Mam zopar otazok:

1.Da sa v terene na cesťáku nafukat tubeless koleso z nuly (vyfucane) minipumpou (120 PSI, 8 bar)?
https://www.sportservis.sk/minipumpy/mini-hustilka-topeak-race-rocket-zlata/

2.Alebo sa to musi robit CO2 bombickami? Nehrozi zmrazenie mlieka?

3.Ako zistíte, že treba doliať mlieko?

4. Ako zistite, ze treba vymeniť mlieko?

5.Stalo sa vam, ze ste kvoli tymto komplikaciam (potreba mat velku pumpu, potreba dolievat alebo vymenit mlieko) sa vratili spat k dusiam?

Po precitani prispevkov vyzera, ze tubeless ma vyhody vo vacsom komforte jazdy (nizsi tlak v pneumatike) a lepsie drzanie v zakrutach, ale vyzeraju byt dost silne nevyhody:
-pri uplnom vyfucani plášťa sa to minimpumpou zrejme nedá nafukat
-potreba pravidelneho dolievania mlieka, resp. jeho vymena (otazne ako casto)
-potreba nosit okrem rezervnej duse aj 2 bombicky na CO2, asi aj 60ml flasticku s mliekom, striekacku
-potreba kupit na doma poriadnu pumpu s kompresorom minimalne 100 EUR)

Tu cenu by som aj zvladol, ale odradza ma to, ze treba zrejme dost častú starostlivosť o tubeless a hlavne ze clovek musi zrejme nosit na vyjazdy:
rezervna dusa
2x bombicka CO2
60ml mlieka
striekacku
19.04.2021 - 20:01:27
00
doma stačí jedne velká dielenská pumpa za 40e, kompresor ti netreba
na výjazde, jedna bombička prípadne aj pumpička na dofukanie na vysoký tlak a duša rezerva ked by bola diera velká, montpaky tot vše....
fukam 5-6bar pri 86kg plašť 28
ja mam sice bezdušove rafiky ale vozím plašte s dušami :) na cestaku na zimaku gravel bez duše a na MTB bez duše. dolievam raz za rok , defektov ,kedy nedokažem zalepiť 1x ročne... dušu nenosím, len pumpu, lepenie a knot aj na celodenky
19.04.2021 - 20:06:50
00
Cestné bezduše nafúkaš aj bežnou pumpou, kompresor nie je nutný.
Mlieko kontrolujem raz ročne (ak nezaregistrujem viac únikov, prípadne preventívne doplním pár ml)
So sebou nosím dušu (aj to len aby som vyplnil miesto v kapsičke alebo fľaši na náradie), dve bombičky, knoty a multikľúč, použil som raz bombičku a s tmelom Stans NoTube nebol problém ... raz som síce dosekal mojou chybou zadný plášť, ale tam by nepomohla ani duša a pomohol odvoz :)
S minipumpou som zatiaľ neskúšal fúkať, ale s bombičkou je dojazd bezproblémový a minipumpu ani nevozím ...
19.04.2021 - 20:48:57
00
1) protiotazka znie preco by si TL plast fukal na 8bar ? Kazdopadne 8 bar v terene nenafukas inak ako bombickou.
2) detto ako bod 1. Ja osobne vozim dusu a jednu bombicku a to aj na extremne dlhe vyjazdy plus knot a minipumpa.
3) ja osobne to robim asi len ked menim plast (v zadu) a popri tom nalejem aj dopredu (trva to 3 min). Pripadne este ked idem nejaky extrem a potrebujem mat istotu.
4) ak chces mat total istotu tak raz za 3 mesiace. Ak to neberies az tak vazne tak na jar a mas pokoj.
5)nikdy. Apropo ja som dokazal TL plast nahodit aj minipumpou a nafukat na 4,5 baru ktore vozim vzadu (28 mm, 80kg)

Kazdopadne napr to co popisujes musis riesit aj pri dusiach. Tj kolko dusi a bombiciek beries sa nijako nelisi pri TL a dusiach resp este stale pri TL mozes pouzit knot a minipumpu. To pri dusiach nehrozi. Moja minulorocna skusenost je 11 000km a to jazdim ako prasa a ten defekt bol plasti co mal 6000km a nechcelo sa mi ho menit.
19.04.2021 - 21:29:00
00
Pre Zihadlo5, Robky a Jammin:
ta bombicka CO2 nesposobi zamrznutie a znefunkcnenie mlieka?

pre: Jammin:
k 1tke - Nehovorim, ze by som to fukal na 8bar. To som iba napisal, aku mam mini-pumpicku. Ze udajne nafuka max. 8barov (neviem, ci je to relevantne). To som pisal kvoli tomu, ze z GCN som mal pocit, ze minipumpickou sa neda z nuly nafukat bezdusa, lebo ze to maly objem vzduchu iba pomaly tlaci

Rocne najazdim na cestaku tak 3000km.
19.04.2021 - 22:42:39
00
"minipumpickou sa neda z nuly nafukat bezdusa: - to nie je uplne pravda. Ked nasadzujes novy plast a nie je v patkach, tak to plati, tam minipumpickou nenafukas. Ale ak len dostanes velky defekt, ktory povedzme mlieko nezaceli, a musis pouzit knot, tak nie je problem znovu dofukat aj z nuly, kedze plast ostal v patkach.
19.04.2021 - 22:49:15
02
peter7b napísal:
Pre Zihadlo5, Robky a Jammin:
ta bombicka CO2 nesposobi zamrznutie a znefunkcnenie mlieka?


