Ahoj,mam dvojplatnu..problem je len velka..je kus ohnuta,ale to netusim ci to tak ma byt..Ide o to ze sucha o presmykac..a to bud v polohe ked je na kazete najmensie koliesko,alebo najvacsie, ktore pouzivam.. S dorazmi som sa hral,ale zatial si neviem rady..Ak by boli nejake napady,potesili by moje usi :)
06.09.2020 - 20:32:07
00
Veľkú pílu nastavuješ napnutím lanka, spodnú iba dorazom.

Čiže najprv si nastavíš dôraz aby ti na najmenšom nešúchalo a potom nastavíš lanko tak aby ti na najväčšom nešúchalo.

Prešmyk by mal byť cca 2-3 mm od zubov veľkej píly

A nie, píla nemá byť krivá, ale niektoré kľuky na štvorhrane to bežne robili
06.09.2020 - 21:08:06
00
Ja malu pilu neriesim..Len velku. Nerozumiem ti

ak nic nepomoze tak to vyklepem kladivom
06.09.2020 - 23:27:36
00
Vyriešené,trochu som presmykac ohol kliešťami. On bol celkovo dosť šikmo ohľadom reťaze.
07.09.2020 - 11:51:38
00
Ahoj je to jednoduche, nepojde ti to, Ono to nie je vymyslene tak aby si mohol na velkej aj male pouzivat cely rozsah kazety, na velkej mas radit spodnych 6, na malej vrchnych 6. Na niektorych setupoch sa to da vyladit tak ze idu vsetky kombinacie bez trenia, ale navrhnute to je na pouzivanie ako pisem vyssie. Pripadne si pozri navod k danemu drivetrainu, tam su aj obrazky ;-]
07.09.2020 - 11:55:35
00
Ja som nič nepísal o rozsahu celej kazety. Najväčšie koliesko vzadu používam štvrté odhora. Ale ako som už písal,už je to ok..Problém bol,že presmykac nebol vodorovné s prevodnikom.
07.09.2020 - 12:43:25
00
Myslíte, že nejaký prešmyk dokážem dať cca o 1cm nižšie, napr. GRX. Či úchyty na prešmyku sú rovnaké, len treba iný úchyt na ráme :?:

Prílohy:

006C6CA9-E30D-4A3B-A35C-697220C2B109.jpeg
006C6CA9-E30D-4A3B-A35C-697220C2B109.jpeg 232.54 KiB thumb_up0thumb_down

23.05.2021 - 15:59:25
00
Skús toto.. aj keď 30€ za takú... ... No poštuduj... Hlavne ako a či ti zaradí potom na 34z... https://shop.fullspeedahead.com/en/accessories/road-gravel/supercompact-adapter
23.05.2021 - 17:01:17
00
Len tam na prešmyku je poistná skrutka ktorá sa opiera o držiak na ráme. Ak by som to dal nižšie, bude sa opierať o “mäkký” karbón a prederaví ho (ale neviem nakoľko je dôležitý a či musí byť pritlačený o rám)... Keď som mal prešmyk s objímkou dalo sa to nastaviť presne a radilo to 100%. Teraz to radí odhadom tak 98%. Ako nie je to 100% ale dá sa s tým žiť :)
23.05.2021 - 17:08:57
00
To už ty musíš vedieť, či ti to tam bude vhodné. Myslím že GRX presmyk nepôjde nižšie len má iné zakrivené klietky na 46-48z ale neskúšal som tak netvrdím to na 200%. Btw nemyslím si že ten rám bol designovany na takúto voľbu prevodov, z môjho pohľadu trochu neštandardné. Nemám teda nejakú extra kondíciu ale 50z mi príde v pohode na bežné jazdenie vo všetkých terénoch. Zaujímavá voľba prevodov... samozrejme keď to vyhovuje OK, len narážam na to že výrobcom je to ukradnuté... Inak by to bolo na objímku lenže aero aero integrácia...
23.05.2021 - 17:27:02
00
Ja pri 30km/h (najbežnejšia rýchlosť po pahorkatine) a 46z prevodníku radím presne stred kazety. Keď som mal 50z musel som radiť a krížiť reťaz na veľkých pastorkoch kazety. Takže pre mňa je 46z podstatné, pri 40-50km/h radím najťažšie pastorky a rýchlejšie ani neviem ísť, priemerky aj tak mám tesne pod 30km/h :)
Veď to, ukradnuté, už som niekde písal, že keď je to dobré pre pretekárov, musí to byť dobré pre všetkých - zmýšľanie výrobcov :tmi:
Ale dik za radu, aj keď znie: zmier sa s tým :(
23.05.2021 - 17:58:05
00
milos21 No stále môžeš vyskúšať ten GRX resp. keby bola možnosť ho aspoň primerať v obchode dajakom. Ale ako som si dal k sebe dva obrázky cca v mierke neprišiel mi ten úchyt resp. klietka v inej pozícií len GRXkový mal inú rádius klietky... ALe to je stále akademická debata. Potom som vedel o tých adaptéroch.

