Podla mna to bude ako pri srotovnom, ludia nakupili auta, aj ti, co by este nemuseli, tak upgradovali, a potom chvilu bol pokles v predaji, lebo uz mali nakupene. Tak to ocakavam a dufam aj ja, ze sa teraz vykupia bajky, a o rok dva uz budu mat vsetci bajk, a zas budu dostupne. :)
26.04.2021 - 13:58:09
00
branomelis ja nehovorím, že sa to nedá. Stačí sa pozrieť aj tu na fóre, všetci chcú kupovať čo najlacnejšie, hľadajú kde nájdu veci hoc aj o 50 centov lacnejšie, len aby ušetrili atď. Ozaj prečo by niekto mal kupovať dajme tomu 8 rýchlostnú kazetu od Fera za 80€, keď ju môžem mať za 25€ od Shimana? Môžeme sa baviť o tom, že nájdu sa ľudia, čo to kúpia. Ale bude ich dostatočné množstvo, aby sa Fero a tým dokázal uživiť? Aj ten Fero musel študovať, musel kúpiť stroje, musí mať vedomosti, musí mať priestory a musí zarobiť. Taký Fero má reálne väčšiu šancu preraziť výrobou a predajom custom bicyklov, t.j. custom rám s unikátnym dizajnom, osadený komponentami od svetových výrobcov. Tam sú za to to ľudia viac ochotný zaplatiť, lebo to bude unikátne. Ale drvivá väčšina si radšej kúpi bike do 500€ z Decathlonu napríklad, lebo viac na to nie sú ochotný minúť.

Nedávno som počúval rozhovor s riaditeľom Kellys a aj nejakého vysokopostaveného človeka z CTM. Kellys predáva cca 150 000 bicyklov ročne a pritom vývojové centrum má len 3 roky, aj to sa týka len rámov a aj to len určitých modelov. CTM predáva cca 50 000 bicyklov ročne a nemajú vlastný vývoj. Ako majú, ale zmeny konzultujú s výrobcom rámov v Ázii, ktorý robí postupné zmeny na ich prianie a skúša priamo tam rámy. Nemajú ako kapacity, tak ani financie na to, aby robili vlastný výskum a návrh rámov. Maximálne navrhnú nejaký tvar, ale zvyšok už vyrobí a ostestuje výrobca v Ázii, či je to v poriadku po mechanické stránke. A to rám je svojím spôsobom najjednoduchší. Vývoj odpruženej vidly, ložísk, riadenia atď je oveľa náročnejší. Specialized, Cube, Trek, Giant, tí tiež nemajú vlastný vývoj všetkých komponentov, možno rám, neodpružené vidly, sedlovky, barany/riaditká, kľuky. Ostatné robia špecializovaný výrobcovia. Je na to dôvod. Majú na to kapacitu, vedomosti, stroje, skúšobne.
26.04.2021 - 14:00:51
00
shimano ma zazracny stroj na kovanie a sustruznici s frezarmi a kovacmi pak nebudou mit co zrat ... a ze vyvoj na bajkovych komponentoch LOL ten kto na toto pocuva sa este na ziadnom realnom vyvoji produktu nezucastnil ... [ dam do zatvoriek este raz ze novom, nie na prebaleni a recyklacii 100+ rokov znamych principov ]
26.04.2021 - 14:07:40
00
Také koleso sa už recykluje pekne dlho.... :)
26.04.2021 - 14:12:44
02
Giant má vlastnú odpruženú vidlu. Specialized vlastné teleskopky, alebo vlastné motory na e-bajky, Trek vlastný systém odpruženia, ... Títo veľký výrobcovia vlastnia svoje formy na karbonové rámy a sami ich vyvíjali. Vlastnia aj vlastné formy na hliníkové hydrofomingové trubky vyvinuté ich vlastnými inžiniermi. Číňania síce dokážu vyrobiť všetko. ALE! Ale musíš im presne zadať čo to má byť. Pre cyklistiku nedokážu vymyslieť žiadny relevantný produkt ani určiť trend. Všetky trendy a dopyt ide zo západného sveta. Aj keď im presne zadáš čo si chceš nechať vyrobiť tak oni väčšinou nechápu (ani neriešia) prečo to tak má byť.
26.04.2021 - 14:15:01
02
Veď nehovoríš Jano samozrejme zle, len ide o to názorové spektrum. Ja moc nesledujem trendy low-cost bikov a dielov. Keby som mal deti, tak možno, ale aj im by som sa snažil radšej čosi použité dobré zohnať a ak by začali bicyklovať poriadne, tak potom riadny stroj čo niečo vydrží.
Tie časy kedy sme jazdili tu v horách dokopy asi 50ti ľudia sú preč. Vtedy by na nás nikto nič riadne nezarobil, takže pre majetnejších bolo vtedy SHIMANO a pre nás nemajetných ostal SRAM :). Dnes ľudia kupujú a radi customizujú bicykle. Našťastie sú na to výrobcovia...keby napr nemali takéto firmy gramári, tak majú 12-16kg bicykle a sú nahraní.
Ale súhlasím aj s tým, že investície do takejto výroby sú šialené. Na to musí mať niekto kapitál a byť fanda, mať výrobné technológie, kvalitne urobený marketing a sériu testov v premávke....atď....... A s tými inováciami je to tak, že niekedy za tým nemusí byť obrovská skupina ľudí...stačí zopár nadšencov, ktorí vedia čo robia a hlavne na bicykloch aj niekedy sedeli. Napríklad spomínaný Kellys teraz uvádza nejaký plast čo dlhšiu dobu vyvíjali, takže asi robia aj na vývoji a nielen na skladaní bicyklov. :)
26.04.2021 - 14:19:59
00
Jano1987 napísal:
branomelis ..
Nedávno som počúval rozhovor s riaditeľom Kellys a aj nejakého vysokopostaveného človeka z CTM. Kellys predáva cca 150 000 bicyklov ročne a pritom vývojové centrum má len 3 roky,
...


