skutočnosť je niekde inde . normy sú na to aby sa nepodvádzalo . ku príkladu uvediem ten môj
ebike z číny . na krabici a aj v predaji je motor 400 W . až mi to prišlo domov motor má 500 W . zošúchať sa to nedá . no na pol minuty dokáže motor vyprodukovať až 750 W . má aj rekuperáciu , ale to je bieda . ide len o to aby to mohli predávať aj v europe . podobný problém je aj na domácich kinách . uvádza sa 5 x 100 W a príkon je 250 W . matematika nepustí .
no a ešte o bicykloch a servisoch . na slovensku nie je certifikovaný
servis na bicykle . to si len tak hovoria . až bude servis robiť chalan , čo je vyučený automechanik ,strojný mechanik alebo nebodaj strojný inžinier , tak to je v poriadku . ak to robí iná osoba , nevyučená , musí mať certifikované školenie . školenie nejaký ten deň trvá a stojí to peniaze . na slovensku žiadne nie je , alebo ano ?
uvediem teraz jeden príklad .
budeš mať nehodu . dolámeš sa alebo niekoho zrazíš a ten si vymyslí kadejaké choroby a následky . budeš platiť ty a poriadne . jemu odškodné a nemocenská poisťovňa zase od teba za vyšetrovacie úkony a liečenia . aj nemocenskú budeš musieť zaplatiť . no a teraz , kto je na vine ? neovládaš zákony , tak ty . až to dáš svojmu právnikovi a ten zistí , že
bike bol v servise a bol opravený neznalou osobou , ktorá nemá žiadne školenie môžeš byť s toho vonku . a majiteľ servisu , alebo predajne , môže vyhlásiť bankrot .
to sú právnické kľučky .
poznám jedného , čo má poskladaný e bike na kolene doma . motor má 3500 W bateriu 62 A a bez šlapania spraví 200 km max rýchlosť je 60 km/h . myslíš , že to niekoho zaujíma ?