Ono to je o dost zlozitejsie ako iba toto. V Holandsku nieje financny problem mat auto, ale infrastrukturu proste nenafuknes. Takze sa snazia auta obmedzovat kde sa da a ako sa da aby vsetci co nemusia pouzivat auta ich aj naozaj nepouzivali. A to sa bavime o krajine kde dialnice v okolo Randstandt maju 5-6 pruhov jednym smerom. Amsterdam sa pred koronou chystal spoplatnit vjazd do mesta (aj po dialnici) v spicek sumou 2€ za vstup/den.

Tiez sa neda porovnavat, ze NL 10 rocne deti maju uplne vazne testy z dopravnych predpisov ktore sa udavaju aj na vysvedceni. Teoreticka a aj prakticka cast - jazda na bicykli kde sa kontroluju znacky, prednosti, jazda po spravnej strane chodnika, spravne odbocovanie, predbiehanie a tak dalej.

Tie cisla s tymi co nemuseli umriet si treba dat do suvislosti - kolko je celkovo cyklistov, a aj v kombinacii s tym, ze prave ta helma je jednym z dovodov preco ludia nejazdia na skutroch, ale na bicykloch
11.05.2021 - 14:00:18
00
ivast žiaľ neviem poslať, počúval som to v robote, kolegovi na PC to bežia nejaké random videá, zvyčajne nejaké podcasty a podobne. Mal režim inkognito na PC...

matko001 tie čísla, čo nemuseli umrieť sú štatistika z nemocnice, kedy cyklisti umreli po údere do hlavy. Podľa doktorov, keby mali helmu, tak nemuseli umrieť. Už obyčajná 20-30€ helma dokáže pomerne spoľahlivo ochrániť, podmienkou je, že musí byť správna veľkosť a správne nasadená. Čo som niekoľko rokov dozadu čítal jeden článok, tak podľa holandských doktorov najčastejšie zranenia, ak neberieme do úvahy oškretia, tak zlomené zápästie, úraz hlavy a zlomená kľúčna kosť.
11.05.2021 - 14:27:01
00
Jano1987 napísal:
Česku platí zákon, že pokiaľ popri ceste vedie cyklotrasa, tak cyklista má ísť po nej a nie po ceste, čo sa veľakrát nedeje, lebo že na cyklotrase sú chodci a cyklistom sa tam nechce robiť slalom (takže vlastne robia to isté čo chodci, keďže jazdia po cestách).


Ten zakon plati aj u nas. Len aby nedoslo k nepresnemu vykladu toho co si napisal.

Inak dakujem za pekny prispevok. Mna v tej suvislosti okrem toho co uz odznelo napada, kde zmizli dopravne ihriska. Kde zmizla zo skol dopravna vychova ? Chcete charanit psa aby ho nieco nezrazilo vezmete ho na cvicak. Ak chcete chranitr cloveka mali by ste urobit to iste. Ako cyklista, motorkar, parasutista, strelec, potapac som sa naucil ze nic nemoze tolko prispiet k mojmu bezpeciu ako moje schopnosti.

Ak chcme bezpecnejsie cesty, potrebujeme lepsie vycvicenych vodicov a chodcov. Obmedzovanie nic nevysriesi, len vyprodukuje viac a viac tupcov co vedia len drzat rychlost na predpisanej cislisci. Letecka doprava je krasna ukazka toho ako sa da zlepsovat bezpecnost bez obmedzovania. Len zlepsovanim schopnosti pilotov a pozemneho personalu.
11.05.2021 - 14:30:44
01
Kenai napísal:
Ten zakon plati aj u nas. Len aby nedoslo k nepresnemu vykladu toho co si napisal.

Chcelo by to vedieť presné znenie toho českého zákona. Lebo to naše je také nejednoznačné, skôr benevolentné. Nie je tam musí, je povinný ale iba strohé predovšetkým. Navyše sa dá vždy logicky oponovať zjazdnosťou našich cyklociest. Podľa normy sú stavané na rýchlosť do 25 km/h. Takže pre veľkú časť cyklistov na cestných bicykloch sú nepoužiteľné, nakoľko jazdia vyššou rýchlosťou. To je ako by sme nútili vodiča motorového vozidlá ísť po pomalej okreske, ktorá je súbežná s diaľnicou.

