martinnn
Tu mas data na valci, ked este zaratas do toho ze tvrdy plast viac poskakuje po asfalte ako maksi. tak to jednoducho sedi.

Prílohy:

gp5000.jpg
gp5000.jpg 77.31 KiB thumb_up0thumb_down

23.04.2021 - 14:24:33
02
Otazne je kolko realne namerali na to ktore etrto
23.04.2021 - 14:25:38
00
scarinko Tu je vsetko aj merania ake velke boli. BRR to uz daky piatok robi.
https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/grand-prix-5000-comparison
23.04.2021 - 14:29:16
01
Ono do tohto vsetkeho este treba dat aj odpor vzduchu. Predne koleso je prve ktore rozraza vzduch a je velmi dolezite. Co sa tohto tyka je dolezity vztah sirka rafiku a plasta a je to dost veda lebo plast sa aj "vekom" meni, rovnako sa meni vaha jazdca, teplota. V skratke sa da ale povedat ze vonkajsia sirka rafika by mala byt aspon 105% sirky nafuknutej pneu. Ak bude rafik sirsi nevadi ale pod 105% to zacina byt nie aero. Pravdaze dolezite je aj to co je pre koho najdolezitejsie. Pre mna je to vzhladom na dlhe vzdialenosti a dlhe vyjazdy komfort - fukam 28mm na 4,5 az 5 vzadu a 4 vpredu pri cca 78kg.
23.04.2021 - 19:49:11
03
jammin konecne niekto s realnymi tlakmi v pneu
23.04.2021 - 19:52:49
01
vlastoch napísal:
na aute, cim sirsie pneu (a tym ťažsie kolesa), tym vyssia spotreba (pri zachovani vsetkych ostatnych parametrov) ... to som si nevycucal, to uvadzaju niektoré automobilky priamo v technickych parametroch k autu - roznu spotrebu pre rozne verzie kolies ...
prenesene na bajk, pri sirsej (a tažsej pneu) potrebujes na rovnaku rychlost vyssí výkon ci nie ?


Nie ze by to teoreticky nefungovalo ale takto to prenasat nemozes. Bajk aj s jazdcom je nasobne lahsi ako auto a je extremne dolezite aku povahu ma asfalt po ktorom jazdis vaha, aerodynamika. Pri aute pneu nehra taku rolu ako pri bajku. Zaroven plati ze pri uzsich pneu fukas vyssie tlaky ako pri sirsich. Ak by bol dokonalo rovny asfalt tak je to ine. Ale uz len na normalnom asfalte ak mas horsi grip tak prenos sily cez pneu je horsi pri vyssich tlakoch ako pri maksich (v urcitom rozmedzi) a zaroven je tu este jedna velmi dolezita vec ktora pri aute nie je. Kazdy takyto otras z asfaltu sa prenasa do svalstva a pri hodinach na bajku nie je zanedbatelne kolko a akych tychto otrasov si dostal do svalov. Moze to znamenat ci este vladzes alebo nie. A potom je tu aeerodynamika (vid prispevok vyssie). Cize nakonci musis najst vhodny balans toho vsetkeho pre seba (a potom cez zimu priberies 10 kilo a je to vsetko jedno :)
23.04.2021 - 20:54:19
02
jammin Takze na karbonovom rafiku s vonkajsou sirkou 25-26mm a vnutornou 18-19mm by profici mali vozit max. 22-23mm plast?
24.04.2021 - 09:34:57
00
martinnn Pri sirsej pneu s nizsim tlakom to beriem hlavne tak, ze lepsie reaguje na nerovnosti povrchu. A pokial nejde o vyssie rychlosti (cez 40km/h), odpor vzduchu hra minimalnu rolu. Zaujimalo by ma ale, co spravi vyssia hmotnost plasta v stupaniach, kde ma rotujuca masa vacsi vplyv?
24.04.2021 - 09:54:31
00
Rotacna vaha ma zanedbatelny vplyv aj v kopcoch...v zmysle, je jedno, ci je ta vaha na kolesach alebo na bruchu alebo vo flaske s vodou, jej vplyv bude stale rovnaky.
Rotacna vaha ma vplyv len pri zmene rychlosti, cize ak by si zastavoval a rozbiehal sa, tak vtedy by si sa to nejak prejavilo, ale ked sa bavime o radovo desiatkach gramov, tak je aj to zanedbatelne.

