Ahojte,

chcem sa dozvediet ako je to podla zakona vlastne....

keby mam bicykel na ktorom je motor s oznacenim XYZ350W36VABCDFE
cize 350W, ale ma obmedzovac rychlosti na max 25km/h

Vyplyva z toho nieco pre mna?

===========
Podotazka: Keby motor bol bez oznacenia (oznacenie by sa samovolne zosuchalo vplyvom atmosferickych javov) pomohlo by to?



:-) dakujem sa odpovede.
08.04.2021 - 23:03:14
00
Čisto teoreticky na štítku nezáleží. Norma je norma, ale nevieme, či ten tvoj ju spĺňa. Nevieme čo znamená 350W. Navyše si myslím, že každý elektrobicykel musí spĺňať normy EU a byť aj schválený na prevádzku na verejných komunikáciách. Ale ak si tam nalepíš ruskú vlajku, napíš ministrovi financií, ak by ti robili policajti problém. Vynadá im do idiotov čo vedú geopolitické vojny a pôjde to one time vybaviť do Moskvy.
09.04.2021 - 00:04:01
01
"Elektrobicykel musí byť vybavený elektromotorom s maximálnym výkonom 250 W. Tento motor musí cyklistovi pri šliapaní iba pomáhať, pričom musí postupne znižovať svoj výkon a pri dosiahnutí rýchlosti 25 km/h sa musí automaticky odpojiť.
Ak niektorá z týchto podmienok nie je dodržaná, nejedná sa o elektrobicykel. Pri jazde na bicykli s vyšším výkonom bez vodičského oprávnenia a registračných značiek sa môžete pri kontrole dostať do problémov. "