§ 55

Osobitné ustanovenia o cyklistoch
(1) Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici. Osoby mladšie ako desať rokov smú jazdiť po chodníku.
11.05.2021 - 15:57:37
00
JOLI pozor na to. Navrhová rýchlosť neznamená maximálna rýchlosť, ktorou sa tam dá jazdiť. Aj cesty, navrhová rýchlosť 60km/h a je tam 90tka a nie je tam problém. A navyše stále platí, že šofér má prispôsobiť svoju rýchlosť stavu a povahe vozovky, platí to aj pre cyklistov. Nemýliť si pretekársku dráhu s cyklotrasou pre verejnosť.
11.05.2021 - 16:17:31
00
JOLI napísal:
Chcelo by to vedieť presné znenie toho českého zákona. Lebo to naše je také nejednoznačné, skôr benevolentné. Nie je tam musí, je povinný ale iba strohé predovšetkým. Navyše sa dá vždy logicky oponovať zjazdnosťou našich cyklociest. Podľa normy sú stavané na rýchlosť do 25 km/h. Takže pre veľkú časť cyklistov na cestných bicykloch sú nepoužiteľné, nakoľko jazdia vyššou rýchlosťou. To je ako by sme nútili vodiča motorového vozidlá ísť po pomalej okreske, ktorá je súbežná s diaľnicou.

§ 55

Osobitné ustanovenia o cyklistoch
(1) Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici. Osoby mladšie ako desať rokov smú jazdiť po chodníku.


Ano, ale pozri aj vyznam znacky 221 Cyklistická komunikácia (po starom C8 cesticke pre cyklistov). To je prikazaova znacka. Cize ak ju vidsis prikazujte cyklistovi ist po cesticke pre cyklistov.
Vyhláška č. 30/2020 Z. z.
Vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky o dopravnom značení

II. 2. Špeciálne cestičky alebo pruhy

221
Cyklistická komunikácia
Značka označuje cestičku pre cyklistov alebo
cyklistický pruh a prikazuje cyklistovi použiť takto
označenú cestičku alebo pruh.

Tiez si myslim ze: Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. je uplne dostacujuce. Tam nie je ziadna vagnost IMHO.
11.05.2021 - 20:10:52
00
Včera zídem z hrádze, že sa pozriem okolo Zemníka. Priznám sa , že sa mi za celý život tak nestiahol ritný zvierač ako teraz. Nejaký vtipálek zasadil medzi stromy vypreparovanú klavu leva. Vážne som nevedel či skôr povoliť a pustiť, alebo držať zovreté. :x

Prílohy:

1620761928249-01.jpeg
1620761928249-01.jpeg 2.76 MiB thumb_up2thumb_down

1620761895447-01.jpeg
1620761895447-01.jpeg 2.33 MiB 1 thumb_up0thumb_down

11.05.2021 - 21:59:53
14
Kenai napísal:
Ano, ale pozri aj vyznam znacky 221 Cyklistická komunikácia (po starom C8 cesticke pre cyklistov). To je prikazaova znacka. Cize ak ju vidsis prikazujte cyklistovi ist po cesticke pre cyklistov.
Vyhláška č. 30/2020 Z. z.
Vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky o dopravnom značení

II. 2. Špeciálne cestičky alebo pruhy

221
Cyklistická komunikácia
Značka označuje cestičku pre cyklistov alebo
cyklistický pruh a prikazuje cyklistovi použiť takto
označenú cestičku alebo pruh.

Tiez si myslim ze: Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. je uplne dostacujuce. Tam nie je ziadna vagnost IMHO.

No nakoľko úsekov s označením C8 je v meste minimum a väčšinou je tam značenie C12 alebo C13, tak ostáva vhodná iba cesta. A aj to čo je C8 je iba po kúskoch, a odrazu sa zjaví a niekde sa stratí, takže vo väčšine prípadov je nepoužiteľná z dôvodu, že neexistuje napojenie od smeru odkiaľ prichádzam a ide inde, než je môj smer.
12.05.2021 - 10:11:49
00
JOLI napísal:
No nakoľko úsekov s označením C8 je v meste minimum a väčšinou je tam značenie C12 alebo C13, tak ostáva vhodná iba cesta. A aj to čo je C8 je iba po kúskoch, a odrazu sa zjaví a niekde sa stratí, takže vo väčšine prípadov je nepoužiteľná z dôvodu, že neexistuje napojenie od smeru odkiaľ prichádzam a ide inde, než je môj smer.


