to je super, napr pod lafranconi je na chodniku stale mobilna znacka zakaz vjazdu s nalepenym papierom A4 kde je malinkymi pismenkami "okrem testovania AG"
pritom tam uz ziadne testovanie nebezi ale znacku tam nechali pohodenu.
12.05.2021 - 14:10:30
00
určite platí stále, že zvislé je nadradené vodorovnému a prenosné je naradené všetkému a policajt aj tomu. To čo píše joli môže byť v tom, že ak je tam nesúlad nedostaneš pokutu ale len bu bu bu ... ak samozrejme neporušíš aj niečo ďalšie
12.05.2021 - 14:10:59
02
Áno tak som to myslel, zle som to asi formuloval. Neviem či sa nerobili aj nejaké úpravy v rámci prenosného značenia. Hlavne kvôli tomu, že ho zabúdajú cestári na miestach, kde skočili práce, alebo mimo pracovnej doby ho neotočia, kde to okolnosti dovolia a je tam zbytočne napr. znížená rýchlosť alebo zúžená vozovka.
12.05.2021 - 14:18:28
00
Pozeram cyklomapu a R52 Patronka Dubravka vedie cez podchod popod zastavku Patronka. Je to tam prejaznde ci zase CX usek po schodoch ? Manzela jazdi recumbent a to sa neda ani tlacit ani nosit. Ten kusok poza zastavku cez travnik sa zacina podobat na rockgardenvy zlab plny skla. A iny sposob ako sa dostat k Vojenskej nemocnici od Zoo neviem.
12.05.2021 - 19:44:45
00
Kenai napísal:
Pozeram cyklomapu a R52 Patronka Dubravka vedie cez podchod popod zastavku Patronka. Je to tam prejaznde ci zase CX usek po schodoch ? Manzela jazdi recumbent a to sa neda ani tlacit ani nosit. Ten kusok poza zastavku cez travnik sa zacina podobat na rockgardenvy zlab plny skla. A iny sposob ako sa dostat k Vojenskej nemocnici od Zoo neviem.

Ak je na mysli zastavka smerom do Dubravky, tak tam su pravdaze iba schody, a ako bonus su zjazdove rampy pre bicykle/kociare velmi stiesnene, kedze sa delia o priestor s mobilnou rampou pre vozickarov.
Spominany zjazd poza zastavku na zastavke smerom do centra je sice divocina a treba davat pozor hlavne na pozostatky spilenych zeleznych stlpikov, ale hned vedla vyjazdenej stopy su schody, takze vobec nie je problem zniest bike - ovela jednoduchsie ako schody do podchodu.
12.05.2021 - 20:01:52
10
Kenai napísal:
A iny sposob ako sa dostat k Vojenskej nemocnici od Zoo neviem.

9 rokov som jazdil 1-2-3x týždenne do roboty do SAV. Mlynskou dolinou. Po ceste, som cestný cyklistka, nie chodníkový... Na križovatke na Patrónke doľava a keď prefrčali autá, tak som bol pri križovatke pri SAV, takže s prstom v nose opäť do ľavých pruhov. A k bývalej Voj. nemocnici ani netreba odbočovať doľava.

V súčasnosti už len tak 2-3x do mesiaca, keď idem na záhradu v Záhorskej Bystrici na bicykli.

Prejazd cez križovatku Patrónka som tu popisoval už pred rokmi... Od svetiel pri Kauflande sa neponáhľam, takže na Patronke stíham akurát červenú. Postavím sa dopredu do pravého pruhu (z pravého sa môže ísť rovno na Kramáre, alebo odbočiť na Lamač, z ľavého iba odbočiť na Lamač), pozriem šoférovi prvého auta do očí a keď môj pohľad zaregistruje, tak mu ukážem, že odbočujem doľava. 99% kývne hlavou, že o.k., 1% mi začne ukazovať, že ide rovno na Kramáre. Počkám, kým na prechode pre chodcov preskočí zo zelenej na červenú, odpočítam 5 sekúnd a vyrazím. O sekundu na to naskakuje na semafore zelená, ale to som už v križovatke.

