Krizia sa vzdy. Na obrazku je krizenie cez dve (bezne byva cez tri - krizi sa az s tretou opacnou spicou), preto je to take viac zalomene.
23.03.2021 - 23:29:43
00
Ale je to zle... Prvé kríženie od naby je o. k., druhé ma byt ako prvé! T. j. špica iduca zvnutra naby ma ísť aj pri druhom kríženi zvnútra, nie zvonka.

Tomu, čo to vypletal treba prsty polamat.
23.03.2021 - 23:32:00
00
Toto je ilustračný obrázok iba. Lebo ja to mám teraz takto. Na 24 špicovych kolesách - 2 krát krížený výplet. Ide o to že koleso mi pri jazde dosť ohýba - počuť občasné šuchnutie kotúča ako keď je voľné ložisko, ale náboj je úplne nový. Myslel som že to je len modifikácia oproti staightpull špicom, ale tam to mám tiež na jedných kolesách prepletené a ma druhých priame (bez kontaktu špicov).
23.03.2021 - 23:41:22
00
JoKo napísal:
Ale je to zle... Prvé kríženie od naby je o. k., druhé ma byt ako prvé! T. j. špica iduca zvnutra naby ma ísť aj pri druhom kríženi zvnútra, nie zvonka.
Tomu, čo to vypletal treba prsty polamat.

Tebe prsty polamat za to, co tu vypisujes :) Je to bezny Two-cross
https://www.bikeradar.com/features/a-quick-guide-to-spoke-lacing/
23.03.2021 - 23:55:42
04
Ale na Bikeradare je 32 spicove koleso s dvojitým krížením, s druhým krížením dosť ďaleko od naby. A na tom, čo dal foto vidíš, že to nie je dobre, špice sa krútia, krízia sa príliš blízko pri nabe, sú poohybne.

Vypletal som si len 36 drátové kolesá, kedysi dávno, ale presne tak ako je to na Bikeradare - vnútorná sa kríži zvnútra, zvnútra a tretí raz s vonkajšou zvonka. Teraz mam kolesá campy a fulcrumy, predné jednoduché radiálne, zadné trojite...
24.03.2021 - 00:17:55
00
Dík chlapi za reakcie,
Mne išlo v podstate o to, že tak ako je to v červenom krúžku je napletené koleso a ja by som chcel koleso prerobiť tak ako je to v zelenom krúžku. A to ma zaujímalo, že či také riešenie niekto používa a má dostatočnú tuhosť ?
To riešenie s tými deformovanými špicami nie je na nakopanie do zadku, lebo kolesá tak prídu aj z továrne vypletené. Mňa len zaujíma prečo to tak robia, lebo to vyzerá otrasne a hlavne to nerovnomerne doťahuje špice ako keď špice idú priamo bez trenia medzi sebou.

Ale keby mi tu niekto napísal, že to pridáva 30% tuhosti, tak kašlem na to a vymením len niple za SQUOROX od DTswiss, ktoré majú guľovú dosadaciu plochu a mali by lepšie roznášať to pokrivenie, ktoré vychádza príruby náboja.

Ako hovorím originál koleso Roval Control zo straightpull špicami má výplet tak ako ho chcem ja prerobiť a špice sa v krížení nedotýkajú. okrem toho kolesá roval majú vpredu na polovici kolesa radiálny výplet a to koleso bolo pôvodne tuhšie ako po prepletení na tento 2 krá krížený výplet. Dokonca pôvodné špice boli 2-1,4-2 a teraz mám 2-1,8-2 a koleso je omnoho mäkšie - až nejazditeľné.

Prílohy:

vyplet.jpg
vyplet.jpg 639.83 KiB thumb_up0thumb_down

24.03.2021 - 12:28:50
00
Pri krížení má ísť jedna poza druhú tak, aby o seba opierali. Na tuhosť to má vplyv . Radialny výplet z jednej strany tiež pomáha k lepšej tuhosti . Vzdialenosť prírub na náboji a aj to či je ráfik asimetrický , alebo nie. Poslali Ti správne upletené kolesá a keď Ti kotúč šúcha do doštičiek, nemá to nič spoločné s výpletom
24.03.2021 - 12:52:11
14
Ten vyplet aj s krizenim vyzera OK. Ja zijem v tom, ze standard je krizit.
3x je bezny vyplet. 2x sa tusim pouziva najma vtedy, ked je menej spicov (24).
Aj straight-pull 2x sa moze krizit.

