Vie niekto akým spôsobom budú riešené základy? Lebo ak to budú viesť v lese medzi stromami, tak korene stromov postupne vytvoria hrboly na asfalte. Ja s tým až taký problém nemám, ale žiletkári naháňajúci každú sekundu na segmente sa budú sťažovať.
Mal by som aj ďalšiu otázku, prečo sa nebududujú spevnené makadamové, či s iným povrchom trasy, ale len asfaltové? Minimálne v lesných častiach by som to privítal.
Z mojho pohladu mtb/road. Ak ma mat zmysel budovat vobec cyklotrasu tak musi byt taka aby bola zjazdna na
cestaku bez nicenia kolies a nutnosti vozit odpruzenie na
biku v style Specialised Rubaix. Viem ze je dnes boom gravelbikov a my akosi nemae moc gravel. Bud blato rozryte traktorom, alebo trail alebo asfal, ale robit cyklotrasy pre jeden typ biku je zbytocne a aj ked sa daju urobit lacnejsie vo filane bude po nich jazdit ovela menej ludi ako po asfaltovych. Cielom je aj dostat ziletkarov, kolobezkarov, korculiarov z premavky a to makadam nevyriesi.
Ale tiez by ma zaujimalo, ako je mozne ze u nas sa vsetko robi tak, ze to za par rokov treba opravoat. Naklady na cestu su u nas take iste, ako v zahranici len zivotnost je akosi ina. Ale asi treba zarobit na jednom useku viac krat.
Pre mna cisto osobne, bud checem dobry asfalt a potom idem na cestaku po cyklotrase, alebo vezmeme MTB a potom mi je jedno ci je tam nejaka cyklotrasa, idem travnik, chodnik, park, parkovisko, schody, vsetko jedno. Makadam pre mna bez zmyslu akehokolvek.