pozrel by som aj bazar dvojprevodniky sa moc dobre nepredavaju ,ale aj starsie vypredajove modely napriklad https://www.jachcikolo.cz/p/4392/ctm-rascal-10-2020-matna-sedo-modra-oranzova?variant%5B51%5D=242
08.04.2021 - 13:17:06
00
DraculTepeS napísal:
pozeral som aj na Tour bike respektive cross/Tour ale tam sa zas bojim ramu nakolko je o dost tenši aj kolesa tenke či by nebol problem pri mojej vahe ... bike potrebujem na 70% lesy polne luky a trail a 30% cesty(presun medzi dedinami do hor )...... bral by som aj tour bike ale ako som pisal tam sa skor bojim o odolnost kolies a ramu., preto sa prikaniam k Trail .... Skakat neplanujem aspon nie pri momentalnej vahe.


Neviem ci si uvedomujes ako skaces z jedneho extremu do opacneho. Vela vyrobcov deli bicykle do kategorii podla terenu. Canyon ma napr 5 kategorii kde 1. su cestne a 5. su DH specialy. Stoic je 4
Ono to z pohladu vhodnosti do terenu vyzera nejako takto:
cestna ziletka
hybrid/city...
gravel bike/cyklokros
tour/cross
XC/maraton
niekto rozoznava aj kategoriu DC (down-country) co je XC ktore je skor orientovane na jazdenie dole ako hore.
trail
enduro
DH

Rovnako ako vhodnost do terenu stupa ruka v ruke aj odolnost biku. Z pravidla stupa aj zdvih pruzenia a hmotnost.
Prakticky vsetky tieto bicykle su stavane na +- 120kg vahy (jazdec+vystroj+bike) ale kazdy ma inu zakalkulovanu rezervu pre dinamicke zatazenie. Zatial co cestak vydrzi 120kg, ked opatrne zides z obrubnika DH to znesie pri 2m drope na plocho. Cize ak je predpoklad, ze budes zatazovat bike vacsou vahou ako 120kg tak ber o kategoriu odolnejsi / do tazsieho terenu.

Na tvoje jeazdenie 70% teren + 30% cesta by som isiel normalne do XC. Ale vzhladom na tvoju vahu o kategoriu vyzsie cize robustne XC/DC alebo trail bike. Ak ten trail myslis vazne a myslis tym aspon modry kde su uz aj nejake dropy a skoky, tak v tom pripade potrebujes minimalne trailbike a to model z odolnejsieho konca, taky trail/enduro ako je Stoic. Lebo jeden 0.5m drop na plocho, zle doskoceny a pri tovjej vahe je po kazdom XC bez ohladu na jeho odolnost.
Robustne XC/DC by malo mat uhol hlavovej trubky okolo 68 stupnov, 34mm nohy vidlice a zdvih >110mm, plaste aspon 2.25" a k tomu adekvatne rafy >25mm vnutorna sirka, samozrejme 29" kolesa na 32 nerezovych spicoch. Pevne osy cize v zadu 12x142 alebo 12x148 v predu 15x100 alebo 15x110.

Trailovy bike pre teba by mal mat > 34mm nohy na vidlici idealne 36mm, zdvih >130mm, >2.35plaste, >27mm rafy. uhol HT okolo 65, Boost cize 12x148 a 15x110. brzdoy 203 mm kotuc aspon v predu, idealne 4 piest brzdy.