A čo tak skúsiť ultegra kazetu 14-28 a ten 50z prevodník? mohol by si dosiahnuť podobný efekt a prešmyk by fachal, compact vyzerá krajšie a 14-28 má perfektné odstupňovanie po jednom zúbku až na najľahšie prevody... Skús si prerátať prevody na ten stred kazety...
23.05.2021 - 18:47:25
00
To som už riešil, prišiel by som o 2 najťažšie prevody a pri vyššej kadencii to robí rozdiel už 10km/h (45km/h namiesto 55km/h). Pri 50z prevodníku by musela byť kazeta 12-28z a aj na nej by som radil vyššie pastorky, lebo zmena je iba na najmenších pastorkoch. Proste ideál pre mňa je 46z, mám to roky odskúšané aj na dlhých 300km výletoch, aj po rovných dolňakoch. Ale ako som mal dopredu vedieť, že ma výrobca rámu prechytračí?
23.05.2021 - 20:11:50
00
prosim vas, ako funguju medzipolohy pri radeni? aby sme sa lepsie rozumeli, oznacme polohy 1 az 4 (od ramu doprva). ked preradim z maleho prevodnika na velky, ma to ist na 3. polohu a v pripade potreby dalsim dotlacenim velkej paky sa ma klietka posunut do krajnej 4. polohy (najtažsi prevod)?

a naopak, ak preradim z velkej na maly prevodnik, ma preradit na 2. polohu a nasledne dalsim klikom ma ist do 1. polohy (najlahsi prevod)?

vymenil som presmykac Ultegra 6800 za 105 R7000 a radi to z maleho prevodnika hned do krajnej 4. polohy. az dalsim klikom dosiahnem 3. polohu. ma to tak byt? mam v tom hokej a to jazdim cestne bicykle viac ako 15 rokov ?‍♂️. len posledny rok som takmer nejazdil cestu a ked uz tak s pokazenym presmykacom, na ktorom nefungovala prave medzipoloha. preto ta strata navyku.

tato nova rada presmykacov sa nastavuje odlisne a neviem ani ako maju ist tie polohy.
pri nastavovani v ktorej polohe sa utahuje lanko? v manuali o tom nie je zmienka. sponuje sa skrutkou v 3. polohe, to viem.
18.02.2022 - 02:32:57
00
divo tak ako pises z 2 to ide rovno do polohy 4 a vies si to dat do 3 (t-trim) ale aj rovno do druhej ked potlacis tu packu viac
btw tu je uplne detailny navod ako to spravne nastavit https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RAFD001-05-ENG.pdf
a neboj aj v servisoch v tom maju hokej, preto si to nastavujem uz len sam (naposledy mi to nastavili tak ze tam boli len 2 polohy namiesto 4 :D :D )
18.02.2022 - 22:50:42
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty / Prehadzovačky)
keyboard_arrow_up