IMHO je to o tom, že tá prevodovka je stavaná na nejaký maximálny točivý moment. Odporúča sa pomer predného prevodníka a zadného pastorka cca. 2,1:1.
Ten pomer zabezpečí, že prevodovka to ustojí ...
Výrobca uvádza ako príklad kombinácie: 36-16, 38-18, 46-22.
Ak by použil napr. 22-16, tak točivý moment na prevodovke bude väčší než na aký je navrhnutá.
Je to to isté ako pri pokuse rozbehnúť sa na cesťáku(50/34x11/32) so zaradeným 50-11 (kedy je točivý moment na zadnom náboji najmenší) alebo 34-30 (kedy je najväčší)
Alebo teda pre lepšie pochopenie: na zadný
pastorok pôsobí sila prenášaná reťazou. Jej účinok vyvolá točivý moment, ktorý závisí na páke na ktorej pôsobí a konkrétne teda na polomere pastorka. Logicky teda na menšom pastorku bude menší točivý moment a na väčšom pastorku väčší (pri pôsobení konštantnej sily na
pedál samozrejme)
Takto to chápem ja (snáď dobre
)
Takto isto to aj ja chápem. Akurát neviem z akej hmotnosti jazdca vychádzajú. Ak z priemernej, čo bude okolo 80kg tak 120kg chlap by mal dať "ťažší" prevod (asi) aby to neurval. Každopádne, ja mám do 80 aj v zimnom oblečení a prevod bude takisto viac ako 2.1 (začnem na 48/20 alebo 21).
Akurát... Je to konštruované na ten prevod pri 26" kolesách... Ja to dám na 20"... Hrá to rolu?