lapaloma dik za tip. Ak to je legalne vyskusam po ceste na chalupu. Podla mapy tam je nejaka cyklotrasa. :)
24.02.2021 - 20:57:37
00
Ahojte,

kupil som si novu Kiu Xceed co ma 1.4 TGDI (turbo), automaticku DCT prevodovku, benzin. Nikdy predtym som sa nejak o auta nezaujimal ale teraz ma to trosku chytilo :-)
Jazdim 80% kratke trasy v meste do cca 8-10 km a späť, 20% trasy po dialnici cca 100 km a viac. Rocny najazd cca 10 000 - 12 000 km.

Zaumienil som si aby mi to auto vydrzalo co najdlhsie v co najlepsej kondicii, aspon tak 10 - 12 rokov, turbo potrebuje celkom starostlivost a aj nove auto celkovo :-D
Chcem sa poradit ako najlepsie sa starat o take auto, idealne ak budu pisat ludia co maju turbo benzin

Z toho co som cital tak treba:

- menit olej a olejovy filter castejsie ako je odporucane (ja planujem tak 9000 km max., rozhodne nie 15 000 km ako je oficialne)
- casto menit vzduchovy filter (asi to dam rovno s olejovym)
- nevytacat motor velmi prve minuty, resp. ked je studeny
- neakcelerovat prudko (i ked neviem, o akceleraciu sa stara automaticka spojka ale tak nebudem velmi prudko sliapat na pedal - iba pri predbiehani, slubujem :angel: )
- po dlhej jazde nechat motor zapnuty cca aspon 30 sekund a nevypinat hned motor
- obcas ist sviznejsie po dialnici aby sa vypalili ciastocky v GPF filtri (i ked neviem ci sa tym mysli vysoka rychlost alebo skor vysoke otacky)
- davat si pozor a spojku dat na spiatocku az ked auto uplne zastane
- vymenit prevodkovu kvapalinu tusim po 90 000 km

Napada vam nieco este?

Je OK obcas pouzivat aj sportovy mod ktory zdvihne otacky? Aby mal motor variabilitu a nesiel vacsinou casu po meste na 1250-1500 rpm

Diky moc za rady
24.02.2021 - 23:56:29
00
Keď jazdíš 10-12 tisíc ročne, podľa môjho názoru vymen olej raz ročne, vzduchac raz za dva tri roky. Nemáme tu neviem aké prasne prostredie, aby si ho zbytočne toľko menil.

Nemusíš motor nechávať zapnutý dlho, stačí zvolnit pred zastávkou.

O regenerácii sa snáď viac dozvieš v návode k autu. Ten si určite aspoň prelistuj, lebo často sa dozvieš veľa užitočných vecí.
25.02.2021 - 00:45:35
01
Absolutny zaklad - nezohrievat motor volnobehom. Po nastartovani pockat 10-15 sekund a vyrazit. Samozrejme mierna zataz, tzn. nevytacat velmi nad 3000, ale ani nepodtacat pod 1500. Podtacanie je specialne pri studenom motore velmi zle.

Olej menit podla moznosti po zime. V zime pri kratkych trasach dostava najväcsiu nakladacku, takze na jarno-letne dialnicne presuny po dovolenkach je dobre mat cerstvy. Tie poskakovania po meste so studenym motorom su v pripade priamovstrekoveho benzinu najhorsi prevadzkovy rezim pre olej, takze je dobre raz za cas dobre prehriat olej na dialnici.

Vzduchovy filter musi vydrzat v dobrej kondicii 20-25 tisic urcite ak sa s tym nejazdi po poli ako s kombajnom, takze staci menit kazdu druhu vymenu oleja ak budes menit olej kazdych 10-12 tisic.

Na vypalovanie GPF budes darmo tocit vysoke otacky, vypaluje sa pri brzdeni motorom...

Motor netreba nechavat bezat na volnobeh po dlhsej jazde, ale len po vysokej zatazi.

Vymenu prevadzkovych kvapalin vseobecne nepodcenovat - brzdovku kazde 2 roky, chladiacu kazde 4, olej v prevodovke sa odporuca pri prevaznom pouzivani v meste kazdych 50-60 000 tisic (ale neviem ako su na tom tie dvojspojky od Kie).

Ad ta otazka na sportovy rezim - ak standardne drzi ta DCT dvojspojka motor medzi 1300-1500 otackami, tak by som v meste iny ako sportovy rezim ani nepouzival. Vzdy je pre motor lepsich 2200 otacok ako 1300...

