Predpokladam, ze to nerobia zadarmo. Niekto (stat z nasich dani) to zaplati! Za takto odflaknutu robotu by mala firma platit. To v tejto krajine je normalne?
Ja jazdim iba v Karpatoch, takze toto mi ako bikerovi nevadi, ale co mi vadi je ako tato krajina funguje. Toto je len malicky priklad... Ale to sem vlastne uz nepatri, sorry ze som sa ozval ;)

edit: to je reakcia na pocudovnie user_id, ktory medzitym prispevok vymazal
09.12.2020 - 22:37:08
02
Ale ved to je docasne zaplatanie, do doby kym sa nespravi cesta nova (po otvoreni krizovatky Raca). Ked tu cestu vyuziva D4R7 ako prijazdovu a ich mechanizmy ju nicia, museli ju aj opravit.

Pre tych, ktori tadial jazdia casto, je aj toto lepsie, ako sa vysypat na vytlkoch..
09.12.2020 - 22:44:31
04
Zaujal ma infraziaric na opravovanie asfaltu, o ktorom pise Jano1987. Pretoze aj na hradzi je dost vela hrbolov, ktore by sa zislo vyhladit. Infraziaric by mohol hrboly natavit a nasledne by sa to do hladka zvalcovalo. Pozeral som na internete, ze existuje brusenie asfaltu, to ale nie je dobre, to odstrani a zdrsni povrch, ked sa dava nova vrstva. Mozno by pomohla bruska na beton. Nemate niekto peniaze, ze by ste nieco take zafinancovali ?
10.12.2020 - 12:49:23
01
LaS Musis adresovat zdroj problemu. Hrby su takmer vzdy vytlacene korene, vegetacia lebo nebol spravne upraveny podklad. Brusenie natavenie.... je malo platne lebo za moment bude hrubka asfaltu na tom koreni 0 a bude trcat koren. To ze nie su peniaze je preto, ze idu inde ako by mali. Penazi je dost, treba ich presmerovat tam kam patria. Ked pridas dalsie akurat pomozes k tomu, aby sa mohlo rozkradnut viac.
10.12.2020 - 13:46:40
00
Odporúčam nebrúsiť hrboly z pár dôvodov:
1) nikdy človek nevie, čo je pod ním, mohla sa vytvoriť vzduchová bublina a keď sa to zbrúsi, môže tam ostať diera, naprší, nasneží, zamrzne a diera sa bude len zväčšovať. Tak isto, vrchná (obrusná časť) vozovky má ochranný charakter, chráni nosnú časť pred poškodením poveternostnými podmienkami ako aj mechanickým poškodením. V teplom počasí sa môže potom zbrúsená časť prepadnúť, keďže bude tenšia a vznikne priehlbeň.
2) môže byť pod tým koreňový systém ktorý to vytláča hore. Podľa veľkosti hrbolov sa to môže vytlačiť až tak, že sa to zabrúsi na korene a poškodí sa koreňový systém a môžete to poškodiť strom a ten môže uhynúť.
3) to že vznikla bublina je tým, že nie sú správne spojené vrstvy asfaltu a nejaké nahriatie a valcovanie tomu nepomôže, skôr ublíži.
4) právny aspekt, niekomu tá komunikácia patrí a má ju v správe. Neodborným zásahom môže prísť k škodám, ktoré môže vlastník komunikácie vymáhať. Pár rokov dozadu bola akcia, kde na Prístavnom moste kladivami ubíjali hrbole na lávke a jediné čoho dosiahli, že poškodili asfalt. Jediné šťastie je, že tam veľmi neprší a nesneží, inak by tam už boli slušné krátery, keďže bola narušená celistvosť asfaltu.
10.12.2020 - 13:51:50
02
Hrboly su na hradzi vsade, hoci hradza je vyvysena a stromy su od nej daleko. Su aj na spodnej ceste medzi Vandou a Cunovom, hoci zo strany pri ramene tam nie su ziadne stromy a z opacnej su stromy pravidelne klcovane kvoli elektrickemu vedeniu. Uplne zle je to na spojke od Obratky k ceste k Danubiane. Dalej to tiez nie je bez hrbolov. Za Vojkou spociatku hodne zle. Na opacnej strane po Hamuliakovo zle, dalej po Gabcikovo a zrejme az do Komarna dobre. Najnovsie "museli" prirobit dalsiu nerovnost pod mostom Apollo na Petrzalskej strane kvoli telekomunikacnemu vedeniu, ktore tam dali napriec pod cestu, zaasfaltovany pruh vzniknuteho jarku je novym hrbolom, ktory citit hned pri najazde na hrbol, je tam maly schodik. Hrboly nad bufetmi pri cisticke su uplne zle, brzdim tam a idem krokom.
10.12.2020 - 15:22:48
01
Hrádza ako taká patrí Slovenskému vodohospodárskemu podniku (SVP), myslím časť Šamorín, nie som istý. V prvom rade cesta hore je obslužná komunikácia pre vozidlá SVP a je len na dobrej vôli SVP že tam povolila cyklotrasu, keďže ešte v roku 2000 či kedy tam bol zákaz vstupu nepovolaným osobám. Nie som teraz istý, ale na tzv. Slovnaftskej strane to stále platí, oficiálne je cyklotrasa len na Petržalskej strane. To že tam tá cyklotrasa existuje, je len na dobrej vôli SVP. Štát, ani mesto neprispieva na jej údržbu ani 1 cent. Peter Klučka, národný cyklokordinátor mal na tému cyklotrás niekoľkokrát veľmi dobré články, ako vznikajú, problémy atď. Odporúčam vyhľadať a trocha doplniť vzdelanie. Keďže podľa platnej legislatívy, ak povolím na svojom pozemku cyklotrasu, som za ňu zodpovedný a údržbu musím riešiť ja. Tak isto, mám právo požadovať zrušenie cyklotrasy.