Za tie roky hrozilo iba 2x inčidente. Raz išiel jeden zľava od Lamača na takú červenú, že mu musela vypáliť oči. A druhý raz jeden ponáhľaj chcel ísť z ľavého pruhu na Kramáre.
12.05.2021 - 21:03:38
11
To mas nejake divne. Ja vzdy stojim na cervenu pri kauflande a na dalsich svetlach mam cervenu vynimocne.
Z laveho pruhu na lamac nie je velmi bezpecne. Ak aj z praveho ide bus alebo ine auta tak si zlava aj sprava obiehany autami a jazdis po strede cesty. Toto je podobne dalej ked slapes od tesca na nadjazd a sprava sa nahanaju na zjazd na dialnicu, zlava zas turuju do kopca.
Da sa ale ist aj inak.
https://mapy.cz/s/mefutajona
Pripadne za prechodom naspat na svetla na patronku a po ceste az k nemocnici ale je tam riziko od aut a + bus pruh
Pripadne to daj rovno cez zastavku patronka. Ak nie je vela ludi tak to nie je ani problem.
A modli sa aby prejazd cez SAV bol uz coskoro
12.05.2021 - 22:30:33
10
Nezda sa mi, ze by Joko spominal, ze stoji v lavom pruhu v krizovatke. A ta tvoja obchadzka ma aky zmysel? Ked raz idem po tej ceste, tak nevidim dovod, aby som z nej schadzal a robil obkluku po este horsich cestach.
13.05.2021 - 08:52:54
01
Ja som nemyslel ze pojdu po ceste. Kenai asi ani nepojde ale pri kauflande je prechod. Neskuseny clovek alebo s tym lehbajkom na ceste nie je velmi isty medzi autami.
13.05.2021 - 09:13:13
01
Naco riesit stale hypoteticke veci? Kenaiova zena nepojde stym lehokolom z vojky na zeleznu. A ak pride do ba autom tak moze autom az na zeleznu. Riesenie zakonov aj ked obskurnym sposobom je jedna vec ale vymyslat neriesitelne situacie je uz fakt cez ciaru
13.05.2021 - 10:09:34
02
Treba byť realista zase. Podľa zahraničných prieskumov čo som bol na prednáške, tak 90% cyklistov nenajazdí za deň viac ako 30km (boli rátaný ľudia, čo aj jazdia do roboty, kde 15km trasa už bola pre 85% ľudí hraničná a potom riešili kombináciu bike+ verejná doprava).
Čo je dôležité podľa mňa a na čo zabúda aj veľa cyklistov, čo sa sťažujú, že nemôžu ísť 30+km/h a zabúdajú na to aj rôzne cykloorganizácie, treba rozlišovať cyklotrasy a cyklotrasy. Máme cyklotrasy v meste a zastavenej oblasti a mimo mesta a mimo zastavanej oblasti. Je minimálne nezodpovedné tváriť sa, že keď idem v meste po cyklotrase 30+km/h a je zároveň spojená s chodníkom, že sa nenájde nejaký blbec, malé dieťa, čo by tam vbehlo pod kolesá.
Preto by mali byť rozdelené cyklotrasy na 3 druhy v rámci mesta/zastaveanej oblasti aspoň v mentálnom nastavení cyklistov
1) cyklotrasa na ceste, teda normálne vyznačený pruh na ceste, vedľa jazdia autá. Tam nech si cyklista jazdí aj 50km/h, ale platia pravidlá cestnej premávky.
2) cyklotrasa je súčasťou chodníka, resp. je tam zmiešaný pohyb, teda cyklista si to nemôže valiť koľko chce, musí predvídať, že niečo sa môže stať
3) oddelená cyklotrasa, niečo ako hrádza.
V rámci mesta reálne cyklotrasy 1) a 2) budú používať primárne na dopravu. Či sa to ľuďom páči alebo nie a sú potrebné a môžu slúžiť ako spojky medzi turistickými cyklotrasami (niečo ako diaľnice a okresky) Pri čísle 3) je to tak 50/50, kde je možnosť športovať, ale netreba zabúdať na to, že obrovské množstvo ľudí to využíva na dopravu a rekreáciu, teda za hustej premávky proste treba ísť pomalšie.

Je proste nereálne postaviť pretekársku cyklotrasu krížom krážom cez mesto. Žiaľ veľká časť "profi" cylistov si mýli cyklotrasy s pretekárskou dráhou a potom vidíme balík na hrádzi, balík cez Starý most, balík pri Riverparku (reálne som to 2x zažil, kde proste si to valili cez 30km/h) a podobne.
13.05.2021 - 11:03:34
04
lapaloma napísal:
Naco riesit stale hypoteticke veci? Kenaiova zena nepojde stym lehokolom z vojky na zeleznu. A ak pride do ba autom tak moze autom az na zeleznu. Riesenie zakonov aj ked obskurnym sposobom je jedna vec ale vymyslat neriesitelne situacie je uz fakt cez ciaru

praveze pojde
naposledy odviezol auto do servisu a isli tusim z petrzalky na BK a nasledne do vojky.
Predpokladam ze chce ist teraz opacne :D
13.05.2021 - 11:19:30
10
lapaloma napísal:
Naco riesit stale hypoteticke veci? Kenaiova zena nepojde stym lehokolom z vojky na zeleznu. A ak pride do ba autom tak moze autom az na zeleznu. Riesenie zakonov aj ked obskurnym sposobom je jedna vec ale vymyslat neriesitelne situacie je uz fakt cez ciaru