Co vravi google:
https://bicycles.stackexchange.com/questions/8432/is-it-really-necessary-to-physically-cross-interlace-the-spokes-on-traditional
https://www.mtbr.com/threads/why-crossing-spokes.945111/
24.03.2021 - 13:02:17
12
Dík za reakcie k tomu výpletu nešťastnému a aj za nejaký schopný článok, kde to celé je vysvetlené...ešte to idem detailne preštudovať, lebo zbežne čo som pozeral, tak chlapík tam netvrdí striktne prekrížiť s dotykom, ale píše tam pre a proti obidvoch variánt.
S tou tuhosťou výpletu a cinkaním kotúča v podstate tiež pátram akým mechanizmom by k tomu dochádzalo, ale zdá sa mi, že to robí cez slabo napnutý výplet. V tých článkoch sa píše, že prekrížený výplet s prepletením špíc práve podstatne zvyšuje pozdĺžnu stabilitu kolesa. Mne sa koleso ale zdá netuhé priečne, keď ideš napr. medzi kameňmi a dostávaš údery zboku a to akoby sa prenášalo na celý náboj.
24.03.2021 - 16:37:10
00
cinkanie kotuča nemá s výpletom nič spoločné, kotuč je nánáboji a oske k vidlici, bud ma volu naboj alebo je maká vidlica a kruti sa
24.03.2021 - 16:52:42
02
Moja skusenost je taka, ze kamarat vyplietol koleso a nechcelo sa mu prave preplietat jeden spic pod druhy tak to vyplietol jednoducho bez "dotyku" v krizeni a prisiel za mnou s tym ze mu daco cinka v prednom kolese pri prejazde zakruty a len ked ide do jednej strany, a prisli sme nato ze jeden spic ktory bol volnejsi sa v ramci pruznosti zacal dotykat strmena brzdy a ocuchal farbu, po prepleteni tak ako to ma byt uz bolo vsetko v poriadku a spice od strmena boli dalej a problem zmyzol. Proste vonkajsie spice boli viac vonku a pri pruznosti ktora vzniká pri naklonenom bicykli tie spice isli este viac von, ked su prekrizene popod tak ich ten druhy spic drzi na uzde. Toto je moja osobna skusenost, cize moze to byt len domnienka ale moze to byt fakt.
24.03.2021 - 17:11:06
02
A presne to uzatvára vidlicu na spodku - tuhý celok - náboj a koleso. A keď je to koleso netuhé tak to prenáša na vidlicu a vzniká priečna nestabilita. Akože ja to mám viacmenej vysledované, lebo to koleso som používal úplne presne s tým istým kotúčom a brzdou v rovnakom stave aj predtým ako sa preplietlo. Náboj je násobne kvalitnejší ako ten pôvodný, takže v ňom to nie je. Len výplet je podstatne iný ako ten predošlý. Ešte by tomu čiastočne mohli pomôcť torque caps, alebo sú veľké výrobné odchýlky na vidlici - len to sa mi tiež nezdá, lebo na druhých paradoxne úplne obyčajných hliníkových kolesách, ale 28 špicových straightpull mi to nerobí. Vidla je tiež z tých tuhších - ale nie je to 36-ka ani 38-ka, takže istý pohyb na nej bude.
24.03.2021 - 17:28:37
00
branomelis napísal:
Ale keby mi tu niekto napísal, že to pridáva 30% tuhosti, tak kašlem na to a vymením len niple za SQUOROX od DTswiss,

ak vymenis normalne niple za squorx, najprv skontroluj dlzku spicov, squorx vyzaduje dlhsie... ale ak sa nemylim, aj obycajne polyax Sapim maju zhodnu vhodnu hlavu ako squorx

inak tiez som sa stretol s 2x krizenim s aj bez prepletenia, tiez si myslim, ze to suvisi s tuhostou
24.03.2021 - 21:25:54
00
Robil som to cez nejaký konfigurátor a meral som aj pôvodný špic a vyšlo mi to o niečo kratšie ako pôvodné. Ale pôvodné boli o kus dlhšie, cez hlavičku niplu boli dosť vnútri. Squorox by mal byť dlhý až 15mm - v podstate by mal mať navyše tú TORX hlavu vnútri ráfu a to polguľové sedlo.
Ja to celé robím len tak pokusne, len poskúšať určité teórie. Aj tak si budem dávať keď prídu zbytočné financie asi robiť novú sadu odolných a ľahkých kolies, lebo tieto rovaly majú vnútornú šírku len 22 alebo 23mm neviem už presne. Tak možno pôjdu potom na druhý bicykel :)
24.03.2021 - 22:17:34
00
Ahojte,
Vedel by mi niekto odporučiť dobrý servis v KE (zatiaľ mám len negatívne skúsenosti), alebo niekoho schopného, kde by mi vedeli vycentrovať a skontrolovať tuhosť výpletu? 50mm carbon + Sapim race + Power way.
Vďaka
23.05.2021 - 11:08:44
00
keyboard_arrow_up