No to som fakt zvedavy na vyustenie tohoto rebusu, ako to suvisi s retazou
12.03.2021 - 12:34:30
02
vyustim to takto..: corsair sa na prvej strane témy spýtal či závisi namáhanie naboja resp. pohonu od veľkosti kolesa (zadného).
Maximálne možné namáhamie pohonu (reťaze, pastorkov..) od toho nezávisí; a dokonca nezávisí ani od použitého prevodu. Závisí iba od hmotnosti cyklistu.
Inak by to bolo s aktuálnym či asi aj priemerným namáhaním..
Dohodneme sa tak? :-D
13.03.2021 - 07:33:02
00
Dovolím si nesúhlasiť. Podľa mňa závisí, lebo vnútri náboja sú prevody (ako v automobilovej prevodovke) akurát, že točia telom/telesom náboja.
Jasné, že reťaz sa šponuje rovnako pri každom prevode ale (aj z toho, čo tu je písané) mi vyšlo, že moment sa delí/násobí prevodom, ktorým sa prepákuje...
13.03.2021 - 07:56:29
00
vlastne takto, buďme iba na rovinke kľudne.. :-D. Ale OK, zle som si to sformuloval, takže: Namáhanie pohonu tu závisí od použitého prevodu i priemeru kolesa, no táto hodnota namáhania určite neprekročí istú hranicu (táto hranica je daná práve hmotnosťou jazdca), a to aj keby som použil neviem aké megaveľké koleso s neviem akým superťažkým prevodom.
Ale už moc sa v tom motám.. :-)
13.03.2021 - 08:34:21
00
tak si este raz precitaj odpoved robkyj-a a mozno pochopis ze tvoja odpoved (ze hranica je dana len hmotnostou jazdca) je tak v lepsom pripade polovicne spravna.
13.03.2021 - 08:59:55
00
robkyj napísal:
IMHO je to o tom, že tá prevodovka je stavaná na nejaký maximálny točivý moment. Odporúča sa pomer predného prevodníka a zadného pastorka cca. 2,1:1.
Ten pomer zabezpečí, že prevodovka to ustojí ...

Výrobca uvádza ako príklad kombinácie: 36-16, 38-18, 46-22.
Ak by použil napr. 22-16, tak točivý moment na prevodovke bude väčší než na aký je navrhnutá.

Je to to isté ako pri pokuse rozbehnúť sa na cesťáku(50/34x11/32) so zaradeným 50-11 (kedy je točivý moment na zadnom náboji najmenší) alebo 34-30 (kedy je najväčší)

Alebo teda pre lepšie pochopenie: na zadný pastorok pôsobí sila prenášaná reťazou. Jej účinok vyvolá točivý moment, ktorý závisí na páke na ktorej pôsobí a konkrétne teda na polomere pastorka. Logicky teda na menšom pastorku bude menší točivý moment a na väčšom pastorku väčší (pri pôsobení konštantnej sily na pedál samozrejme)

Takto to chápem ja (snáď dobre :^) )

Takto isto to aj ja chápem. Akurát neviem z akej hmotnosti jazdca vychádzajú. Ak z priemernej, čo bude okolo 80kg tak 120kg chlap by mal dať "ťažší" prevod (asi) aby to neurval. Každopádne, ja mám do 80 aj v zimnom oblečení a prevod bude takisto viac ako 2.1 (začnem na 48/20 alebo 21).
Akurát... Je to konštruované na ten prevod pri 26" kolesách... Ja to dám na 20"... Hrá to rolu?
13.03.2021 - 11:33:35
00
keyboard_arrow_up