jedná sa o nominálny výkon, nie špičkový. ak máš údaj o výkone na nejakej nálepke na bajku, radšej ju odstráň a jazdi ohľaduplne. zároveň si ale musíš byť vedomý prípadných právnych následkov.
09.04.2021 - 05:53:01
10
Ak je to cinsky bike, tak 350W bude P.M.P.O. :D
Isto to bude 250W, ale ak je to nazaj 350W nominalny power tak bud very happy :) len nalepku daj prec a nevyplyva z toho nic... A pytas sa taku hovadinu :D aj keby si tam mal 1000W nominal power tak si tam slahni nalepku 250W a bud very happy. Hmmm 1000W :)
09.04.2021 - 06:55:28
01
Pravdupovediac by ma zaujímalo, ako to je v skutočnosti. Podľa čoho policajt posúdi, či je bicykel spôsobilý na prevádzku na verejných komunikáciách. Žiadne papiere od neho nemá. CE štítok na ňom takisto nenájde a istotne neexistuje žiadna databáza schválených ebajkov. A v neposlednom rade, zákazník tiež nemá odkiaľ vedieť, či jeho bicykel spĺňa normy. Môžem kúpiť bicykel, o ktorom na internete predajca tvrdí, že všetko spĺňa.
Väčšina vecí musí prejsť certifikáciou ak sa nemýlim a človek vie, čo kupuje. Ruské vakcíny a bicykle majú asi výnimku.
Pravdupovediac by ma zaujímalo, ako to je v skutočnosti. Podľa čoho policajt posúdi, či je bicykel spôsobilý na prevádzku na verejných komunikáciách. Žiadne papiere od neho nemá. CE štítok na ňom takisto nenájde a istotne neexistuje žiadna databáza schválených ebajkov. A v neposlednom rade, zákazník tiež nemá odkiaľ vedieť, či jeho bicykel spĺňa normy. Môžem kúpiť bicykel, o ktorom na internete predajca tvrdí, že všetko spĺňa.
Väčšina vecí musí prejsť certifikáciou ak sa nemýlim a človek vie, čo kupuje. Ruské vakcíny a bicykle majú asi výnimku.
Auto, motorka majú techničkák. Elektronika, ochranné prostriedky etc. majú nálepku CE. Pri bicykli človek vidí, či spĺňa predpisy. Ale pri ebajkoch nikto nemá šancu zistiť, či spĺňa predpisy.
09.04.2021 - 20:16:37
00
Euronormy sú v tomto prípade nepodstatné, pretože naša vyhláška súlad s normou nevyžaduje. Predpisuje niekoľko parametrov, ktoré musí asistovaný pohon spĺňať, medziiným max. výkon 250W. Ty máš na štítku motora nominálny výkon 350W, čo je o 100W viac. Spoločenská nebezpečnosť takéhoto priestupku je zanedbateľná, neverím, že by sa tým niekto zaoberal, ale ak chceš, tak nechaj atmosféru vplývať.
Oveľa dôležitejšie (z hľadiska bezpečnosti) je obmedzenie rýchlosti, a to máš splnené.
09.04.2021 - 20:45:04
00
skutočnosť je niekde inde . normy sú na to aby sa nepodvádzalo . ku príkladu uvediem ten môj ebike z číny . na krabici a aj v predaji je motor 400 W . až mi to prišlo domov motor má 500 W . zošúchať sa to nedá . no na pol minuty dokáže motor vyprodukovať až 750 W . má aj rekuperáciu , ale to je bieda . ide len o to aby to mohli predávať aj v europe . podobný problém je aj na domácich kinách . uvádza sa 5 x 100 W a príkon je 250 W . matematika nepustí .
no a ešte o bicykloch a servisoch . na slovensku nie je certifikovaný servis na bicykle . to si len tak hovoria . až bude servis robiť chalan , čo je vyučený automechanik ,strojný mechanik alebo nebodaj strojný inžinier , tak to je v poriadku . ak to robí iná osoba , nevyučená , musí mať certifikované školenie . školenie nejaký ten deň trvá a stojí to peniaze . na slovensku žiadne nie je , alebo ano ?
uvediem teraz jeden príklad .
budeš mať nehodu . dolámeš sa alebo niekoho zrazíš a ten si vymyslí kadejaké choroby a následky . budeš platiť ty a poriadne . jemu odškodné a nemocenská poisťovňa zase od teba za vyšetrovacie úkony a liečenia . aj nemocenskú budeš musieť zaplatiť . no a teraz , kto je na vine ? neovládaš zákony , tak ty . až to dáš svojmu právnikovi a ten zistí , že bike bol v servise a bol opravený neznalou osobou , ktorá nemá žiadne školenie môžeš byť s toho vonku . a majiteľ servisu , alebo predajne , môže vyhlásiť bankrot .
to sú právnické kľučky .
poznám jedného , čo má poskladaný e bike na kolene doma . motor má 3500 W bateriu 62 A a bez šlapania spraví 200 km max rýchlosť je 60 km/h . myslíš , že to niekoho zaujíma ?
10.04.2021 - 17:41:19
00
to oneeee: pomiešal si kopec vecí dohromady, tak po častiach:
- technické normy majú odporúčací charakter. S trochou zjednodušenia sú zaujímavé iba pre dodávateľsko-odberateľské vzťahy, kedy sa zmluvní partneri dohodnú, že namiesto toho, aby definovali každý jeden parameter výrobku, odvolajú sa na normu (napr.: kúpim stotisíc skrutiek podľa EN...)
- elektrické zariadenia do 60V jednosmerného napätia sú tzv, bezpečné zariadenia a môže ich obsluhovať/opravovať/vyrábať ktokoľvek
- certifikované servisy bicyklov? čo je to za blbosť? Aké znalosti by mal ten mechanik na získanie certifikátu preukázať? Že vie, ktorým smerom sa uťahuje závit, alebo čo? Ak také niečo vôbec existuje, tak to bude len z komerčných dôvodov, aby si výrobcovia v zhode s predajcami vykolíkovali priestor a bránili sa tak konkurencii a uznávaniu záruk.
- k príkladu toho tvojho známeho: doma si na kolene môžeš postaviť čokoľvek, je to super zábava, odporúčam. Keď s tým ale ideš na cestu, je správne a slušné dodržať rýchlostný limit, ktorý je 25 km/h. Ak niekoho zrazí v šesťdesiatke, tak nech ho zavrú až zčerná, zaslúži si.
10.04.2021 - 23:26:03
01
- certifikované servisy bicyklov? čo je to za blbosť? Aké znalosti by mal ten mechanik na získanie certifikátu preukázať?
školenia vo firmách sú na čo ? obsluha tlakových fliaš , plošiny , spúšťacie brány .
jazdíš na aute bez vodičáku ? zváraš bez zváračského ? obsluhuješ žeriav bez zaškolenia ? máš pracovnú obuv ako šlapky a tenisky . nie . sú tam bezpečnostné normy . množili by sa pracovné úrazy a firma by sa nedoplatila na odškodnení . aj kuchár musí byť vyučený v odbore alebo daná osoba musí mať spravenú rekvalifikáciu .
uvariť motor vie každý .
11.04.2021 - 06:26:34
00
keyboard_arrow_up