8 rokov
26.04.2021 - 14:32:25
01
MichalDivinec napísal:
8 rokov


Na Startipe, čo bol rozhovor s CEO Kellys tak spomínal, že výskumné oddelenie majú len 3 roky. Ale možno som to zle pochopil.

Tam inak aj bol spomenutý ten "plast" či čo to má byť, že to je nejaký výmysel nejaké startupu a oni s nimi spolupracovali.
26.04.2021 - 14:38:24
00
Jano1987 prispevok nad tebou je od CEO Kellysu, snad vie o com hovori :)
26.04.2021 - 14:51:55
014
:D ale tak na obranu niečo založit neznamená že to ide na 100% hned ale posledne roky teda Kellys ide pekne teda mojimi očami lepšie ako CTM.
26.04.2021 - 15:10:06
01
Ospravedlňujem sa, ak som uviedol nepravdivú info, ale z toho rozhovoru som to tak pochopil, že áno, nejaký vývoj prebiehal, ale že návrh nového biku dajme tomu od nuly začal až pred nejakými 3 rokmi.

Ak porovnáme CTM a Kellys, tak Kellys je cca 3x väčší ako CTM, aspoň v počte vyrobených bicyklov a obaja sú zameraný na trocha iné cenové skupiny bicyklov, aspoň keď si pozrie človek ponuku.
26.04.2021 - 15:39:14
00
Branomelis - bol by som velmi prekvapeny ak sa kellys realne podielal na vyvoji toho materialu nejak viac ako otestovanie vzorky daneho materialu na mechanicke parametre. A z toho co som o tom par mesiacov dozadu cital mi vychadzalo ze najskorej ani to nie (matros vyvijany niekde v Belgicku pre ESA, a pred Kellysom ktory sa chvali ze z toho ma ako prvy vyrobeny bike mal ten bike pokial sa nemylim Ghost este skorej), ale mozno to CEO ozrejmi :)

Btw, len pre orientaciu - naklady na 1 inziniera v EU na takyto vyvoj budu len mzdove nad 100k€/ rok, cize takyto vyvoj fakt nieke len tak....
26.04.2021 - 15:46:32
00
No neviem Stano...nejako ten materiál od Kellys nesledujem podrobne, len som zachytil, že čosi také s niekým testujú a už tu bol z toho ukázaný aj rám - pekný celkom. Mne sa páčia takéto spolupráce. A ak je ten materiál lepšie formovateľný, spracovateľný, alebo má nejaké iné výhody, tak samozrejme ho treba použiť. Aj keď napríklad mne stačí absolútne ako materiál na výrobu cyklo dielov karbón (teda ako rám. ráfiky, kokpity..nie zas celý bike vrátane kvapalín) Ale má takýto nový materiál zmysel pre tú veľkosériovú výrobu, tak prečo nie, napríklad namiesto hliníku.
S nákladmi na inžiniera je to asi potom v strojárenstve dosť dobré v EU...ja mám na seba náklady na inžiniera v stavebnej oblasti na SK asi tretinové :) Napríklad keď si vezmem koľko si tak vypýtam za návrh založenia a všetkých nosných konštrukcií takého kovacieho lisu aký lisuje pre Shimano diely tak mi je z tých mojich súm celkom do smiechu :)
26.04.2021 - 16:30:38
01
100k mzdove naklady su riadne prestrelene ;)

.: Vedieť mlčať je ťažšie, ako hovoriť. Mnohí hovoria, lebo nevedia mlčať. :.

26.04.2021 - 16:38:43
00
100k €/rok? :o Kde sa posielaju ziadosti? :D

Race the dark, walk out, be the first to greet the morn

26.04.2021 - 16:41:18
02
keyboard_arrow_up