Mne na POLE ( tiež kotúče len vpredu ) vydržali necelých 120 000 kilákov.
Teraz na LEONE zatiaľ nejakých 66 000 kilákov a majú tak 2/3 hrúbky tak uvidíme koľko vydržia.
Tam sú aj na zadku ale tie by mali vydržať teoreticky dlhšie.
PS: tiež sú zakrytované tými plechmi.
25.12.2020 - 19:47:21
00
Kotuce som menil teraz po 8 rokoch a 117 tisic na aute, platnicky po min 5 rokoch ale tie vraj uz predo mnou menili. Mechanik si zo mne robi srandu ze keby vsetci nebrzdili ako ja tak vyrobci brzd skrachuju 😁
Ja mu vzdy na to poviem pomerne znamy vyrok "kto brzdi, nevyhrava" 🙂
25.12.2020 - 19:48:32
01
nickovw08 napísal:
lenze to je predne o tom, mat potrebne naradie a hlavne sa toho nebat, lebo brzdovy kotuc je len poisteny jednym srobom,inak samotny kotuc drzi na kuzeli a ako vieme pri brzdeni sa tvori trenie ktore tvori teplo a tak sa nam kotuc na tom kuzely kusne a preto tvrdit ze na obycajnom zdvihaku to ide dole je dost odvazne tvrdenie kedze treba poriadnu ranu kladivom aby sa kotuc odlepil

Nie vsetko je tak, moje kotuce vobec niesu poistene skrutkou (mam matice a skrutky su na naboji) teplom sa kotuc roztiahne, preto sa nemoze na kuzel zakusnut. Drzi to tam iba hrdza a bordel comu staci to klepnutie kladivom. Da sa tomu pomoct ked sa na dosadaciu plochu kotuca nanesie medena pasta a aj na plohu medzi dosticku a piest. Nie kazdy servis to tak robi. Je to ako v pneuservisoch, ja som v ziadnom nevidel dotahovanie momentovym klucom ale pneu. utahovakom na 4 az 6 uderov kde kazdy uder meni moment utiahnutia a ani netusia kolko uderov je 90Nm a kolko je 120Nm.
25.12.2020 - 20:10:53
00
netušia z jednoduchého dôvodu... rázový uťahovák proste klepe stále, niektoré fungujú na dotyk, niektoré na zvolený moment, ale väčšina nie, proste doplna....

už neraz sa mi stalo, že ani 200 Nm momenťák na zatiahnutú matku nezabral... keby som mal toho mechanika po ruke, tak mu rovno takú pridrbem s tým kľúčom, že by vidzel šeckých svatých... rázovým uťahovákom sa má doťahovať iba na "dotyk" a potom dotiahnuť momenťákom...


ale to sú servisy a to je na dlhú debatu
25.12.2020 - 20:17:16
01
na kazdom aute je to samazrejme inak, ale princip zostava rovnaky a co sa tyka medenej pasty, tak ono je to take osemetne, posledne kotuce co som kupoval minuly rok na jesen tak vyrobca tych kotucov nedoporucuje davat medenu pastu
25.12.2020 - 20:19:56
00
nickovw08 rovnaké info som si prečítal aj ja v pribalovom letáku kotúčov trw- neaplikovat medenupastu. .v živote tie letáky nečítam, no v elite poplietli dosky tak som čakal na výmenu.

