Kristina ked vyhladavam
biky typu cannon synapse, sup x road a pod., skratka co najpohodlnejsie jak geo tak schopnosti ramu pohlcovat nerovnosti, dokaze aj takym ocel/titan konkurovat?
Pokiaľ hľadáš cesťák ako doplnok na
tréning k MTB tak osobne odporúčam skôr pohodlnejšie rámy a sedlovky s kruhovým priemerom 25,4 - 27,2mm. Mala som na chvíľu požičaný Spešl Venge. Je to top pretekársky bajk. Fakt rýchly a tuhý. Ale nechcela by ho ani zadarmo. Strašný kostitras. Po 4hodinovej jazde som bola rozbitá ako na žiadnom inom bajku. Ku koncu výjazdu som si to už neužívala. Na horších cestách to bolo ešte výraznejšie.
Oceľové a titánové rámy sú populárne hlavne pre svoju schopnosť pohlcovať drobné vibrácie od drsných ciest. Túto schopnosť majú samozrejme aj kvalitné karbonové rámy, ktoré sú teraz prezentované ako endurance modely od top výrobcov. U lacných čínskych rámov by som tieto vlastnosti moc nehľadala.
Na moje jazdenie, keď mám cesťák ako tréningový nástroj a doplnok k MTB, nemám problém jazdiť "ťažký" oceľový rám keď mi ponúkne radosť z jazdy a pohodu aj na dlhých výjazdoch. Na titane som absolvovala aj niekoľko pretekov a nemala som pocit, že by ma rám znevýhodňoval. Nikdy som nebola a ani nebudem typ jazdca-špurtéra, ktorý dokáže vyvinúť 1.200 Wattový nástup a preto nepotrebujem rám typu Venge.