Kľudne môžeš, čo som napísal platí :-)
11.03.2021 - 18:00:03
00
Prosím vás má tu niekto karbónové kolesá FFWD a dával ich centrovat? Lebo mne servisný technik povedal, že sa nedajú vycentrovat, že sa točí celá špica keď to chce vycentrovat... To co sú akože za kolesá, na jedno použitie???
11.03.2021 - 18:16:00
00
Skôr by som povedal, že to čo je akože servisák :-)
11.03.2021 - 18:22:10
07
No len dúfam, že mi to koleso nepokazil, keď tam točil tie špice hore dole
11.03.2021 - 18:29:41
00
Predpokladám že sú straightpull a ploché . Povedz mu dementovi, že je na to kľúč na pridržiavanie , aby sa pri manipulácii nepretáčali špice a keď to nevie, tak nech si to skúša na svojích kolesách .
11.03.2021 - 18:35:32
00
No asi to nevie... Mi hovoril, že keď to chcel robiť, tak sa mu pretočil špic.. Len dúfam, že nič nepokazil a nepraskne mi špic alebo koleso, keď pôjdem dole 60km rýchlosťou z kopca... Sa budem báť teraz jazdiť na tom kolese ☹️
11.03.2021 - 18:46:22
00
už som videla aj straight pull s okrúhlymi špicmi. Aj Roval kedysi také robil.
11.03.2021 - 18:50:48
00
Mohol mi s tým niečo urobiť, čo zistím časom... Ze mi praskne špic, poškodil mi uchytenie v naboji alebo ze sa vytrhne špic a poškodí mi koleso?
11.03.2021 - 19:02:45
00
Kristina veď aj okrúhle sú straightpull napríklad DT competition. Aj na to je nástroj na pridržanie a aj obyčajné J sa krútia, tie stenšované , napr, DT revolution, alebo Sapim laser. Na všetko sú určené nástroje , a "Pán servisák" by to mal vedieť a ovládať. Vo všeobecnosti sa lepšie robí s plochými špicami , tie sa lepšie pridržiavajú a je aj vidieť , či sú skrútené . alebo nie.
11.03.2021 - 19:12:11
01
Tak
11.03.2021 - 19:18:33
00
Chcel by som poradiť s výberom karbonových kolies. Základné info:
- váha 80-85kg;
- jazdím predovšetkým mierne zvlnené trasy, ale milujem rovinky a taktiež sem-tam aj nejaké tie kopce;
- vzhľadom na to, že bývam v ČR, tak sem-tam sú na ceste aj mačacie hlavy (pavé);
- max. cena 25 000Kč;

Pozerám rôzne značky, veľkosti, inner/outer šírka a podobne. Zatiaľ mi z toho vychádza nasledovné:
- karbon (nie AL);
- mám diskové brzdy;
- výška ráfika 45mm;
- DT350 (12x100 mm a 12x142mm);
- Sapim CX-Ray;
- plášťová verzia (ak bude tubeless ready, tak prečo nie, ale nie iba tubeless);

Neviem sa rozhodnúť či je lepšie ísť cestou 20/24 alebo 24/24. Taktiež by a zaujímalo či u road bike hrá nejakú rolu ratchet (18T, 36T alebo 54T). Skúšal to niekto meniť? Osobne sa mi veľmi páči ten hlučný zvuk, ktorý z toho ide. :)

Prečítal som tu rôzne príspevky a väčšinou tu odporúčate BORA ONE. To je avšak mimo môj limit (cca 25 000Kč).
Aká je hrúbka toho karbonu v najtenšej časti? Čítal som, že ENVE má 3mm a Nextie 2.5mm.

Z toho čo som našiel, tak sa zatiaľ neviem rozhodnúť medzi Nextie a LightBicykle. U každého z nich to vychádza cca rovnako aj čo sa týka pošty. Je nejaký rozdiel medzi karbonom alebo nie? Väčšinou som videl, že beriete Nextie než LB. Potom tu padla aj značka Hunt, ale príde mi, že to je už predražené. A včera som videl nejaké kolesá od Force, ale tie súčiastky mi nepridú extra kvalitné. Ale nikde som nenašiel relevantnú recenziu.

Čo sa týka spoke head, tak je lepšie Straight alebo J-bend? Alebo to je úplne jedno.

Majú Pillar Aero 1420 nejakú špeciálnu antikoróznu vrstvu ako SAPIM CX-Ray?