Výdrž bŕzd je ako u bajkov otázkou štýlu:) v úplne samý deň som s kolegom namaľoval na vlas rovnaké auto, mením gumy skoro 3x toľko ako kolega dosky mam tretie,kotúče druhé a kolega pôvodné :p
25.12.2020 - 20:31:13
00
Čo som sa tak pýtal rôznych mechanikov na použitie medenej pasty je dvojsečná zbraň,bolo mi povedané,že ak bude treba reklamovať kotúče a výrobca zistí použitie pasty tak sa reklamácia zamieta
25.12.2020 - 20:34:26
00
Brzdovy kotuc ide naozaj niekedy dole velmi neochotne, ale podla mna to je vina zleho materialu(ziadna protikorozna ochrana) alebo zla instalacia(absencia aplikacie pripravku proti zapeceniu, po dzedzinsky vazelina co znese prevadzkove teploty daneho povrchu).
Niektore kotuce maju dierku so zavitom, kam sa da dat sroba, ktora nasledne odtlaca kotuc od hubu, ale je to len maly zavit nejaka M6 a tenka stena, takze to malokedy pomoze. Naozaj len kladivo, bohuzial to nici lozisko, ale ked nema clovek na vyber, tak co ma robit. (a ano, nici to lozisko, lozisko mozes kludne znicit (skratit mu zivotnost) aj ked ti padne na zem).

Minule som mal dole prvy krat koleso na E92ke a predne brzdove strmene su fakt velke ale brzdove platnicky tak 1/3 z celeho strmena, docela ma to rozosmialo, som zvedavy kolko vydrzia.
25.12.2020 - 20:52:32
00
Vie mi prosim niekto poradit? Otcovi na fabii zacalo hucat palivove cerpadlo, fabia 2004, 1.2 trojhrnek, 47kW, huci mu motorcek a po dlhsom stani aj zle auto startuje, klasicke priznaky, tak som pozeral nahradu. Moze byt tato nahrada? pripadne tam maju za 70e mayle. co vy na to?

( samotny motor, ani tu zostavu bez dekla nechcem menit, bojim sa ze tie hadicky su zakrimpovane a nepojde to rozobrat rozumne bez naradia, pripadne hadicky budu uz tvrde, popraskaju atd)
25.12.2020 - 20:57:02
00
to je divne ze by palivove cerpadlo hucalo.... to skor odide z minuty na minutu..... napis Dano5 nech Ti to poriadne zdiagnostikuje nech nevyhadzujes zbytocne prachy........... a to cerpadlo ked uz...... vacsinou sa da kupit za par euro samotne cerpadlo a cela henta biela vec okolo ostane..... to cerpadlo urcite nestoji 90e.....
25.12.2020 - 21:03:33
00
Hele Tesaku :D ved pisem ze nechcem menit samotne cerpadielko v tej zostave, ano, je lacnejsie a da sa vymenit, je toho plny youtube, ale nestoji mi to za to usetrit za material 40euro ale riskovat ze tam nieco nebude pasovat, ze tam nieco zlomim alebo hadicky nenapasujem spravne, je to cele plastove a stare, dana zostava je drahsia ano, ale je to plug & play, plus otec tankuje vzdy len tie najvacsie sracky do nadrze za 10euro a v tej zostave je aj filter, ktory tiez nebude na skodu ked sa vymeni, (palivovy filter pod autom sa uz vymenil) Bol s tym vo vistuku v servise a povedal mu ze to je cerpadlo zle, hucat moze, je to normalne ked sa vyderu klzne loziska a zacne to stracat tlak(nemam tlakomer ktorym by som odmeral tlak pri motore). Len dnes uz clovek ani nevie ci kupit bosch, miele, pride mi to ako loteria. A servisak povedal ze to ma byt zostava na 3bar system, a ten bosch nema ziadny popis.
dakujem :)
25.12.2020 - 21:13:42
00
lubor1 napísal:
Nie vsetko je tak, moje kotuce vobec niesu poistene skrutkou (mam matice a skrutky su na naboji) teplom sa kotuc roztiahne, preto sa nemoze na kuzel zakusnut. Drzi to tam iba hrdza a bordel comu staci to klepnutie kladivom. Da sa tomu pomoct ked sa na dosadaciu plochu kotuca nanesie medena pasta a aj na plohu medzi dosticku a piest. Nie kazdy servis to tak robi. Je to ako v pneuservisoch, ja som v ziadnom nevidel dotahovanie momentovym klucom ale pneu. utahovakom na 4 az 6 uderov kde kazdy uder meni moment utiahnutia a ani netusia kolko uderov je 90Nm a kolko je 120Nm.


