martininer síce trošku odbočka od dizajnu ale skúsim vysvetliť prečo je MTBIKER teraz tým, čím jej:
- Komunita - tá prešla vývojom a vrchol fóra už je pekných pár rokov za nami, odhadom tak možno aj 10 - narážam teraz na kvalitu, nie kvantitu. Prirodzene, silné osobnosti fóra pomaličky odpadávajú a noví dominantní jedinci vzhľadom na vývoj spoločnosti nepribúdajú. Toto nie je problém, s ktorým bojuje MTBIKER, toto je všeobecný problém internetu - som presvedčený, že väčšina vie, o čom hovorím. Ostatné funkcie ako bazár, výjazdy, fotky, kalendár fungujú a nemyslím, že ich odsúvame na druhú koľaj a boli by na ústupe, práve naopak, do komunitných funkcií ide obrovské kvantum programátorskej roboty. A nielen nej, pri riešení problémov na bazári či pomoci polícii sme s
cervom strávili nie málo času. Verím, že vnímate, že sa web technologicky stále posúva a nestagnuje. Na tento rok máme pripravený jeden väčší projekt, ktorý by mal zaujať. K komunite ešte nasledovné - okrem online priestoru sa snažíme aj v offline - či už podporou eventov, značenia, projektov ako Gerlaching. Už som to spomínal počas korony v inej téme, ale toto sú reálne desiatky tisíc € ročne, ktoré putujú do komunity. Samozrejme, nie každého tieto peniaze pri bikovaní "stretnú", kto ale žije cyklistikou, určite sa s našimi aktivitami stretol a v nejakej forme ovplyvnili aj jeho cyklistický život.
Inzercia - ako písal pár príspevkov nado mnou
cervo, aj inzertný vývoj webu prešiel za posledných pár rokov vývojom. Nikdy sme nešli cestou maximalizácie príjmov z plôch na stránke a verím registrujete aj to, že našou snahou nie je aby ste preklikávali vyskakovacie okná, mali záchvaty z blikacích bannerov apod.
Magazín - tiež si šliape svoju cestu a som úprimne rád, že dokážeme oslovovať širokú masu cyklistov. Ohlasy na obsah, ktorý robíme je v drvivej väčšine pozitívny. Áno, je v ňom PR a odkazuje na produkty ale vnímam, že dokážeme namixovať obsah tak, aby to ako celok dávalo zmysel. Kvalita, na ktorú sme stavili cca 3 roky dozadu niečo stojí a verte, že Imrové videá, články od Bimjeama či Cepov obsah majú výrobné náklady, ktoré nie sú práve najnižšie.
Shop - projekt, pri ktorom som stál od základov a som naň hrdý. Áno, je to hlavný generátor príjmu webu, je to projekt, ktorý od absolútnej nuly v rekordne krátkom čase dosiahol na Slovensku vrchol. MTBIKER ako projekt dáva aktuálne prácu takmer 50 ľuďom. Vaše peniaze ostávajú na Slovensku, za priateľné ceny dokážeme poskytnúť tovar, ktorý mnohí z vás vrátane mňa samého nakupovali ešte 5 - 6 rokov dozadu takmer výhradne na zahraničných portáloch. Zodpovedne môžem vyhlásiť, že od spustenia shopu ide takmer každé jedno zarobené € nazad do projektu a posúvame ho vpred. Takže áno, zo shopu sa stala dominantná časť webu ale rozhodne nie na úkor komunity či bazáru.
Sumár - MTBIKER prešiel od svojho vzniknu dlhú cestu, ktorej som osobne súčasťou od roku 2005 a pracovne od 2013. S viacerými z Vás sa poznám osobne z maratónov, Domaše, či Hrádku. So stovkami z Vás som si v rámci fungovania MTBIKERA vymenil maily či PM. Nevravím, že sme dokonalí ale cyklistiku máme radi a robíme pre ňu, čo je v našich silách. To, že nám na Vás záleží budeme dokazovať aj naďalej. Verím, že aj táto diskusia v rámci ktorej sme expresne reflektovali Vaše požiadavky je toho dôkazom.
Uff, na dnes stačí