Ahojte

nedarí sa mi nastaviť v-brakes - páčka má pri stlačení malý odpor a stlačím ju až k rukoväti, ďalej nemá kam ísť. Keď však pritiahnem lanko brzdy, tak mi stlačí čeľuste tak, že už šúchajú o ráfik. Predpätie pružiny v čeľusti mám pritom už nastavené najviac ako sa dá, na poslednej dierke.

Môže byť problém spôsobený tým, že pružina v čeľusti je už unavená a nekladie lanku brzdy dostatočný odpor? - brzda má cca 15 rokov, to viem na 100%, bicykel je od začiatku môj a viem, čo na ňom bolo robené.

Ak áno, dá sa kúpiť pružina samostatne alebo len celá nová čeľusť?
19.03.2021 - 10:54:09
00
S nastavením odtrhu gumičiek od ráfikov sa treba pohrať viacej. Správna vzdialenosť sa dá nastaviť i pri mäkkýších pružinách.
Ja by som tvoj videl problém skôr v starých lankách.
19.03.2021 - 11:04:24
00
to vyzera na problem lanko vs. bowden, niekde to je pokazene a netaha to brzdu .. ako pise Galipet

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

19.03.2021 - 11:21:12
00
ďakujem za radu. áno plánujem meniť aj lanká a bowdeny a cestou ešte aj páčky, lebo tie majú plastovú základňu a tá slušne pruží, to ma vytáča už 15 rokov :-), takže už nastal ten čas... len ešte spresním: brzdy som už nastavoval, mám s tým skúsenosť, a aj teraz sú nastavené stále správne (odstup od ráfika, vyváženie strán, vracanie sa po odbrzdení...) a ešte stále brzdia. len slabo.
19.03.2021 - 11:31:38
00
skúsim to teda postupne, vymením najprv ten zvyšok pred čeľusťami a keď to stále nebude fungovať, budem riešiť ďalej
19.03.2021 - 11:33:31
00
Pruziny riesia len vracanie celuste, na brzdenie vplyv nemaju .. a ano, tie plastove packy zahod :D, resp. tym by som zacal :lol:

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

19.03.2021 - 11:34:36
00
Ešte môže pomôcť nastavenie skrutky , ktorá je na boku V brzdy (krížový šrubovák), Tým sa nastavuje napätie pružiny. Niekedy stačí iba pootočiť skrutkou tam a späť a pružina začne pracovať. Ale keď hovoríš, že máš ešte plastové páčky, to znamená, že máš V brzdy "lacnejšie/na slabšej úrovni", začal by som výmenou páčok a asi aj samotnými brzdami. Ako celok to nestojí veľké peniaze ale zmenu pocítiš hneď. Problém ale určite nebude v pružine V brzdy. Ešte som nezažil aby táto pružina ani po niekoľkých rokoch "zmäkla".
29.03.2021 - 14:26:20
00
ešte dokončím, keby niekto v budúcnosti riešil a uvažoval podobne ako ja a hrabal sa tu na fóre:

- vymenil som páčky (za celokové), lanká, bowdeny a špalíky
- brzdilo to akceptovateľne
- netestoval som, čo malo najlepší vplyv na zlepšenie, ale subjektívne si myslím, že výmena páčok
- včera som sa s tým ešte pohral, pre dobrý pocit a dostal som sa k tomu, že pri mojej váhe ~ 73kg dokážem na suchom drsnom asfalte zadné koleso kompletne zablokovať a predné je tesne pred zablokovaním. možno by sa to dalo ešte zlepšiť, ale viac práce už nechcem investovať

myslím teraz po tom laborovaní, že pružiny v čeľusti ovplyvnia maximálne odpor páčky kým špalíky nedosadnú na ráf. Ale nie celkovú dlžku chodu páčky - na to má najväčší vplyv nastavenie vzdialenosti špalíkov od ráfiku. Tým, že stisk brzdy je na špalíky prepákovaný, tak je nutné špalíky nastavovať naozaj čo najbližšie k ráfiku, aby sa dĺžka chodu páčky "nespotrebovala" na prázdne priblíženie špalíka k ráfiku. A samozrejme akékoľvek pruženie v brzdovej sústave (ako napr. moje pružné uloženie páčky) znižuje efektívny tlak na koncovom brzdnom prvku.

takže podľa mňa: vycentrované kolesá, nastavenie rovnobežnosti/polohy špalíkov voči ráfu, vyváženie predpätia pružín na oboch stranách čeľuste a nakoniec dostatočné napnutie lanka.

hlava mi teraz nebere, jak som tie páčky mohol tak dlho strpieť :shake:
26.04.2021 - 10:02:54
00
Brzdný účinok vedia riadne ovplyvniť aj brzdové gumičky. Najbližšie vymeň za tieto. Brzdia fantasticky: https://www.bikestop.sk/Gumicky-brzdove-DUO-72mm-dualcompound-d11971.htm
26.04.2021 - 18:39:51
00
keyboard_arrow_up