Páni pred prerábkou som tam mal 53/40 13-20
26.12.2020 - 10:04:22
00
corsair napísal:
Čo znamená prispôsobiť dnešnej dobe? Kopce sú strmšie? Alebo len sme zleniveli? Ja mám fávo 1×4 (50×14, 16, 18, 20) a nechystám sa riešiť to. Iná frajerina, na tom jazdiť


a to sa na favorit dávali CNC duralové kľuky walter 54/44 z., ktoré robil český výrobca leteckých dielov a vedeli sme to utiahnuť (namiesto tých originálnych ocelových). To bol iný - môj prvý tuning na tú dobu...:-)
26.12.2020 - 16:13:58
00
@corsair nezleniveli ale zostarli :( ... za mlada som jazdil na Kojšovku s 39x24, teraz 34x28 a aj to by sa zišlo ešte niečo ľahšie
26.12.2020 - 17:01:41
00
A hlavne je dnes cyklistika v mode a ponukana vsetkym. Vtedy na to musel mat clovek skratka nohy a pluca. Urcite, aj sedavych zamestnani bolo menej, ludia viac makali. Aspon ja to tak vnimam, aj ked som v zlatej ere Favoritov nezil🙂
26.12.2020 - 17:47:00
00
Ono sú 2 pohľady
1) kedysi iné možnosti neboli, tak sa jazdilo s tým čo sa dalo.
2) prišli nové technológie, nové poznatky. A tým prišli aj nové požiadavky. Na jednej strane to vyzerá, že ľudia zleniveli, na druhej, prečo si to robiť ťažšie zbytočne.

Pár príkladov:
1) písať sa dá aj husím brkom, čo sa namáča do atramentu. Teraz sa používajú rôzne perá. Budeme tvrdiť, že ľudia zmäkli, lebo používajú moderné perá? Teoreticky môžme, ale kto by sa reálne vrátil k husiemu brku?
2) alebo v cyklistike sa kedysi používali tzv galusky, nabombované, čo sa dalo nejak 12-13 barov, to bola šírka nejak 18mm? Teraz sa bežne používajú 25c plášte, dokonca na niektorých pretekoch aj 28c plášte a sú aj výrazne menšie tlaky, keďže sa zistilo, že medzi 18mm hrubými pneu s 13barmi a 28mm pneu a 6,5 barmi je minimálny rozdiel a pre jazdca to je oveľa pohodlnejšie. Napríklad ja osobne na gravely s WTB Ridler 37c som dal tú istú 40km trasu s tlakom 4bary o 6 minút pomalšie ako keď som na tom istom biku, len som mal plášte Continental Ultrasport 2 28c na tlaku 6,5baru. Ani som nepociťoval výraznejšiu únavu.
3) tak isto rafky a brzdy. Na starých Favoritoch to veľmi nebrzdilo ani za sucha, či už kvôli rafkom, alebo samotným brzdám, či špalíkom. Súčasne základné klasické brzdy s najlacnejšími rafkami a špalikmi brzdia 2x lepšie ako kedysi na Favorite. Nehovoriac o tom, že aj tie kolesá sú pevnejšie a lepšie sa na nich jazdí.

