Motorky sú ďalšia kapitola a zdroj nebezpečných (aj smrteľných) pádov v profi pelotóne, ale reálne si neviem predstaviť, že by v tomto smere UCI konala, pretože inak si ťažko viem predstaviť, ako by sa mali rozhodcovia a kameramani pohybovať v pelotóne. Obmedzenie motoriek v profi pelotóne by v konečnom dôsledku znamenalo obmedzenie príjmu.
Svojho času UCI obmedzila 'crouch tuck' v dráhovej cyklistike, pričom sa v argumentácií opierali o jeden jediný pád Graema Obreeho, ktorý v konečnom dôsledku nemal žiadne vážne následky. Hoci 'tuck' na Old Faithful je výrazne efektívnejší ako súčasná predpísaná pozícia, ktorá je prakticky takmer totožná s časovkárskym posedom. Obree si potom vymyslel pozíciu 'Superman', ale aj tú mu UCI zatrhla. Môj pocit je, že UCI nejde ani tak o bezpečnosť (to už by snímanie z motoriek aj cieľové rovinky aj šprinty vyzerali dávno inak), ale vadí im, že jednoducho niekto robí veci
inak a získa tým výhodu. Pričom tzv 'unfair advantage', ktorá nie je viditeľná, ich až tak nepáli.
thumb_up0thumb_down