Verm, ze si konfiguraciu dokazes podla tohto porovnat a ak este niecomu nebudes rozumiet polozis konkretnu otazku, nie v style a co hovorite na tento.
08.04.2021 - 16:51:32
05
Viem že to bude na dlhé lakte, ale pri jeho váhe, skúsil by som pohľadať možno aj oceľový rám. Predsa len oceľ lepšie znáša otrasy ako tie 3x zoslabované hliníky. Že to bude vážiť viac? Nič v zlom, ale pri 150kg jazdcovi riešiť, či bike váži 13kg alebo 15kg je úplne nepodstatné. Navyše, ak aj zle skočí, rám sa najprv ohne a nezlomí sa rovno, takže si môže ušetriť prípadne zranenie a ak sa to stane na blbom mieste a nemá zdravotné pripoistenie, pri jeho váhe a nutnosti použiť možno ťažšiu techniku ho to môže dosť zabolieť finančne taký výjazd, nechcem nič zlé privolávať. Na jednej strane chápem, chce jazdiť po lese, na druhej, možno by bolo najprv lepšie schudnúť na prijateľnejšiu váhu a zatiaľ jazdiť skôr po ceste a kvalitnom povrchu a až potom rozmýšľať nad nejakým terénom. Predsa len v teréne pri tej váhe dostane zabrať všetko, pedále, kľuky a isto aj sedlovka.
08.04.2021 - 21:07:45
03
Tu ocel nepovazujem za tak zasadnu vyhodu, tak ci tak v rozpocte do 1000E velmi nehrozi. Ten zvysok je svata pravda. Najrozumnejsia cesta by bola drat nejake XC po asfalte a dostat sa na rozumnu vahu. Co nemusi vobec dlho trvat, Poznam ludi co sli 30kg dole za pol roka. Asi naj cena co viem na ocel a geometria je na trail super:
https://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOBDSX/on-one-big-dog-sram-sx-mountain-bike
www.planetx.co.uk
08.04.2021 - 22:32:36
00
Aby som nebol OT, tak schudnúť 30kg za pol roka nie je 2x zdravé, odporúča sa tak 20kg za rok, inak hrozí jojo efekt a môžu s tým byť spojené aj iné zdravotné problémy. Je to extrémny šok pre organizmus.
08.04.2021 - 22:40:53
01
Ospravedlnujem sa za nejasne otazky alebo zle prispevky ... viem niesom žiadny expert ... zatial nemienim na biku skakat už k ohladuplnosti k biku pri mojej vahe ale urcite by som casom ak schudnem aj pritvrdil .... napisal si mi vela užitočnich informacii ako aj iny v tomto prispevku velmi pekne dakujem za kazdu rad ua velmi si to od vas vsetkych cennim ... pockam si na Stoica je t omomentalne jasna volba pre mna .... ešte raz velmi pekne dakujem ;) ..... budme ja nadalej prezerat toto forum je tu kopec užitočnich informacii a dufam že raz budme aj ja vediet tolko vedomosti kolko tu sikovny chlapy maju..... Pekny večer ;)
09.04.2021 - 00:02:27
11
Caute zhanam bike do 1000 € Aktualne mam vyhliadnuty Orbea Alma H50 alebo Trek x-caliber 7...Pripadne ak by ste vedeli nieco poradit, mam 187 cm a 82 kg cize myslim ze velkost L. Som vikendovy jazdec prevazne po lesnych cestach pripadne asfaltovych cestach vo vojenskych lesoch, v bikoch som laik tak si rad necham poradit. Jedine veci na ktorych bazirujem je vzduch. vidla a bovdeny vedene vnutrom ramu nie vonkajskom (mozno som divny ale mne sa absolutne nepacia bovdeny na rame, preto je z hry von CTM)
10.04.2021 - 01:16:26
00
Ber co ti sadne a bude
10.04.2021 - 01:27:01
00
trener91 Uz si mal niekedy bike s vnutornym vedenim ? Robil si na tom servis ? Budes chodit na servis do predajne ci robit ho sam ? Ak chces vyberat podla vzhaldu tak ber co maju a co sa ti paci. Ak chces presne vediet aky ram ti sadne, aka velkost od tej ktorej firky treba urobit fitting.
10.04.2021 - 11:22:43
00
trener91 pozri Ghost Nirvana
10.04.2021 - 13:48:34
00
Tak dnes prvá zoznamovacia ľahká jazda na Rascal 3.0. Na svoju výšku 185cm som bral teda to XL (od 185-205cm), čo mi bolo odporúčané. Čo ma prekvapilo, že bike je obrovský, ak to porovnám s mojím cestným fitness bikom, či gravelom, ktorý už nemám. Tak isto som nečakal, že tie pneu budú tak široké. Nejaké prvotné nastavenie výšky sedadla, tak ho mám úplne dole, nižšie sa už nedá dať. Ale rozmýšľam, že možno by som tak 1cm zo sedlovky zrezal, ak sa teda môže. Horná rámová trúbka je tak na nie úplne dotyk od rozkroku, ale veľa priestoru tam nie je. Riaditká sú tak široké, že sa bike skoro nevojde do dverí.Keďže som takýto typ biku nikdy nemal, tak ma posed si budem asi musieť zvyknúť a viem, že ho ešte budem musieť trocha poladiť, možno dám kratší predstavec. Pneumatiky ma celkom prekvapili, mám ich nafúkané na vyšší tlak a celkom dobre sa odvalovali aj ma asfalte, aj na hline. Prevody som vyskúšal len tie najťažšie, zatiaľ stačia, do tých cca 30km/h sa dalo, pravdou je, že ani na cestnom som po rovinke reálne rýchlejšie nejazdil, ak som teda nešiel dole kopcom. Možno ak nebudú stačiť, priestor na 34 zubový prevodník by tam bol, ak niečo také existuje, čo by sa tam dalo dať. Jediné čoho sa trocha bojím, že možno to bude trocha priveľké na mňa.
10.04.2021 - 20:41:44
00
Uz sa tu milionkrat riesilo, ze pri MTB je lepsie brat mensi ked to je na rozhrani velkosti, a vzdialenost hornej trubky od rozkroku je tiez dolezita najma pri jazde v terene.
10.04.2021 - 20:53:12
00
Čo som pozeral geometriu, tak rozdiel medzi L a XL je akurát ten, že XL je o 1,5cm dlhšie, reach pri L je 450mm a pri XL je 465mm, stack je 628mm pri všetkých veľkostiach.
10.04.2021 - 21:01:34
00
Horna trubka by mala byt nizsie pri mensej velkosti, a mas aspon sedlo vyssie ako riadidla, ked pises, ze je uplne dole?
10.04.2021 - 21:08:19
01
Áno. Riaditká sú nižšie ako sedlo.
10.04.2021 - 21:09:12
00
keyboard_arrow_up