Priznam sa ze neviem, ale skor nie ale ono to nie je podstatne. Lebo bud tam pouzijes knot a ten s mliekom chyti a dojdes domov alebo tam das dusu a vtedy ta mlieko netrapi. Ja pumpicku nosim len ako poslednu moznost ak by sa neviem co stalo. Inak ja som na knote odjazdil 5000km na prednom a nebol problem.

Ak jazdis 3000 tak asi nejazdis vyslovene v zime. Cize ak to nalejes povedzme v marec/april tak mas do konca leta pokoj. Kazdopadne ako vravim mne to trva max 5 min ak potrebujem doliat.
20.04.2021 - 01:05:37
00
yojo napísal:
"minipumpickou sa neda z nuly nafukat bezdusa: - to nie je uplne pravda. Ked nasadzujes novy plast a nie je v patkach, tak to plati, tam minipumpickou nenafukas.


Ani toto neplati vseobecne. Mne sa to podarilo. Nie na prvy krat ale podarilo :) ale bol to skor pokus, nema to vyznam doma robit inak ako klasickou pumpou.
20.04.2021 - 01:07:37
00
Áno, ale nemôžeš sa spoliehať na náhodu. Normálny opakovatelna postup, ktorý ti zaručí že nahodis bezdusak minipumpou neexistuje.

Klasická pumpa je oproti minipumpicke, čo máš na výjazde úplne iná trieda. Ale da sa to riešiť aj rôznymi ghetto riešeniami, ja som svojho času mal guľový ventil na 2l fľaši od koly, natlakoval pumpou, všetko naraz pustil von a to bez problémov päťky nahodilo. Riešenie pod 5 euro.
20.04.2021 - 02:52:15
00
Nadviazem na moje posledne posty s realnou skusenostou. Dal som podla tej Sram kalkulacky tlaky cca 6,2 do zadu a cca 6 dopredu a musim povedat ze jazda bola o hodne pohodlnejsia no zaroven som nemal pocit ze stracam rychlost. Odvalovalo to stale paradne. Takze tych 7 a 7,5 na ktore som to fukal predtym bolo uplne zbytocne. To len moj postreh. Mam 85kg a v predu 23 a vzadu 25mm Schwalbe Pro One
23.04.2021 - 10:10:56
04
Mne sa raz nechcelo dofukovat cestak, tak ze skusim ist na kus maksich, slo to rychlo, pohodlne a dokonca som si urobil osobak na dlhsom kopci. Doma som zo srandy odmeral tlak a bolo tam cca 3.5 baru. Odvtedy fukam na cca 5 - 5.5 baru. Moja vaha 78kg, plaste 28mm s dusami.
23.04.2021 - 12:46:30
02
Takže potvrdené, že na mäkších a širších plášťoch je jazda rýchlejšia.
23.04.2021 - 12:48:43
04
Tiez mi to tak pride. Planujem tento rok sa viac pohrat s tlakmi aj na mtb, tak uvidim.
23.04.2021 - 12:55:25
00
Kristina napísal:
Takže potvrdené, že na mäkších a širších plášťoch je jazda rýchlejšia.


nie som fyzik, ale nahlas si zauvažujem...

širšie pneumatiky znamenajú vyššie trenie o asfalt, avšak čo sa týka trenia celkovo, tak v pomere k celému telesu bicykla a jazdca, ktoré sa trie o vzduch, je toto zvýšenie trenia asi zanedbateľné

avšak pneumatiky sú zas jediným prvkom, ktorý vlastne silu vyvinutú jazdcom pretavuje do rýchlosti....
keď to zoberieme tak, že táto plocha "prenosu" je väčšia pri 28 mm plášťoch o 12 % oproti 25 mm plášťom, tak to asi dáva zmysel :lol:

čakám náklad od erudovaných hláv :rofl:
23.04.2021 - 13:47:41
00
na aute, cim sirsie pneu (a tym ťažsie kolesa), tym vyssia spotreba (pri zachovani vsetkych ostatnych parametrov) ... to som si nevycucal, to uvadzaju niektoré automobilky priamo v technickych parametroch k autu - roznu spotrebu pre rozne verzie kolies ...
prenesene na bajk, pri sirsej (a tažsej pneu) potrebujes na rovnaku rychlost vyssí výkon ci nie ?
23.04.2021 - 13:56:14
00
keyboard_arrow_up