No len v tom pripade vsetci cyklisti pokracujuci na most su v protismere. Hore na mostre je znacka 222 Spoločná cestička pre chodcov a cyklistov ktora nekoresponduje s horizontalnym znacenim kde su vyznacena zvlast cyklo pruhy a zvalst chodnik. Zrejme sa minula 223. Je to odddelene znacenim 601 Pozdĺžna súvislá čiara. Ukoncena 604 STOP čiara.
Značka vyznačuje miesto, kde je vodič povinný
zastaviť na príkaz značky Stoj, daj prednosť v jazde!
alebo pred križovatkou s riadenou premávkou.
Značka môže byť doplnená nápisom STOP.
Značkou možno vyznačiť predsunutý priestor určený
pre cyklistov čakajúcich na svetelný signál zelenej
farby, pričom cyklista je povinný zastaviť až pred
vzdialenejšou čiarou
Cize ak je to znacenie sparvne znamena, ze je to cesticka pre cyklistov a ze na konci ma cyklista zastavit. Ak by to nebola cesticka pre cyklistov musia cyklisti jazdit v pravo. To ale este automaticky neznamena za kolobezkar nemal prednost. Lebo to iste plati aj z mojho pohladu akurat ja nemam stop ciaru a trojuholnik. Pakaren.
Bohuzial prvu cast neviem ci uplne chapem -> ak si dobre spominam, smerom na Stary Most tam vodorovne znacenie "zanika" a uz pri prechode cez kolaje je to "volny styl", pricom ak sa nic nezmenilo, tak protismer je vyznaceny s
230 Zákaz vjazdu a spravna strana mostu byvala znacena s
223-30 Oddelená cestička pre chodcov a cyklistov (cyklisti vľavo) a este aj s
215 Jednosmerná cesta, co podla mna celkom jasne vymedzuje pohyb cyklistov.
Ale k povodnej otazke: este raz som si pozrel na google mapach znacenie, a napr. z tvojho pohladu (
https://www.google.com/maps/@48.1352292,17.1150937,3a,60y,69.95h,67.61t/data=!3m6!1e1!3m4!1s92JuV6eU_pC7FoK0xCzYug!2e0!7i13312!8i6656) a trocha chapem, ze znacenie od Stareho mosta je trocha zvlastne, ako keby cyklocesta ani nesla smerom vpravo ... ale na druhu stranu si nemyslim, ze znacenie dava akukolvek prednost cyklistom iducim od Mosta SNP. Zaroven spominany "Daj prednost" trojuholnik je snad len genericke varovanie, kedze tam naozaj treba davat prednost, ale iba na zaklade vseobecnych pravidiel. Co je trocha komplikaciou tejto krizovatky je, ze pri odbocovani smerom k Dunaju zaroven prichadza k zmene vedenia vyhradeneho pruhu pre cyklistov, a to je asi hlavny dovod vodorovneho znacenia v takej detailnosti, ako tomu je.
Ak to ale zhrniem: ako cyklista by som sa tam vzdy riadil ako iny ucastnik cestnej premavky, a teda daval by som prednost protiuducim cyklistom, ci uz idu priamo, alebo odbocuju vpravo ako v spominanom pripade -> pretoze presne takto by som sa spraval ci uz na ceste ako vidic, alebo aj na uplne samostatnej cykloceste.
Ak si dobre spominam, kedysi tu podla zacenia viadla hlavna cesta smerom od Mostu SNP k Auparku, t.j. ak by tam bolo stale toto znacenie, tak by si mal pred kolobezkarom prednost