Len tak na okraj, ten zlý asfalt až tak zlý asi nie je, keď tam pravidelne vidno korčuliarov.

Ak sa ti nepáči stav asfaltu, prosím, vypracuj projekt podľa normy, zožeň peniaze a navštív SVP, že máš projekt, peniaze a chceš zafinancovať lepší asfalt. Len si priprav tak cca 0,5-1 milióna €, priprav ešte harmonogram, obchádzkové trasy atď. Keďže to bude rekonštrukcia, vzťahujú sa ma to už nové normy, ktoré treba dodržať.
10.12.2020 - 15:59:20
00
Jano1987 napísal:
...je len na dobrej vôli SVP. Štát, ani mesto neprispieva na jej údržbu ani 1 cent...

SVP je štátny podnik financovaný zo štátneho rozpočtu, cyklotrasa nie je samostatná stavba, len sprístupnená komunikácia na korune hrádze a na údržbu hrádzí idú dotácie zo štátneho rozpočtu. Iste, môžeme sa rozprávať o tom, aké opotrebenie naviac a náklady z toho vyplývajúce spôsobujú na hrádzi cyklisti :) Ale z hľadiska efektivity nákladov štátu je rozhodne lepšie, ak majetok jedného štátneho podniku slúži na viac účelov (ak je to možné), než míňať peniaze z rozpočtu na budovanie parelelných cyklotrás.
10.12.2020 - 17:40:10
01
tr3mp áno, môžme sa dohadovať, ale všetko má 2 strany. Pre údržbu hrádze SVP nepotrebuje zrkadlovo hladký asfalt. Na údržbu hrádzi idú síce peniaze (môžme sa baviť koľko ich je a či ich je vôbec dosť), ale dôležitejší je skôr dobrý technický stav hrádze, aby nepretekala a plnila svoju funkciu. Preasfaltovať 40km dlhú cca 3-4m širokú korunu hrádze predsa len stojí nejaké peniaze a nie malé. Osobne, keď tak, radšej by som uvítal postavenie cyklotrasy ma mieste vodného diela v Čuňove, kde cyklisti buď jazdia po ceste, alebo tých úzkych chodníkoch.
10.12.2020 - 18:18:53
00
Jano1987 napísal:
Nie som teraz istý, ale na tzv. Slovnaftskej strane to stále platí, oficiálne je cyklotrasa len na Petržalskej strane. ....

Cely okruh po zdrzi je spristupneny a obe hradze aj hradza privodneho kanala (velka) aj hradaz inundacie (mala) su spristupnene pre cyklistov a su sucastou siete cyklotras s pridelenymi cislami. To plati na oboch stranach Dunaja.

Jano1987 Ano nepotrebuju hladky asfalt, ale vodonepriepustny asfalt s predpisanou nosnostou na kolko v pripade poskodenia je nutne na hradzu dostat tazku techniku. Cize ten asfalt musi mat velmi dobre parametre,lepsie ako vacsina ciest. Urobit ho vyhovujuci a zarovan hrbaty je asi este drahsie ako ho povalcovat hladkym valcom. Usek Vojka kompa Gabcikovo je skoro nezjazdny. rastie tam travnik cez ten asfalt a v zime su tam zamrznute kaluze v asfalte. Za 1-2 roky bude po asfalte ak sa s tym nieco neurobi. Mala hradza je tiez na rozpad na mnohych miestach a to hlavne vdaka "domorodcom" co si to tadial skracuju na autach ale ak hospodarskych strojoch, tiez vdaka tazbe dreva v sukromnych lesoch. Je tam vsade zakaz vjazdu motorovim vozidlam, ale kde tabule neodtrhli, tam ich ignoruju. Ak chce vodohospodarsky podnik usetrit na udrzbe, tomuto by mal zabranit ako prve.

