https://www.enduroforkseals.com/products/rear-suspension/shock-eyelet-bearing-kits/6mm-8mm-thru-bolts/NEEDLE-BEARING-40.html

Prípadne tak kľudne kúp tie Fox polymerové. Chodia lepšie, sú lacnejšie a sedia bez problémov.
02.02.2021 - 07:50:09
00
akurát to pozerám,ale nevidím tam rozmer 8 x 40,najbližšie je len 8 x 39,88 :
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/vidlice-a-tlmice/prislusenstvo/nahradne-diely/fox-vlozka-do-oka-tlmica-8mm-alloy.html
či zle hladám ?
02.02.2021 - 08:03:42
00
Osobne by som sa na tú jednu desatinu vykašľal. Keď to dotiahneš na požadovaný moment, tak sa to stiahne k sebe bez poškodenia. Výrobná tolerancia rámu bude väčšia ako toto.
02.02.2021 - 08:07:06
00
Zdravíčko,

vedeli by ste mi niekto poradiť ohľadne vidlice FOX 36 mm (180mm)? Vidlica je neustále vo zdvihu.. konkrétne ak ju rukou vytlačím a položím na zem, tak zapadne cca 5 mm do zdvihu, ale keď prepružím, tak sa zanorí na 10 mm .. skúšal som ju viac nafúkať, vtedy nebola ponorená v zdvihu, ale akonáhle som vypustil tlak (na SAG 25-30%), tak sa znovu zanorila.

Ďakujem za pomoc.
02.02.2021 - 08:15:10
00
volodaj napísal:
Osobne by som sa na tú jednu desatinu vykašľal. Keď to dotiahneš na požadovaný moment, tak sa to stiahne k sebe bez poškodenia. Výrobná tolerancia rámu bude väčšia ako toto.

Radšej by som to chcel presne,ten orig. 40 mm čap tam ide úplne presne-zistil som,že existuje aj Fox rozmer 8 x 40 ,ale je out of stock-no nič,hladám ďalej:
https://www.silverfish-uk.com/products/SPARES/Shocks/80303325_Fox-Rear-Shock-Mount-Hardware-M8-x-4000mm
takže je skladom,škoda že som si to nevšimol skôr,pre týždňom som bral odtial koleso a plášť_hm,cena trošku vyššia,ale čo už:
https://www.bike24.com/p2331717.html
02.02.2021 - 08:23:48
01
...k tej skrutke na RS Deluxe. Nenazyval by som to negativkou, negativna komora je nieco ine. Ako povedal volodaj, je to ventil na fukanie IFP komory. IFP piest oddeluje vzduch v tejto komore od tlmiaceho oleja a musi byt natlakovana aby IFP piest stale tlacil na hladinu oleja a tym sa zamedzi jeho zavzdusneniu/speneniu a preto tlmic vie pracovat konzistentne.
Vnutri to vyzera takto.
Na fukanie sa pouziva specialny ventil od RS, ale tuto cast vobec nerozoberat ked to nie je nutne.

edit: na Super Deluxe je to naozaj skrutka na odvzdusnenie pri servise. Tento ma predsa IFP piest v expanznej nadobke. Tzn. pod tou skrutkou je olej. Ventilok na fukanie IFP komory je na expanzke.
Prierez super deluxe
+podrobny navod
https://www.servicearchive.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen.0000000006015_rev_a_2018-2020_super_deluxe_service_manual_english.pdf


Naposledy upravil bajkonur dňa 06.02.2021 - 09:46:03, celkovo upravené 2 krát.

02.02.2021 - 08:36:03
10
Zdravím.

Viete mi odporučiť servis prípadne jednotlivca ktorý by vedel urobiť servis FOX vidlice a tlmiča v okolí MT . Základný servis výmena oleja , tesnení a prachoviek atď.

Díky
02.02.2021 - 09:49:18
00
Pedur napísal:
Zdravíčko,

vedeli by ste mi niekto poradiť ohľadne vidlice FOX 36 mm (180mm)? Vidlica je neustále vo zdvihu.. konkrétne ak ju rukou vytlačím a položím na zem, tak zapadne cca 5 mm do zdvihu, ale keď prepružím, tak sa zanorí na 10 mm .. skúšal som ju viac nafúkať, vtedy nebola ponorená v zdvihu, ale akonáhle som vypustil tlak (na SAG 25-30%), tak sa znovu zanorila.

Ďakujem za pomoc.

Predpokladam, ze ti prefukuje okolo hlavneho piestu do negativnej komory. Rozobrat, vycistit, namazat, mozno je to suche ak to nemalo udrzbu. Pripadne aj vymena tesneni okolo vzduchovych casti.
02.02.2021 - 11:10:38
10
Kaski skús nájsť na FB EMER Suspension, alebo rovno Maroša Rákoczyho. Je z MT a dosť dlho sa tomu venoval, robil tlmiče a vidlice veľa DH chalanom z MT. Neviem či ešte stále, ale za opýtanie nič nedáš.
02.02.2021 - 11:24:16
00
Z mnozstva videi servisu tlmica RS super deluxe, je toto asi nejlepsie.
https://www.youtube.com/watch?v=G6GYQstbF4Q

Prílohy:

tlmic3.jpg
tlmic3.jpg 135.9 KiB thumb_up1thumb_down

02.02.2021 - 11:43:04
01
Už som ten tuhý čap vyriešil-postup-stiahnuť tie dve vymedzovacie rúrky,čap utiahnuť do zveráku,kývať,posúvať zo strany na stranu,občas premazať olejom (spray na motorkové reťaze) po pol hodine chodí o.k. žiadna vôla,ale dá sa pohnúť aj prstami.
Aj tak frflem,že si na tie tolerancie nedajú pozor,znižuje to životnosť tesnení.
02.02.2021 - 12:40:24
01
volodaj napísal:
Kaski skús nájsť na FB EMER Suspension, alebo rovno Maroša Rákoczyho. Je z MT a dosť dlho sa tomu venoval, robil tlmiče a vidlice veľa DH chalanom z MT. Neviem či ešte stále, ale za opýtanie nič nedáš.

Díky, toho registrujem. síce na FB má posledný príspevok z roku 2019 ale skúsim.
02.02.2021 - 13:59:50
00
Este k tlmicu RS Super deluxe.
Skusal niekto pridat do tlmica treti volume reducer na ovplyvnenie citlivosti tlmica ?
Mam len 75 kg a chcel by som zvysit citlivost na zaciatku zdvihu znizenim tlaku. Teraz su tam dva kusy.
Ma to nejaky zmysel ?
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/vidlice-a-tlmice/prislusenstvo/nahradne-diely/rockshox-volume-reducer-kit--superdeluxe-deluxe-2017.html

Prílohy:

spacer.jpg
spacer.jpg 71.01 KiB thumb_up0thumb_down

02.02.2021 - 14:01:17
00
Keď znižiš tlak, tak predsa nebudeš na rovnakom sagu nie? Nie je podstata volume reducerov hlvane v uprave progresivity? Ak pri sagu 20-30% davš doraz, tak použiješ volume reducer. Ak chceš vačšiu citlivoat na začiatku zdvihu skusil by som MegNeg.
thumb_up0thumb_down
02.02.2021 - 16:19:53
00
Ale ano.Ked das spacer,mozes trosku znizit tlak pri zachovani sagu,kedze sa zmensi objem komory.Tym by sa mal stat citlivejsi na zaciatku a progresivnejsi ku koncu zdvihu.
02.02.2021 - 16:51:19
04
keyboard_arrow_up