Moja najnovšia skúsenosť s kuriérmi:
18.4. som objednal tovar z e-shopu v Nemecku (špeciálne náradie) ,
19.4. bol tovar odoslaný spoločnosťou DHL a dostal som link na sledovanie...
21.4. bol na danej stránke, zhruba tento obsah: Mi, 21.04.2021, 02:01, Regensburg, Deutschland
Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet und ist auf dem Weg in Die Region des Empfängers
hovorím si: "fajn, celkom to má spád"...onedlho je to tu
no najbližších zopár dní zásielka neprichádzala
tak som si 4.5. povedal, že možno by som to mal začať riešiť...zrovna keď som to konzultoval s kolegami, tak zavolal niekto z mne neznámeho čísla...ozval sa človek z iného kúta SK (budem ho volať ČKMÚMB - človek ktorý má údajne môj balík...možno pôsobí aj tu), ktorý hovoril, že pravdepodobne má môj balík, že mi ho pošle, že tiež čakal zásielku podobnej značky a myslel si, že je to jeho balík, vraj tam bola nalepená aj jeho adresa a zospodu balíka moja...len zistí cenu poštovného a dá mi vedieť, tak som čakal...status v sledovacom linku sa medzičasom nezmenil
samozrejme ČKMÚMB sa neozval (nie každý má čas alebo chuť riešiť cudzie veci, hlavne keď nemusí) a ani status v sledovacom linku sa nezmenil
v piatok 7.5. som sa na fajront rozhodol kontaktovať predajcu, všetko som mu vysvetlil...pôvodne som mylne pochopil, že ČKMÚMB objednával z toho istého e-shopu a tak som to vysvetlil aj predajcovi, ten ma poprosil, či by som nevedel zistiť číslo balíka ČKMÚMB
hovorím si, možno ČKMÚMB balík poslal a v pondelok 10.5. príde...neprišiel
a tak som v pondelok 10.5. ČKMÚMB kontaktoval s tým, či by mi nemohol poslať číslo jeho balíka, nakoniec som sa dozvedel, že objednával odinakiaľ, ale že danú vec mi práve poslal, tak si hovorím: "fajn, začalo to mať naozajstný spád"...dal som to na vedomie aj predajcovi a dohodli sme sa, že keď to príde, dám mu vedieť
status v sledovacom linku sa medzičasom nezmenil
dnes je opäť piatok, ale už 14.5. a balík nikde, tak som si povedal, že možno by som to mal opäť začať riešiť...skúsil som teda inú cestu...cez kadejaké nezmyselné a zacyklené odkazy na stránke DHL.de som sa dostal k zákazníckemu formuláru kde som položil jednoduchú otázku: "Kde je môj balík číslo xxx?" prišla mi odpoveď, že podľa čísla to nevedia nájsť, tak som im poslal odkaz na sledovací link a opäť položil tú istú otázku...prišla ďalšia odpoveď :
"S poľutovaním oznamujeme, že nemôžeme načítať žiadne informácie z nášho systému sledovania a sledovania pomocou ID zásielky, ktoré ste poskytli. Navrhujeme vám, aby ste kontaktovali odosielateľa a dostali platné sledovacie číslo. Pre ďalšie objasnenie sa prosím obráťte na odosielateľa, s ktorým poskytovateľom poštových služieb bola vaša zásielka odoslaná. Úradné vyšetrovanie môže zahájiť iba náš zmluvný partner, v tomto prípade zasielateľ." toto som dal obratom na vedomie aj predajcovi-zasielateľovi
paralelne z prvým formulárom som našiel aj iný formulár, kde som tiež položil otázku, kde mám balík, prišla mi odpoveď zo slovenského DHL, tak sme si písali a v druhom maily som dostal túto odpoveď:
"Ked zadate ZIP code prijemcu a teda Vas stale nic? Skusil by som si to preverit s odosielatelom lebo ako ste mi poslali stále je tam posledna aktivita processed in Export center, na Slovensku tieto prepravy riesia spolocnosti IN-Time pripadne Slovenska Posta, pri In-Time ale potrebujete tracking cislo zacinajuce 703 vacsinou sa tam ale da preklikat cez stranku Nemeckej DHL , pri Poste pod tymto nic neevidujem,"
tak som mu poslal:
"Ok, ďakujem pekne za odpoveď.
Nechcem Vás tým zaťažovať. Možno to je podnet pre Vás na prehodnotenie spolupráce s rôznymi dodávateľmi. Pretože zásielka bola pravdepodobne odovzdaná niekomu inému. Mal som od toho človeka telefonát už pred dvoma týždňami, s prísľubom, že mi to pošle. Dosiaľ sa tak nestalo a on ani nie je povinný tak urobiť. Takže hľadám riešenia, aké existujú. Kontaktoval som aj odosielateľa, ten je tie v tejto veci liknavý. Ale keďže hovoríte, že v tom môže "mať prsty" IN-time, tak mi to začína byť jasné. V každom prípade Ďakujem budem pátrať ďalej."
prišla mi odpoveď:
"O týchto problémoch už vieme dlhodobejšie a nie ste prvý s kým to riešim, posúvalo sa to aj na DHL DE stranu aj na regionalnej urovni kedze ako hovorite zakaznici si myslia ze to riesi DHL na Slovensku ale nie je to tak a skodi to teda hlavne našemu menu, ak ale nevidím update na stránke DE neviem Vám to vypátrať ,
Držim teda aspoň palce že sa Vám to podarí"
Potom som samozrejme opäť kontaktoval predajcu a poprosil ho, aby zahájil vyšetrovanie, odpísal mi, že zaháji a že mi zároveň pošlú novú vec, ale ak mi ČKMÚMB pošle už raz poslanú vec, že by bolo fajn, keby som im to poslal naspäť
momentálne mám "motýle v bruchu", lebo trikrát sa vyspím a je pondelok...možno to naberie spád