Pripadne pozri bazar minimalne 2 zaujimave karbony za 900€ len teda zalezi aku mas vysku
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/cestne-bicykle/438053/predam-damsky-karbonovy-bike-liv-envie-advanced-2-velk-s.html

https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/cestne-bicykle/426491/trek-domane-sl-5-vel50-karbon-2019.html
25.11.2020 - 21:26:11
10
Caute, poradi niekto? Vela gravelov sa geometriou podoba, resp. zhoduje s endurance geo cestakov, konkretne ma ale zaujal Grail al, ktory sa svojou geo vyrazne odlisuje a to dlhym reach-om a nizsim stack-om. Otazka znie - nepridu pri dlhsich vyjazdoch problemy s chrbticou resp krkom? Alebo to kompenzuje kratsi predstavec? Moj plan je vyuzivat ho 70/30 cesta/off road. Vdaka
26.11.2020 - 08:20:27
00
Odpoveď jednoduchá nie je. Záleží od pár faktorov:
1) na internete sú kalkulačky, kde vám vedia vyrátať cca vhodné rozmery biku pre vás, už človek vie zadať, či chce race, alebo endurance geometriu. Skúsil by som trocha googliť.
2) fyzická kondícia človeka. Človek, čo sa pravidelne hýbe a cvičí, sedí ako má atď vám povie, že to zvláda v pohode. Človek čo celé dni len sedí, nič nerobí, má problém s krížami atď, raz za týždeň sadne na 1,5h na bike vám povie, že po hodine mu idú odpadnúť kríže, ruky, krk atď.
3) otázka správneho posedu na bicykli. Veľa ľudí má zlý posed a keď si nastavia/nechajú nastaviť ten správny, tak zrazu trpia, lebo si svaly a všetko zvyklo na ten zlý posed. Aj otcov kolega si v 50tke nechal spraviť bike fiting a už len keď si sadol na správne nastavený bike, tak sa cítil nepohodlne a divne, keďže 8 rokov na tom biku jazdil so zlým posedom a niekto ho na to upozornil.
26.11.2020 - 08:34:36
00
Vies o kalkulacke, ktora vyrata aj idealny reach napriklad? A co sa tyka geometrie, skor ma zaujima, ci je vhodnejsie mat dlhsi ramovy trojuholnik a kratsi predstavec (ako je to momentalne trendom v MTB) alebo opacne, lebo grail je zjavne prvy pripad. Gravely ako cube, rose, orbea atd su skor endurance. Osobne sa priklanam k niecomu, co nie je uplne endurance, ale ani nie race. Nieco medzi.
26.11.2020 - 08:51:14
00
Bol jeden úplne super, žiaľ kvôli GDPR sa už naň nedá dostať z EU. Ale keby si vedel zmeniť VPN na USA dajme tomu, tak tam ti dá aj dĺžky predstavcov atď. Samozrejme najlepší spôsob je spraviť bike fiting, ale to stojí peniaze. Ale zase človek by mal aspoň 90% istotu, že má to správne, čo chcel a potreboval. Keď už idem minúť 1500€ na bike, tak tých cca 100€ možno by už bolo vhodné na to oferovať, aj do budúcnosti.

Čo sa týka porovnanie cestný/gravel vs mtb, tak rozdiel je tam ten, že od oboch sa očakáva niečo iné. Kým od cestného čakám že bude stabilný aj vo veľkých rýchlostiach a nebudem s tým prudko točiť na strany, predsa len sa jazdia skôr čisto len rovno väčšinu času, tak pri mtb očakávam mrštnosť a schopnosť biku rýchlo točiť do zákrut. Aj preto sú zmeny aké sú. Aj keď sa to nezdá, čím dlhší predstavec, tým väčšia sila naň pôsobí. Pri cestných to nie je problém, keďže sa jazdí dobrý terén a pri mtb sú tam nárazy a aj keď má človek pruženie a celé to je viac namáhané.
26.11.2020 - 09:18:52
00
P3P, práve ten dlhší reach rámu je vždy kompenzovaný kratším predstavcom. Je to súčasť tej celkovej geometrie trochu ovplyvnenej MTB. Preto ti nestačí poznať len reach a stack rámu (aj keď ti to napovie veľa), ale aj dĺžku predstavca pre jednotlivé veľkosti, či širku riadítok.
26.11.2020 - 11:41:28
00
Suhlas, teda k pointe - je pre gravel jazdeny prevazne na ceste lepsia kombinacia dlhsi reach + kratsi predstavec alebo kratsi reach + dlhsi predstavec?
26.11.2020 - 11:55:23
00
Gravel mám s forward geoškou (ale len trochu, žiaden extrém), cesťák s klasickou. Na ceste je najväčší rozdiel v zátačkových zjazdoch - na cesťáku si viem lepšie zaťažiť predné koleso, ide to presnejšie a agilnejšie do zatáčky (a to že citeľne). S gravelom sa len tak nejako triafam :). Ale zasa ak sa vyskytneš v terénnom zjazde, tá forward geoška robí svoje. Takže na gravel jedno, na c estu druhé ale gravel bike by som stále preferoval s modernou geoškou.
26.11.2020 - 12:35:47
00
Čaute.Vybral som si svoj prvý cestak.Ide o https://www.canyon.com/cs-sk/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-al-6.0/2391.html .Som len hobby jazdec.Teraz robím na trekovom biku 1000km vonku a 1000 km na trenažéry.Pocitam s tým že na cestaku nájazd navýšim.Myslite že výbava Canyonu mi bude stačiť.Mam radšej dosetrit a investovať viac? Ďakujem za kazdy názor,postreh,pripomienku.
26.11.2020 - 18:47:03
00
Podľa mňa úplne bez problémov. Tiagra je na začiatok fajn sada a tie Fulcrum kolesá tiež úplne v pohode. 4 sezóny som jazdil staršiu 10 rýchlostnú 105, ktorá bola podobná tejto Tiagre a nebol s ňou žiadny problém.
26.11.2020 - 18:58:18
06
ja podobne jak volodaj.... sice dobry karbon ram (FELT Z6) a na Tiagre.... cestak mam ako doplnok k horaku.... bajk ma cca 5000 km a vsetko v pohode..... 2 retaze a 1 kazeta ........ a stale je vsetko v pohode............... u kazeho podla ambicii, ... mozes prihodit 200-300 a kupit karbon ram s rovnakou vybavou.... ked ta to casom vtiahne na bajk, uz len pomenis komponenty a ides dalej :-)
26.11.2020 - 21:43:26
01
pre hobíka na začatie žiletkovej sezony uplne v pohode... nejake rociky ti vydrží, ked ta to chytí viac a budeš mať výkonnosť,kusok vytuníš časom.
26.11.2020 - 21:48:57
00
zdravim,co myslite,aku bude mat tento bike (55) vahu ?.Orbea official,take udaje nezverejnuje.Trek Domane,podobna vybava 10,23kg

https://www.orbea.com/sk-en/bicycles/road/avant/cat/avant-h30-d
22.12.2020 - 14:33:37
00
radsej nenapisu :D
22.12.2020 - 14:37:14
00
Podla mna bude mat menej ako Trek. Trek ma 32 mm plaste a Orbea 28 mm. No a potom ram. Domane ma najzakladnejsi hlinik, aky pouziva: alpha 100, a Avant trikrat zoslabovany ram. Aj vidiet, ze Domane je masivnejsej konstrukcie.
22.12.2020 - 17:40:48
10
keyboard_arrow_up