Nevidíme do pozadia bicyklového biznisu, ako vyzerá dokumentácia medzi výrobcami, dovozcami a predajcami
bicyklov a tak nevieme, do akej miery je alebo nie je problém to upraviť na stránke...
to je síce pravda, ale úprimne? ako zákazníka ma to ani nezaujíma. ja chcem ten produkt s tou špecifikáciou, za ktorú som si zaplatil.
A tak si viem predstaviť, že nie je dnes reálne pre dovozcu a predajcov sledovať zmeny komponentov pri stovkách modelov bicyklov, ktoré ponúkajú. Tie zmeny sú dnes zrejme gigantické, pretože skrátka nie je dostatok komponentov a ešte dva-tri roky potrvá, kým sa to vráti do normálu.
Ak nejaký biznis niekto nevie robiť bez toho aby zavádzal spotrebiteľa -
pretože týmto to reálne smrdí - tak by taký subjekt taký biznis nemal robiť.
ZÁKON z 9. mája 2007 o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov
§ 8 Klamlivé konanie a klamlivé opomenutie
(1) Obchodná praktika sa považuje za klamlivú,
ak zapríčiňuje alebo môže zapríčiniť, že spotrebiteľ urobí rozhodnutie o obchodnej transakcii, ktoré by inak neurobil, pretože
obsahuje nesprávne informácie a je preto nepravdivá,
alebo akýmkoľvek spôsobom uvádza do omylu alebo môže uviesť do omylu priemerného spotrebiteľa, a to aj ak je táto informácia vecne správna vo vzťahu k
a) existencii produktu alebo k povahe produktu,
b) hlavným znakom produktu, ako sú jeho dostupnosť, výhody, riziká, vyhotovenie, zloženie, príslušenstvo,
servis zákazníkovi po predaji produktu a vybavovanie reklamácie, výrobný postup a dátum výroby alebo dodávky, spôsob dodania, účel použitia, možnosti využitia, množstvo,
špecifikácia, jeho zemepisný alebo obchodný pôvod alebo očakávané výsledky použitia, alebo výsledky a podstatné ukazovatele skúšok alebo kontrol vykonaných na produkte,
Skrátene, ako priemerný spotrebiteľ ma vôbec situácia na trhu s bicyklami nezaujíma. Či má niekto nejaké problémy s dodávkami alebo komponentami. Kúpil som si produkt v danej špecifikácii za plnú cenu a chcem dostať produkt v danej špecifikácii za plnú cenu.
Klauzula "Výrobca si vyhradzuje právo na zmenu a/alebo zlepšenie dizajnu a komponentov bez predchádzajúceho upozornenia." nič o tom, že mi môže byť doručené "čokolvek" nehovorí. Tá klauzula informuje, že výrobca môže zmeniť špecifikáciu produktu bez toho aby o tom dopredu upozorňoval.
Preplatenie poštovného žiadať budem. Bol mi doručený iný produkt ako som si objednal.
Ale ďakujem. V zásade tvoje vyjadrenia v zmysle, že ak distribútor či predajca použije výhradu práva na zmenu a/alebo zlepšenie dizajnu a komponentov bez predchádzajúceho upozornenia, tak ti môže poslať čokoľvek v akejkoľvek špecifikácii ma nas*ali natoľko, že to riešiť budem. A veľmi záleží, ako sa k tomu predajca postaví.
Ja si nemyslím, že táto klauzula doslova umožňuje uvádzať spotrebiteľa v omyl. Pretože zapríčinila, že som urobil rozhodnutie, ktoré by som inak neurobil. 14 dni na vrátenie tovaru mi je v tomto prípade úplne ukradnutých - totiž, nezrovnalosť v špecifikácii nie som povinný ako priemerný spotrebiteľ odhaliť. Zobral som si čas na posúdenie odborným servisom, či mi bol dodaný výrobok v takej špecifikácii, ktorú som si objednal a za ktorú som si zaplatil.
Veľmi by ma zaujímalo, čo by sa stalo keby som ja pri práci s databázou fungoval rovnako
, ako dlho by si to ten čo ma platí nechal "líbit" moje výhrady práva na zmenu špecifikácie. Asi by som potom mohol ísť predávať
bicykle .