Ano, znacenie je na ... Ano cesticky pre cyklistov su nedokoncene a nedomyslene. Ale tazko vysvetlis porusenie vyhlasky tym, ze je znacenie neprehladne a cesticky nedokoncene. Tiez nikde nie je definovane ako velmi musi byt od ruky cesticka pre cyklistov, alebo ako musi byt rozbita nedokonvcena aby sa dalo povedat, ze: cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná. To zalezi od toho na koho narazis a co uhadas.

Co sa tyka znaciek C12 C13 tak uz nejestvuju boli nahradene

10. 221
Cyklistická komunikácia
Značka označuje cestičku pre cyklistov alebo
cyklistický pruh a prikazuje cyklistovi použiť takto
označenú cestičku alebo pruh.

11. 222
Spoločná cestička
pre chodcov a cyklistov
Značka označuje spoločnú komunikáciu určenú pre
chodcov a cyklistov a prikazuje im ju použiť.
12. 223
Oddelená cestička
pre chodcov a cyklistov
Značka označuje oddelenú komunikáciu určenú pre
chodcov a cyklistov a vyznačuje, ktorý pruh je určený
pre chodcov a ktorý pruh je určený pre cyklistov;
cyklistom a chodcom prikazuje použiť časť pre nich
určenú.


este pre uplnost:
Spoločne k špeciálnym cestičkám alebo pruhom
1. Používanie špeciálnej cestičky alebo pruhu iným
účastníkom cestnej premávky ako tým, pre ktorého
sú určené, je zakázané, ak pravidlá cestnej
premávky neustanovujú inak.
2. Regulácia vyplývajúca zo značiek o špeciálnej
cestičke alebo pruhu platí len pre celú šírku
cestičky alebo pruhu. Regulácia vyplývajúca zo
značiek o špeciálnej cestičke alebo pruhu platí
najďalej po miesto, kde je koniec cestičky alebo
pruhu jednoznačne rozoznateľný.


Cize cesticka pre cyklistov je ukoncena len znackou 1
4. 225
Koniec špeciálnej cestičky
alebo pruhu
Značka ukončuje špeciálnu cestičku alebo pruh.
Na značke sa použije zhodný symbol z týchto značiek
doplnený červeným šikmým pruhom.

Sice to v praxi vyzera rozne, ale mozes argumentovat, ze si stale na cesticke pre cyklistov, aj ked zmiznu ciary, bola krizovatka....
12.05.2021 - 10:44:19
11
Už vidím, ako nám davy nových Saganov vyrastajú vozením sa po cyklocestičkách...
12.05.2021 - 11:51:09
05
Kenai napísal:
Ano, znacenie je na ... Ano cesticky pre cyklistov su nedokoncene a nedomyslene. Ale tazko vysvetlis porusenie vyhlasky tym, ze je znacenie neprehladne a cesticky nedokoncene. Tiez nikde nie je definovane ako velmi musi byt od ruky cesticka pre cyklistov, alebo ako musi byt rozbita nedokonvcena aby sa dalo povedat, ze: cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná. To zalezi od toho na koho narazis a co uhadas.

Co sa tyka znaciek C12 C13 tak uz nejestvuju boli nahradene

10. 221
Cyklistická komunikácia
Značka označuje cestičku pre cyklistov alebo
cyklistický pruh a prikazuje cyklistovi použiť takto
označenú cestičku alebo pruh.

11. 222
Spoločná cestička
pre chodcov a cyklistov
Značka označuje spoločnú komunikáciu určenú pre
chodcov a cyklistov a prikazuje im ju použiť.
12. 223
Oddelená cestička
pre chodcov a cyklistov
Značka označuje oddelenú komunikáciu určenú pre
chodcov a cyklistov a vyznačuje, ktorý pruh je určený
pre chodcov a ktorý pruh je určený pre cyklistov;
cyklistom a chodcom prikazuje použiť časť pre nich
určenú.


este pre uplnost:
Spoločne k špeciálnym cestičkám alebo pruhom
1. Používanie špeciálnej cestičky alebo pruhu iným
účastníkom cestnej premávky ako tým, pre ktorého
sú určené, je zakázané, ak pravidlá cestnej
premávky neustanovujú inak.
2. Regulácia vyplývajúca zo značiek o špeciálnej
cestičke alebo pruhu platí len pre celú šírku
cestičky alebo pruhu. Regulácia vyplývajúca zo
značiek o špeciálnej cestičke alebo pruhu platí
najďalej po miesto, kde je koniec cestičky alebo
pruhu jednoznačne rozoznateľný.


