Čítal som v jednom článku,podľa údajov výrobcov batérie Shimano má svoje batérie otestované na 2000-2500nabití bez straty kapacity!Životnosť je 15-25000km(5-9rokov).Ďalší článokTouchit-Po500nabíjacích cykloch e-batérie na el bajkoch majú zostatkovú kapacitu 70%!Preto otváram túto tému,lebo podla mojich skúsenostímám bateriuShimano E8010 504Wh na bicykli Kellys Tygon 10 a už po 1roku po najazdení 6000km bola kapacita batérie 93% pri60cykloch v 2.rokupri16000km -87%kapacita -124cykloch,čiže ak to pôjde takto ďalejtak 60% kapacitu budem mať pri 370cykloch a 6rokochpoužívania.Kto má podobné poznatky tak nech sa prosím vyjadrí,lebo tie údaje od výrobcu sú zavádzajúce ak píšú o 1000nabíjacích cykloch.
18.04.2021 - 10:46:50
01
Máš mobil? Tak asi vieš, že kapacita batérie časom výrazne klesá. Analogicky to bude aj pri batérií na ebiku. Bez ohľadu na to, čo je v nejakom článku napísané.Či si myslíš, že výrobcovia bicyklov objavili perpetuum mobile?
18.04.2021 - 11:05:41
03
16000/124=129

129 km na jeden nabíjací cyklus pri 500 Wh batérii?
18.04.2021 - 12:38:48
00
Neviete niekto čo sa počíta za jeden nabijací cyklus?
je jedno či nabijam z 10% na 100%, alebo či z 70% na 100%? stale to je jeden cyklus?
19.04.2021 - 09:23:24
00
jeden cyklus je, keď batérii dodáš energiu v hodnote jej kapacity. čiže keď máš baterku napr. 500Wh a na 3x do nej doplníš 200Wh, 200Wh, 100Wh, započíta jeden cyklus. % aktuálneho nabitia nehrá úlohu pri počítaní cyklov
19.04.2021 - 09:53:11
07
sorcerer napísal:
jeden cyklus je, keď batérii dodáš energiu v hodnote jej kapacity. čiže keď máš baterku napr. 500Wh a na 3x do nej doplníš 200Wh, 200Wh, 100Wh, započíta jeden cyklus. % aktuálneho nabitia nehrá úlohu pri počítaní cyklov

Dík za vysvetlenie, toto inak ma tiež zaujímalo, mylne som si myslel ,že každé nabytie sa počíta ako ďalší cyklus
19.04.2021 - 10:39:11
01
Ak chcete jazdit viac ako 2000km rocne tak treba s tým rátat, 16 000km je pekne číslo tolko výrobcovia nepočítaju že sa bude jazdit:) Treba dnes už kupovat bicykle so 630wh bateriami a viac. .Je to dost rozdiel. Pri 500 som končil po 40km teraz až 60km dam. (90kg a 1500vyskových). Dost zaleží aj ako bola v zime skladovana a ako bola vybíjaná.
19.04.2021 - 17:00:58
01
Takže takto: Každý výrobca má na informáciu, ktorú poskytuje, adekvátny certifikát... Verte mi, že má, videl som ich... Len je sakra rozdiel, že dané hodnoty sú dosahované v laboratórnych podmienkach, prostredníctvom inertných sústav, ktoré sú v bežnej prevádzke prakticky nesimulovateľné... V tomto kontexte by sa to mohlo považovať za zavádzajúce... Ale v každom jednom popise je uvádzané, že je to len "reference"... Čiže iba odporúčaný údaj, nie 100% fix... To, že nejaký snaživec vo svojom pseudočlánku na webe to vydáva za zaručený údaj, je kameň úrazu vláken, ako je toto... A v každom jednom manuáli sú uvedené všetky faktory, ktoré vplývajú na znižovanie kapacity... A ruku na srdce - nikto z nás ich nedokáže eliminovať všetky...
19.04.2021 - 17:49:59
02
certifikat moze mat aky chce,li clanky kupuje od vyrobcov clankov a ich parametre su dane .. 2000nabiti bez straty je blud,bezne sa to pohybuje 300-500,su nejake,kde sa uvadza 400-1200,ale pochybujem ,ze budu take. ziadne zazracne baterky shimano nema. aj Tesla stratu kapacity riesi tak,ze od nova je tam proste kapacita vacsia,je umelo znizena a postupne sa pripajaju nahradne. vobec by som sa nedivil,ak by zvysena kapacita /ak sa nezdvihla zaroven aj vaha/ bol podobny trik. za cenu zivotnosti.
19.04.2021 - 23:05:36
00
lacovi:musím sa opraviť v 2roku 13400km,87%kapacita-124cyklov a teraz(dnes som bol na diagnostike)po16400km-82% kapacita a 158cyklov,čiže 16400/158=103km na nabíjací cyklus pri 504Wh batérii.Neviem čijeto dobre.
20.04.2021 - 20:37:31
00
Čiže priemerne spravíš na 504Wh baterke 103km? Hmm... Slušný výkon, zrejme šľapeš veľa aj bez podpory... A je to len priemer, takže sa dá predpokladať že urobíš aj viac ako 103km na baterku....?
21.04.2021 - 17:56:15
01
Aj ja mam priemer z nabijani okolo 100km, nahanam to asi tym ze kym sa dostanem do kopcov tak slapem nad 25kmh bez dopomoci realne mi vydrzi asi 50km a 1000vm. Baterka ma stale health 100%, uvidim po par rokoch ked nabeham 16k km ako ma Marian-bike, rozmyslal som aj nad vymenou za 630wh ale je dost draha a zatial mi stacila ta 504wh, viac mi chyba na shimane nejake rychle prepnutie eko-low trail-low / eko-high trail-mid zislo by sa 5 tych modov nie len 3 podla toho ci jazdim sam alebo s kamosmi a ci musim setrit baterku to teraz prepinam aplikaciou.
22.04.2021 - 12:37:52
01
Ja pochádzam zo Zlatých Moraviec ,máme tu na blízku aj kopce ,moje jazdenie je tak od 50do60km do 3hodín a baterka zostávala 40% .Neskúšal som dojazd na 100km a viac,lebo môj zadok to nevydrží.Teraz keď kapacita baterky je 82% po 16000km,takju už vypínam po rovine a dolu kopcom,aby som tých 60km urobil aby mi zostalo 20% .
22.04.2021 - 17:00:18
10
Milí kolegovia ,trochu sa vrátim ešte k tej kapacite batérie,ako som písal predtým, moja má kapacitu už len 82%,čiže 504Whmala nová a teraz to vychádza 413Wh.ale keď ju nabíjam tak 5políčok svieti,čiže všetky,prečo nie 4. Keď jazdím viac kopce,tak30km ,tak zostane už len 1políčko.Kto mi to vysvetlí lebo už som starší(73rokov).
23.04.2021 - 22:24:44
00
Podľa mňa je to tak, že elektronika batérie ukazuje, že batéria je nabitá na 100% svojej kapacity a je jedno či má 500Wh alebo 630 alebo inú hodnotu a po nabití svietia všetky políčka a malo by to tak byť správne. Ak by svietili len 4, tak nabíjačka by stále dávala prúd do batérie a tým by ju poškodzovala. Samozerjme, keďže tvoja má už len okolo 400, tak ju vybiješ rýchlejšie a políčka budú tiež ubúdať rýchlejšie ako keď mala 100% nú kapacitu.
24.04.2021 - 08:38:14
02
keyboard_arrow_up