6404.jpg 1.38 MiB thumb_up0thumb_down

c6405.jpg
c6405.jpg 476.61 KiB thumb_up0thumb_down

c6406.jpg
c6406.jpg 356.42 KiB thumb_up0thumb_down

c6407.jpg
c6407.jpg 531.08 KiB thumb_up0thumb_down

c6408.jpg
c6408.jpg 485.81 KiB thumb_up0thumb_down

c6409.jpg
c6409.jpg 755.46 KiB thumb_up1thumb_down

c6410.jpg
c6410.jpg 975.17 KiB thumb_up2thumb_down

30.11.2020 - 09:06:16
015
thebeautifulone Sice nie som z tych, ktori by si cvrkli pri bicykloch/ramoch/komponentoch lebo su talianske, ale som toho nazoru, ze ak niekto berie bicyklovanie viac ako obycajne hobby, mal by si aspon raz za zivot poskladat svoj "dream bike" . Za to, ze si sa k tomu odhodlal, som ti dal palec hore. Nech ti bike dobre sluzi :-)
30.11.2020 - 09:21:01
02
slobodaj napísal:
Ja som pred časom kamošovi poskladal takúto C64ku.

neviem ci to bol finalny setup, ale predstavec Ritchey, riaditka Zipp a to nemecke fetis sedlo tam fakt nemaju co robit :-)
30.11.2020 - 10:52:35
00
Prijemne citanie ku kave a bike je topka?
30.11.2020 - 12:19:25
00
arpix napísal:
neviem ci to bol finalny setup, ale predstavec Ritchey, riaditka Zipp a to nemecke fetis sedlo tam fakt nemaju co robit :-)

Samozrejme to bol este nezrezany krk vidlice , dlzka a sklon predstavca sa stale riesi a to FETIS sedlo majitelovi proste vyhovuje.
Vo finale tam bude s velkou pravdepodobnostou predstavec ZIPP Sprint SL.
30.11.2020 - 13:48:43
00
slobodaj napísal:
Vo finale tam bude s velkou pravdepodobnostou predstavec ZIPP Sprint SL.

tak taky karbonovy "aero ingot" tam takisto nema co hladat. Ale ked sa to majitelovi tak paci, tak je to samozrejme ok :-)
30.11.2020 - 14:13:16
00
thebeautifulone napísal:
Pre mňa bolo dôležité správanie bicykla. Nikdy nebudem súťažiť v pro-pelotóne a oveľa viac ako lovenie segmentov si užívam náročné granfondos s 200-300 km dĺžkou a 5000 metrovými prevýšeniami a tam je omnoho dôležitejší jazdný komfort a ovládateľnosť biku než aero fičúriny.


Krasny bajk, dufam ze si ho poriadne uzijes. Jedna otazocka : ked je pre teba komfort takto dolezity a jazdis to co spominas preco si nenahadzoval TL plaste a tlaky niekde na urovny 60 - 65 PSI co by s komfortom spravilo dost vela ?
30.11.2020 - 14:27:38
00
jammin dobra otazka. Uprimne mam trochu z TL strach. Na klasickych poriadne natlakovanych plastoch som za 2.5 roka nemal ani jeden defekt (na mtb ktory jazdim asi 10% toho co cestu za ten cas 2 :) )

Bojim sa toho ze nahodou seknem plast alebo pichnem vacsiu dieru a nenarvem tam dusu. 100g rozdiel vo vahe pre mna nehra az taku dolezitu ulohu kedze sam mam pri vyske 182 cm cca 80kg a tak nejak som si na tie vysoke tlaky zvykol. Pocitovo nizsi valivy odpor ale hlavne je to o tom pokoji v dusi, ze ak nahodou pichnem, prehodim dusu a hotovo.
30.11.2020 - 14:36:30
00
keyboard_arrow_up