Cize cesticka pre cyklistov je ukoncena len znackou 1
4. 225
Koniec špeciálnej cestičky
alebo pruhu
Značka ukončuje špeciálnu cestičku alebo pruh.
Na značke sa použije zhodný symbol z týchto značiek
doplnený červeným šikmým pruhom.

Sice to v praxi vyzera rozne, ale mozes argumentovat, ze si stale na cesticke pre cyklistov, aj ked zmiznu ciary, bola krizovatka....


No nakoľko ma policajti ešte nikdy neriešili a už ma veľakrát míňali aj na úseku cesty, kde boli v súbehu niektoré z troch cestičiek, s konkrétnym označením, ktoré si uviedol, tak nemám skúsenosť ako si to človek odkomunikuje s príslušníkom. No nakoľko nejazdím na bicykli so strapcami z riadidiel a košíkom vpredu a vzadu a štýl jazdy nie je udrž balans pri 10 kilometrovej rýchlosti bez vybočovania do strán, tak mi dali vždy pokoj. Akurát na Ružinovskej tak dva mesiace dozadu pri mne spomalila hliadka a cez okno mi niečo hovoril. Ja som šiel v tom buspruhu smer k Tomášikovej od nemocnice a oni v strednom pruhu. Ale keďže som ho ťažko ignoroval a ani som sa neráčil pozrieť do strany čo chce, tak to vzdal a odfrčali. Na križovatke s Tomášikovou som ich aj tak dostihol, ale oni išli rovno a ja doľava. Už si ma nevšímali.

A ešte k tomu nejednoznačnému značeniu. Ak má byť naplnená skutková podstata zákona, tak po novom predsa musí byť značenie zákonne v poriadku a už sa proste za toto nemôže postihovať. Príklad. Na asfalte je nakreslená šípka, že sa dá odbočiť doprava. Ale zvislé dopravné značenie prikazuje iba priamy smer. Ak by ma chceli pokutovať za to, že som odbočil doprava a poručil som pritom prikázaný smer podľa zvislého značenia, tak nemôžu, lebo podľa novelizácie musí byť toto značenie jednotné a nesmie si odporovať inak nie je zákonne v poriadku, tak ma nemôžu za toto porušenie postihovať.
12.05.2021 - 13:09:40
00
Uz neplati ze zvisle je nadradene vodorovnemu?
12.05.2021 - 13:50:09
00
Stale hovorim, ze rychlost jazdy treba prisposobit nekvalite vozovky. Nie kvalite vozovky, pretoze kolko je u nas ciest s kvalitnym hladkym asfaltom ? A to ma ani nenapadlo, ze je to aj v dopravnych predpisoch, že šofér má prispôsobiť svoju rýchlosť stavu a povahe vozovky, co platí aj pre cyklistov. Lenze u nas skoro vsetci idu na bicykloch hlava nehlava, hrbol, nehrbol, diera, nediera, namiesto toho, aby pri jazde cez hrbolce spomalovali alebo aspon prestali slapat a na hrbolatom, hrubozrnnom asfalte isli pomalsie. Za neprisposobenie rychlosti jazdy nekvalite vozovky by mali byt krute tresty.
12.05.2021 - 13:58:46
00
Cyklista je nemotorový účastník cestnej premávky, vzťahuje sa naňho väčšina pravidiel, čo platia aj pre autá.
12.05.2021 - 14:01:32
01
scarinko napísal:
Uz neplati ze zvisle je nadradene vodorovnemu?

Čo som čítal pred niekoľkými mesiacmi, tak to vraj zmenili a musia byť rovnaké, nemôžu si odporovať. Ale stále platí, že dopravné značenie je nadradené v konkrétnej situácii nad znením zákona.
12.05.2021 - 14:08:49
00
keyboard_arrow_up