V tomto videu o tom pekne rozobrali:
https://www.youtube.com/watch?v=0QDnUkUaQfk
24.04.2021 - 11:49:17
00
mikkaeeel napísal:
jammin Takze na karbonovom rafiku s vonkajsou sirkou 25-26mm a vnutornou 18-19mm by profici mali vozit max. 22-23mm plast?


Toto je presne dalsia z veci kde nie je uplne vhodne sa pozerat na profikov. Ako pisem je to kombinacia gripu a aero (plus dalsich veci ale zjednodusme to). Profi jazdec uplne inak reaguje na otrasy ako hobby jazdec. Rovnako je pre neho uplne inak dolezite aero ako pre nas. Ale ano aj oni robia kompromisy. A rovnako aj pri profi najdem xy kombinacii a vela krat je to o tom ze si ani vybrat nemozu musia jazdit co im povie sponzor. Rovnako treba uvazovat s tym ze 23mm plast vie byt dost rozdielny, za 3 mesiace sa rovnako zmeni jeho sirka, pri roznej vahe a nafuknuti detto. Tych 105% je idealne na aero ale nemusi byt pre grip, odvalovanie a pod a ide o to co viac potrebujes a vyhovuje ti. Tiez si myslim (ale nechce sa mi to podrobne hladat) ze vacsina jazdi uz 21mm vnutornu sirku a napriklad predne roval rapide clx ma vonkajsiu sirku 35mm (zadne 31mm) prave kvoli aero, alpinist ma vnutro rovnake ale vobnkajsok uz menej ako aero kolesa rapide. Je to veda a vzdy niekde kompromis

Edit: napr tu :
https://intheknowcycling.com/wp-content/uploads/2020/08/Rim-Tire-Ratio-August-19C-21C-2020.jpg
24.04.2021 - 17:24:29
10
Kr1v1 GCN smelinari? Pred par rokmi by tvrdili cosi ine? Neverim, ze 2kg a 1,3kg set kolies dovazeny 700g vody alebo tuku na dlhom stupani budu to iste. Ja to beriem tak, ze pri jednom cykle pedalovania do kopca sa rychlost malo meni, nastava deceleracia i akceleracia no v rychlom slede.
25.04.2021 - 18:54:27
00
Pozrel si si to video? Lebo toto riesili smelinari zo SwissSide, GCN to len odprezentovalo, a rozdiel v hmotnosti tam pocitali 400g a teda vypocitany rozdiel bol takmer nemeratelny...kdezto Ty si spominal rozdiel hmotnosti sirsieho a uzsieho plasta, kde to bude v desiatkach gramov, a tam myslim to bude ozaj zanedbatelne...a ako vravis, rychlost sa malo meni, a presne ta zmena rychlosti je ten parameter, na ktory ta rotacna vaha ma najvacsi vplyv...cize start na krizovatke, ci zrychlenie do uniku a pod, urobia ten rozdiel, a nie tie minimalne zmeny rychlosti pri pravidelnom sliapani do kopca.
25.04.2021 - 20:38:58
00
Pani a damy, mam Zipp 303s kolesa a schwalbe prop one tle plaste. Nejak mi nejdu vlozit, vzduch stale unika popod patky. Skusal som aj s kompresorom ale nic nepomaha. Plaste aj kolesa uplne nove. Dal som teraz plaste dnu. Nejaky tip?
Dik.
B.
04.05.2021 - 13:35:29
00
Bran00 Nechaj ich chvilu nafuknute s dusami a skus opat.
04.05.2021 - 15:02:41
00
mikkaeeel jj to skusam teraz. Plan je ich nechat tak do soboty a potom sa pohrat s tym este..
04.05.2021 - 15:04:41
00
keyboard_arrow_up