Uz sa stalo, isli sme to v pondelok na BK a preto, ze trasa cez ten tankodrom poza zastavku povedala zena ze nikdy viac, Tak hladam alternetivu. Ako som pisal ten recumbent sa neda tlacit ani nosit. Ten zlab po za tu zatavku je na to moc ostra zatacka a prilis uzke cez obrubniky. Na obrubnik musis zliezt vytiahnut predok, potom zadok a zase nastupit. A na ceste , noo povedzme ze ked si vsimnu tu vlajku tak ta nezrazia, ale inak si pod urovnou okien kazdeho SUV. A prosim nekomentujte co to je za .... totiz ako si spravne povedal na biku by moja zena 80km + BK vzivote neurobila na tomto to urobi bez nejakeho extra treningu. Je to brutalne rychle na rovine a dolu kopcom, v protivetre jej nestacim.
13.05.2021 - 12:22:16
01
Jano1987 Uplny suhlas, ale chyba tomu este to povestne b). Legislativa, znacenie, kompletizacia. Podla mna by sa to malo uberat troska inym smerom. Ak je politikou prioritizacia cyklistiky tak v prvom rade to musi byt lepsia alternetiva ako auto. A to nie je a ani nevyzera, ze by mal niekto snahu aby bola. Pritom cyklotras nie je v zasade malo, ale su rozsegmentovane a na mnohych usekoch neprejazdne pre VSETKY BICYLE (aj ziletku na 23mm aj rekumbent, aj velomobil, aj skladaci ebike) . A ano schody nie su cyklotrasa, tabula zosadni ... tam nema co robit, obrubnik tam nema co robit, ani stlp v prostriedku, ani strk, ani voda, ani zamkova dlazba, ani chodci pomiesany s cyklistami. Koridor namalovany na krajnici nie je tiez cyklotrasa ktora by mala nejaky zmysel.

Vacsina ludi sa chce hlavne do miesta urcenia dostat bezpece a rychlo. Ak je alternativa auta pomaly a s nasadenim zivota, niet sa co cudovat, ze cyklotrasy pouzivaju iba rekreanti a sportovci co nahanaju casy. Dokonca ani cyklokurier ktory je nuteny chodit bikom ich pouziva len ojedinele, lebo je to neprakticke pomale a nebezpecne. A potom tu mame zakon ktory nariaduje cyklistom ich pouzivat pod hrozbou pokut. A tiez odbornikov co hovoria ze ak ich by ich pouzivanie nemalo byt pre cyklistov povinne netreba ich vlastne vobec budovat. Trocha hlava XII. Nikto pri tom neadresuje skutocny problem, ich kvalitu.

Ak by som to mal pod palcom, zameral by som sa na zlikvdovanie problemovych miest, kde sa premavka na cyklotrasach spomaluje. Zrusil tabule zosadni a odstranil dovod na ich osadenie. Zrusil zmiesanu zonu a nahradil oddelenymi pruhmi. Kamery v meste ralne pouzival na manitorovanie a pokutoval chodcov na cesticke pre cyklistov a cyklistov na chodnikoch (samozrejem ak maju moznost ist inakade). Totiz ako pises 15km je dalko ak ides 15km/h ale ak ides 30+ alebo 25km/h na ebiku tak to dalko nie je. To znamena, ze sa da 99% mesta dochadzat na ebiku a nebude to dalko. Chce to len cyklotrasy, kde bues realne moct ist ako cyklista, nie ako chodec ktoremu zavadzia bicykel.

Ale pokial budu dotacie na cykloinfrastrukturu od km nie od prejazdnosti aleob kvality, tak sa dockame asi len viac chodnikov oznacenych ako cesticka pre cyklistov.

Ak maju byt cyklotrasy v meste naozaj alternativa k autam, mali by do buducna pocitat s takymito dopravnymi prostriedkami. Lebo na ceste ich nechcu a terajsie cyklotrasy su pre velomobil neprejazdne.
thumb_up0thumb_down
13.05.2021 - 12:54:28
01
V tomto prípade, lehokolo, by som siel cez Karlovu Ves a Dubravku (ano, je to dlhsie a cez kopec, ale zase menej aut a kopec neporovnatelne lahsi ako BK)
13.05.2021 - 13:32:10
10
keyboard_arrow_up