Ďakujem.
12.03.2021 - 16:21:11
00
Ahoj chcem sa opýtať ci ma niekto skúsenosť s nákupom kolies Hunt tento rok. Chcem si objednať Hunt 36 carbon termín dodania 1maj uvádzajú že cena je konečná, zahŕňa všetku dovoznu a colnu daň. Dik za pomoc.
12.03.2021 - 17:15:03
00
V zime som si objednal cestné kolesá od Lightbicycle, na MTB vozím rafiky od Nextie, ani s jednými chybu neurobíš. Na kotúčové brzdy by som dal min 24 špicov, pri tvojej váhe dozadu možno 28. Treba pozerať u rafikov max. nosnosť, niektoré ultralight modely majú max nosnosť 90kg a takisto aj nižší doporučený tlak. Určite by som odporučil bezdušové, myslím že už ani obyčajné nemajú v ponuke. Treba len rátať s dlhou dodacou dobou, aj 3 mesiace.
Pozri ešte https://www.wheelsfar.com/ alebo https://www.yoeleoeurope.com/road/wheels.html

pRo_lama napísal:
Chcel by som poradiť s výberom karbonových kolies. Základné info:
- váha 80-85kg;
- jazdím predovšetkým mierne zvlnené trasy, ale milujem rovinky a taktiež sem-tam aj nejaké tie kopce;
- vzhľadom na to, že bývam v ČR, tak sem-tam sú na ceste aj mačacie hlavy (pavé);
- max. cena 25 000Kč;

Pozerám rôzne značky, veľkosti, inner/outer šírka a podobne. Zatiaľ mi z toho vychádza nasledovné:
- karbon (nie AL);
- mám diskové brzdy;
- výška ráfika 45mm;
- DT350 (12x100 mm a 12x142mm);
- Sapim CX-Ray;
- plášťová verzia (ak bude tubeless ready, tak prečo nie, ale nie iba tubeless);

Neviem sa rozhodnúť či je lepšie ísť cestou 20/24 alebo 24/24. Taktiež by a zaujímalo či u road bike hrá nejakú rolu ratchet (18T, 36T alebo 54T). Skúšal to niekto meniť? Osobne sa mi veľmi páči ten hlučný zvuk, ktorý z toho ide. :)

Prečítal som tu rôzne príspevky a väčšinou tu odporúčate BORA ONE. To je avšak mimo môj limit (cca 25 000Kč).
Aká je hrúbka toho karbonu v najtenšej časti? Čítal som, že ENVE má 3mm a Nextie 2.5mm.

Z toho čo som našiel, tak sa zatiaľ neviem rozhodnúť medzi Nextie a LightBicykle. U každého z nich to vychádza cca rovnako aj čo sa týka pošty. Je nejaký rozdiel medzi karbonom alebo nie? Väčšinou som videl, že beriete Nextie než LB. Potom tu padla aj značka Hunt, ale príde mi, že to je už predražené. A včera som videl nejaké kolesá od Force, ale tie súčiastky mi nepridú extra kvalitné. Ale nikde som nenašiel relevantnú recenziu.

Čo sa týka spoke head, tak je lepšie Straight alebo J-bend? Alebo to je úplne jedno.

Majú Pillar Aero 1420 nejakú špeciálnu antikoróznu vrstvu ako SAPIM CX-Ray?

Ďakujem.
12.03.2021 - 20:04:27
10
Na SP spice s kruhovym prierezom su na pridrzanie potrebne klieste. Ja som si vyrobil taketo. Na mtb karbonoch mam dt comp race. Staci trochu pridrzat a nepretacaju sa. To nie je ani tak o tom, ci Jbend alebo SP, skor o tuhosti spic ako takych. DT revolution jbend sa krutia viac ako competition race SP ;) No a co sa tyka SP vs jbend tak v skratke asi tolko, ze SP je proste vyssi level.

Prílohy:

IMG_20210312_220342.jpg
IMG_20210312_220342.jpg 558.38 KiB thumb_up0thumb_down

12.03.2021 - 22:14:36
00
jachmel napísal:
No a co sa tyka SP vs jbend tak v skratke asi tolko, ze SP je proste vyssi level.


Asi by som to formuloval trochu inak, su sice pohladnejsie, no menej prakticke, napr pri docentrovani alebo pri nudzovej vymene na cestach. Zaroven vyplet s J bude trochu tuhsi vzhladom na kratsie spice. Ale prave pri karbonovom rafku to moze byt asi fuk.
12.03.2021 - 22:32:17
00
keyboard_arrow_up