Ta malicka skrutka je tam uplne nepodstatna a povedal by som, ze len ulahcuje montaz strmena. Kolkokrat sa strhne, ci zlomi pri uvolnovani, ked je dotiahnuta "na trest šmerci"...dotiahne sa maticami/skrutkami kolesa. No a tie napr. u nas dotahujeme razovym utahovakom, ale takpovediac "na jeden tuk", cize skrutka chyti zavit, zatoci sa dostatocne dovnutra a tym to konci. Nase pistole maju dve az tri urovne sily (na Nm sa nepytajte...) a na dotiahnutie pouzivame vzdy najnizsiu a potom sa dotahuje momentovym klucom. Ziaden velky servis, ale treba to urobit tak, aby sa tie skrutky fakt dali aj uvolnit v pripade defektu alebo aj dalsieho prezuvania...Ked ti to v servise nespravia, vypytaj si to.
25.12.2020 - 21:35:35
00
Robio priznaky, ktore si popisal su spravne, menil som 3 cerpadla po sebe (ale boli v tom aj ine muchy) prvy priznak, zle starty - musel som viac krat otocit klucikom pre natlakovanie zostavy, toto moze trvat podla mna 1-2 mesiace pred total KO, hucanie som myslim nepozoroval. Menili sme vzdy len cerpadlo, vyzeralo to tak ako to na obrazku, filter bol ku tomu, alebo som dokupoval, ked som chcel vacsi. My sme kvoli 7 barom davali americke walbro. Na Tvojom mieste by som dal presne take, ako ma ist, umiestnenie v tom drziaku s plavakom a hadickami je tak vypasovane, ze pootocenie celeho cerpadla ani o pol cm nebolo mozne ani u nas. + do nadrze nejde len kadejaka hadica, ale nieco odolne co nemas bezne doma v policke. Teda obycajny clovek doma v policke :-D
Pre preklenutie doby, kym malo dorazit walbro som asi na 2-3 mesiace dal nieco polske za 20€ a ku koncu sichty uz vydavalo kadejaky kolisavy zvuk a starty boli loteria
25.12.2020 - 21:43:21
00
Robio napísal:
Hele Tesaku :D ved pisem ze nechcem menit samotne cerpadielko v tej zostave, ano, je lacnejsie a da sa vymenit, je toho plny youtube, ale nestoji mi to za to usetrit za material 40euro ale riskovat ze tam nieco nebude pasovat, ze tam nieco zlomim alebo hadicky nenapasujem spravne, je to cele plastove a stare, dana zostava je drahsia ano, ale je to plug & play, plus otec tankuje vzdy len tie najvacsie sracky do nadrze za 10euro a v tej zostave je aj filter, ktory tiez nebude na skodu ked sa vymeni, (palivovy filter pod autom sa uz vymenil) Bol s tym vo vistuku v servise a povedal mu ze to je cerpadlo zle, hucat moze, je to normalne ked sa vyderu klzne loziska a zacne to stracat tlak(nemam tlakomer ktorym by som odmeral tlak pri motore). Len dnes uz clovek ani nevie ci kupit bosch, miele, pride mi to ako loteria. A servisak povedal ze to ma byt zostava na 3bar system, a ten bosch nema ziadny popis.
dakujem :)


ano, tie trojhrncove fabie boli 3 aj 4 barove.... zavolaj do intercars, tam ti to najdu... alebo mi daj ECV do SS a vybavim ti to s najvacsou moznou zlavou........... a vymeny samotneho cerpadla sa neboj..... aj po tych rokoch to ide :-)
25.12.2020 - 21:48:07
00
Dosť to závisí od jazdného štýlu. mám rád kľukaté cesty 2-3 trieda, nikde nič a idem brzda plyn,
( diaľničnú známku nemám, diaľnice a R nemám rád )
platničky max 30k, kotúče max 60-70k, je to spotrebák :)
letné gumy tak 40k, zimné viac
25.12.2020 - 21:54:09
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up