To že sa aj zmenili prevody? A čo teraz? Je možnosť ľahšie vystúpať na kopec a minút menej energie a vďaka tomu zájsť ďalej. Minulý rok som šiel na svojom rekonštruovanom Favorite na Biely kríž od Vojenskej nemocnice. Vpredu prevody som mal nejak 52/48 a vzadu 6 rýchlostné viackolo 14-28. Ako vyšlapal som hore, bola to makačka, ale dal som to. Keď som tam išiel s gravelom, vpredu 50/34 a vzadu 11-32, tak som to vyšliapal hore o 14 minút rýchlejšie a nenadrel som sa tak ani náhodou. Za mňa, áno dalo sa jazdiť aj s tými starými prevodmi, ale keď mi to nové poskytuje lepšie možnosti, tak prečo do toho neísť? A to nehovorím o tom, ako sa správali rámy pri oboch bikoch, proste ten na gravely bol niekde inde a bol to bike do 900€ a o brzdách ani nehovorím, mechanické kotúče vs klasické Favorit čeľuste... Favorit proste nebrzdil.
26.12.2020 - 18:23:16
07
Mal som to iste, tie bicykle boli asi len na preteky, pred 30 rokmi malokto bicykloval rekreacne lebo vacsina ludi ozaj pracovala. 52/48 a vzadu 5-kolo som vymenil za to 6-kolo 14-28, a do kopcov to fakt nestacilo aj ked silovo sa dalo vysliapat. Vymenil som za 3-prevodnik 48-38-28 stvorhran ako najlacnejsie riesenie a uz to je o inom.
26.12.2020 - 18:59:19
00
Prosím vás, viem, že to sem nepatrí... Ale nevedeli by ste poradiť, kde sa dá zohnať nový oceľový rám aj s prednou vidlou? Rozmýšľam nad postavením singlespeed biku a po 6 prerábkach Favorita sa mi už ozaj nechce toto stavať na starom ráme, keďže viem, čo všetko sa tam môže pokaziť. Čo som nejak hádzal čísla do kalkulačky a pozeral komponenty, tak by som sa mal zmestiť do 250€, toľko stoja aj použité... Plus mínus. V Decathlone síce majú za 200€ ale dizajn sa mi až tak nepáči. Keby teda niekto vedel poradiť.
27.12.2020 - 15:10:59
00
Ocelovy ram Favorit je 100 krat kvalitnejsi pevnejsi nez tie nove china ramy! Dobry kvalitny ram stoji 800 a viac...
27.12.2020 - 15:16:06
01
Keďže nevidím do rámu a veľa rámov zhnilo z vnútra už (takto som už 2 rámy vyhadzoval) a väčšina rámov má 40+ rokov, radšej to postavím na novom ráme. Nie je to nič osobné.
27.12.2020 - 15:20:41
00
Ako pisem novy ram za 100 euro je crep!
Tak nechapem naco ro tu davas do fora ...upne odveci
27.12.2020 - 15:25:01
00
favorit rám je hocičo. len nie pevný - okrem F1, je to blato, ktoré zvárali z toho čo sa podarilo zohnať :)
oceľový rám na horák mám od čaprnku, zastupovala to vtedy kristina,
pozvárali ho na mieru, nemám výhrady, výborný rám a zmestí sa do do Tvojho rozpočtu.
27.12.2020 - 16:03:57
01
Ocelovy ram Favorit urcite nie je 100krat, ani dvakrat kvalitnejsi, nez tie nove china ramy. Sam mam a mal som favority, mal som aj hlinik a mam karbon. Myslim, ze viem porovnat. Ak by som si chcel nejaky favorit ram vypiplat, tak jedine F1. Aj to mozno jeden z tych novsich. V pripade ocelaku by som mozno isiel skor do Reynolds alebo Strada. Favorit ram ma fajn geometriu, je stylovy, na cestu do prace, do obchodu, do krcmy uplne fajn. Na nejaky otvoreny pretek, ako napriklad triatlon, tak jedine v pripade, ze chces byt za exota. S lacnym cinskym ramom vies by konkurencieschopny, ak mas natrenovane. Ano na youtube vies najst typkov, co si kupili ultralacny ram, ktory sa im zlomil - su ale skor vynimka. Zaroven je ich hlupost spoliehat sa v tazkych zjazdoch na 200eur ram. Velmi pochybujem, ze by sa im to stalo pri ceste do obchodu po rovine pri rychlosti do 25km/h. Skor najdes opacne pripady (vid video). Moje posledne dva pady boli prave na favorite a boli sposobene "unavou" favoritackych komponentov. V druhom pripade to uz ram nerozchodil. Na karbonoch (aj ked nie cinskych) mam odjazdene podstatne viac a podstatne narocnejsie a rychlejsie veci, aj daco odpretekane, a na bicykel som sa zatial vzdy mohol 100% spolahnut a nikdy som si na nich tak neublizil ako favorite.
27.12.2020 - 16:15:29
01
Jano1987 v lete by to za 100e este islo, ale teraz je uz vsetko vykupene, aj 600e+ ramy
novy ram za 100e je o dost lepsi ako zhnite favoritove, vlastna skusenost
27.12.2020 - 16:46:07
00
Ja viem... Preto chcem proste nový rám... So starými som sa narobil už dosť.
27.12.2020 - 16:59:23
00
Jano1987 co tak toto
https://biurban.net/en/frames-forks/762-classic-men-frameset.html#/frame_size-m
27.12.2020 - 22:38:41
01
keyboard_arrow_up