A dobra rada na zaver - najdi si Kia forum a tam sleduj pripadne problemy s danym motorom / prevodovkou / autom a ich riesenie. Tu tolko infosiek z prvej ruky o svojom aute nikdy mat nebudes.
25.02.2021 - 00:57:28
02
Jednoducho jazdi
25.02.2021 - 04:28:56
01
silne doporučujem tankovať len prémiový benzín,napr. OMW Max Motion , Shell V power racing a pod.
25.02.2021 - 07:25:40
03
Ja dolievam ci benzin alebo diesel este k palivu aditivum vif .
Jezus ja sa snazim zasa olej menit tesne pred zimou nech je cerstvy na studeny start a ten diesel sa aj tak nechce moc zohrievat tak nech jazdi aspon na cerstvom oleji taky studeny. ale som sa normalne zastavil nad tym co si napisal a zamysel. Hmm no ja to robim presne opacne :)

https://m.heureka.sk/aditiva/vif-super-benzin-aditiv-500-ml/
25.02.2021 - 07:52:50
00
80% dnesnych chyb su spojene s elektronikou a dokonca viac mimo motoru. Staram sa o auto obdobne, hyckam si ho, no obavam sa aj tak kratsej zivotnosti, nez som bol zvyknuty v minulosti...
- odporucam este deaktivovat start-stop system
25.02.2021 - 08:03:04
01
Este doplnim. Pri kazdej vymene oleja mi doplna servisak de oleja toto:

https://www.motorove-oleje.sk/pro-tec-nano-engine-protect-seal-375ml/?gclid=Cj0KCQiAj9iBBhCJARIsAE9qRtAxGu7o5-HlEHI6JU8w8cn4JlEMZeVY4vm-34EIfkVh1ZfwBETlEicaAtD2EALw_wcB
25.02.2021 - 08:07:27
00
matvej, pri tej vymene oleja na jar som pisal o priamovstrekovom benzine a poskakovani po meste v zime - vtedy sa dost riedi olej benzinom a nikdy uz vsetok benzin z oleja nedostanes ani prehriatim, takze celu zimu riedit olej benzinom pri kratkych jazdach so studenym motorom a potom na nom v lete vo vysokej zatazi robit vela km nie je idealne. Preto cerstvy na jar. Pri diesli s tymto nie je taky problem. Ad VIF - urcite neublizi. Ad prisada do oleja - ja radsej do oleja nic nepridavam, moze to rozhodit zlozenie a zhorsit jeho vlastnosti.
25.02.2021 - 10:48:13
00
Kamarát má tiež takú Ceedku len neXko. Veľmi príjemné a "golfovské" auto. Dotiahnutejšie a vyladenejšie ako som od Kie očakával, naozaj spravili pokrok. Tých 103 kw mi prišlo, že by mohlo ísť aj trochu dôraznejšie.
Len jazdi a nerieš. Raz ročne olej, filtre. Aditíva do oleja do nového auta nie. Nezabudnúť časom na olej v automate. Sú tam suché spojky takže to môže byť slabšia časť toho auta. Nesnažiť sa ho zohrievať na voľnobehu. Osobne si myslím, že do benzínu aditíva nemajú moc zmysel a keď chceš spraviť dobre, tak lepší benzín. Aj kvôli E10 by som nenechával dlho benzín v nádrži. Ak vieš, že napr. teraz počas lockdownu ho ani za 3 mesiace nevyjazdíš, tak netankuj plnú nádrž.

S GPF filtrami tu ešte asi nikto nemá skúsenosti, teoreticky by sa mali byť schopné vypalovať už veľmi skoro po štarte(na rozdiel od nafťákov). Filter sa určite nevypaluje pri brzdení motorom. Že potrebuje svižnú jazdu je tiež mýtus, stačí v rámci predpisov.

Štart-stop používať s rozumom, aby zbytočne vypínal motor po dialničnej nakladačke alebo na 2 sekundy. Pri automatoch to občas funguje tak, že pri nižšom tlaku na brzdu sa motor nevypne a pri vyššom áno, nepamätám si, či to tak má aj Kia. Športový režim kľudne používaj, ale aj obyčajný režim mi príde, že fungoval dobre. Nízke otáčky pri ustálenej rýchlosti po rovine motoru nevadia a auto je vtedy tak hluché na plyne, že pri snahe o akceleráciu alebo pri stúpaní samo ochotne podraďuje. Ak je to tvoj prvý automat, tak si všimni, že prevodovka má takú rozbiehaciu fázu, keď máš viac stlačený plyn a drží vyššie otáčky aby auto efektívnejšie zrýchlilo a po povolení plynu radí najvyšší možný stupeň, pretože už stačí len udržiavať rýchlosť. Je lepšie výraznejšie pracovať s plynom, aby prevodovka vedela čo sa deje a nezostávala neistá či chceš ešte zrýchľovať alebo už len udržiavať.
26.02.2021 - 09:07:09
02
Neviem ako na kii, ale na vag autách asi pri nižšom tlaku na brzdový pedal boli spojky v zabere. Sudil som podľa toho, že otáčky boli vyššie, než keď som na to sliapol poriadne. Takže start stop radšej vypnúť pri štarte a brzdu tlačiť pri státí normálne
26.02.2021 - 10:46:49
00
Brat si vypol start - stop cez OBD port. Nenavadzam, len konstatujem :)
26.02.2021 - 11:47:32
00
Áno, aj tak sa dá. Ja som odpojil konektor na zapornom pole akumulátora :D nechcelo sa mi to kodovat a chcel by som si dorobiť pamäťový modul k tlacidlu, aby som ho vedel použiť, keď chcem.
26.02.2021 - 11:52:19
01
Ja tiez rozmyslam, ze si to odpojim. Vzdy ked idem po dialnici na to zabudnem a potom mi to zhasne na prvom semafore. Skoda, ze na forde sa to neda vypnut tak, aby sa to dalo tlacidlom zapnut.
26.02.2021 - 18:39:37
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up