VD Cunovo a VD Gabcikovo by bolo treba riesit to mas pravdu. Ale nemam ponatia ako. asi len stavbou samostatneho mostu co je nerelne. Rozsirenie nehrozi lebo cesla a zeriavy, miesto tam nie je. Cunovo ma dokonca sklapaci most co znamena, ze aj chodnik pre cyklistov by sa musel sklapat. Mozno sa to da nejako vyriesit, ale za mna radsej keby natiahli poriadny asfalt aby malo vobec zmysel tadial ist.
V 2019 sa isiel Chalnge triatlon po korune hradze. Na useku Gabcikovo Bodiky bolo tolko defektov a padov, ze to az pekne nebolo. Dnes je ten asfalt este podstatne horsi ako bol vtedy.
10.12.2020 - 19:29:28
00
Kenai nechcem teraz trepať blbosti, už je to nejaký čas čo som zo školy, ale nepamätám si, že by na korune hrádze musel byť vodenepriepustný asfalt, ak teda niečo také existuje. Viem, že na hrádze sa občas používajú asfaltové pásy, ale to len na bok smer voda. Koruna hrádze asi musí byť spevnená, ale zase ťahať tam 40 tonovú súpravu nebudú, skôr max 16t. Viem, že napríklad Vážska kaskáda z veľkej časti, ak nie skoro celá (čo je prakticky hrádza) nemá žiadne asfaltové cesty hore. Hore je len tráva a je to väčšie dielo. Potrebnú nosnosť dokážu zabezpečiť aj betónové panely (známe panelové cesty v okolí BA a intenzita dopravy je násobne vyššia) a možno to vidieť napríklad na Petržalskej strane medzi Mostom SNP a Lafranconi. To, že je teraz v móde stavať na hrádzach cyklotrasy je druhá vec. Ako to je s tým stavaním cesty na hrádzi by som sa musel spýtať kamoša.

Inak cesta medzi bufetom U kapitána dole okolo housebotov až k Dunaju je ilegálne vybudovaná vlastníkmi housebotov. Podľa správnosti by tam nemala byť.

Nerád by som sa niekoho dotkol, ale videl som, čo sú schopný obúvať niektorý pretekári v snahe ušetriť každý gram a keď som videl tie plášte, tričko mám asi hrubšie a defekt by už bol len z toho, že prejdú po ostrejšom kameni.

Čo sa týka rozšírenia v Čuňove, potencionál by som videl v rozšírení súčasných priestorov za zvodidlami tak o pol metra (k tomu by sa musel vyjadriť nejaký statik, netreba stavať komplet nový most) s tým, že premávka by bola jednosmerná (cca 800m, časť medzi Čuňovom a vodnou elektrárňou), v časti medzi elektráreňou a Areálom vodných športov by to bolo treba premerať, že ako to tam vyzerá. A čo sa dá vykúzliť. Ide zhruba o 300m úsek. Predchádzajúci Čo sa týka Gabčíkova, veľmi ho nepoznám, ale smerom k BA je pomerne široký chodník a je to len pomerne krátky úsek, cca 500m.
10.12.2020 - 22:32:41
02
Uz funguje pls ten semafor pri ivanke?
11.12.2020 - 13:11:19
00
Jano1987 Presne cisla neviem musel by som pozriet projekt. Otec uz tiez neporadi ma svoj vek (robil tam veduceho na sekcii). Kazdopadne napisem co viem. Cely privodny kanal je asfaltovany z vnutornej strany. Robilo sa to specianymi zavesenymi valcami a pouzity bol nejky specialny asfalt "vodotesny" Islo o minmalizaciu priesakov. Netusim kolko vazila cela ta masina a ci vobec dnes este jestvuje, ale na nu to bolo dimenzovane. Ja som skor narazla na to ze ak to zase zapichne nejaka lod do hradze tak ten safalt a beton bude treba oparvit a nejake stroje hre dostat budu musiet. Myslim ze ziadne ine VD na slovensku nema asfaltovany kanal, cize tu je situacia troska ina. Mala hradza inundacie uz nema zdaleka taky asfalt na vrchu ako hradza privodneho kanalu. Tam je to naozaj len obsluzna komunikacia. Tak ci onak, na Samorinskej strane uz novy asfalt natiahli, hadam tak urobia aj na Vojcanskej strane.

Tak ako vravis nejake riesenie by sa vymysliet na Cunovo a Gabcikovo zdrzi asi dalo, ale urcite by to bol dalsi kompromis. Celu sirku cyklotrasy tam proste nedostanes nijako.

Takto sa to povodne robilo, ale nenasiel som foto z asfaltovania kanalu. To uz bude iba finalny povrch ktory sa snazia nadpojit na asfalt kanalu, aby ho nemohlo podmyvat dazdovou vodou.
www1.teraz.sk
11.12.2020 - 13:56:19
00
iron.hide napísal:
Uz funguje pls ten semafor pri ivanke?


Nefunguju.

Laco Findl info aj pre teba

Príloha:
IMG_20201211_175024455.jpg
IMG_20201211_175024455.jpg 201.16 KiB 1 thumb_up0thumb_down

11.12.2020 - 17:52:48
11
Nova trasa MODRA SENKVICE : https://mypezinok.sme.sk/c/22553070/medzi-modrou-a-senkvicami-pribudne-nova-cyklotrasa.html?ref=tit
11.12.2020 - 19:44:36
17
keyboard_arrow_up