Mna by zaujimalo, ci je to z tvojho pohladu uplna absurdnost, resp preco je to pobaveniahodne?
Vyzera to tak, ze debata hned z vykopu sklzne do toho isteho, ked sa to tu riesilo pri Cancellarovi. Ja by som bol ale velmi happy, ak by mi nejaky skuseny cyklista/cyklistka vysvetlil, ze je to uplna blbost pretoto a pretoto. Ale v obidvoch pripadoch (alebo troch , + WVA) nechali 'podozrivi' slusny priestor na dohady. Ak ma pamat neklame, tak mechanicky doping ako si ho predstavujeme, dokazali len tej Femke (priezvisko mi nezarezenovalo).
Zjednodušene povedané, tá technológia malých batérií a mini výkonných mini motorov v čase LA ešte neexistovala na takej úrovni, aby to malo pre profi jazdcov nejaký zmysel. V tých rokoch sa moc neriešili ešte ani aero
rámy a vysoké karbónové kolesá. Je potrebné si uvedomiť aké boli v tom čase subtílne rámy, žiadna elektronika ani wattmeter. Každý kábel navyše by okamžite vzbudil pozornosť. Motor by musel byť nie len malý a poskytnúť nejaký výkon, ale hlavne by musel byť neuveriteľne odhlučnený, aby nikto so súperov nič nepoznal. Na cyklokrose alebo na kockách klasiky kde ti búcha prehadzovačka a
reťaz to nemusí byť až taký problém. Prvé motory boli odhalené až pomerne nedávno (Femke 2016). Je to ale iba môj osobný názor.