Už tam chýbala iba tá druhá sliepka Cigániková. Aké majú posledné dve nehody súvis s bezpečnou vzdialenosťou pri predbiehaní? V jednom aj v druhom prípade porušili vodiči platné zákony. Možno mali cyklisti čierne dresy bez blikačiek. Možno išli rýchlo a vodiči zle odhadli vzdialenosť. Boli to športovci, tak pomaly asi nešli. Ale vodiči porušili platné predpisy, že sa nevenovali riadeniu etc. Nedali prednosť v jazde.
Autá / motorky cez deň musia svietiť. Cyklisti nie. Dokonca zrušili aj povinnosť nosiť prilby. Často sú neviditeľní a bez ochrannej prilby. Tu je jeden z najväčších problémov. Nemá to žiadnu logiku.
Sliepka sa iba zviditeľňuje a loví voličov medzi cyklistami. "Bojovníčka za práva cyklistov".
Btw, tá bezpečná vzdialenosť je pekná, ale ako bude kto kontrolovať 150 cm? Ono je to iba o mentalite ľudí. Kto je ohľaduplný, robí to aj dnes. A ostatných zákon ktorý sa nedá vymáhať neprinúti.
Navyše si nespomínam na medializovanú nehodu s cyklistom pri predbiehaní. Väčšinou je to pri odbočovaní auta či cyklistu alebo prechádzaní cez cestu. Rsp. neosvetlení cyklisti bez reflexných prvkov v noci. To je ďalšia vec, čo by tá sliepka mohla riešiť, keby chcela. Zákon presne definuje veľkosť a umiestnenie reflexných prvkov na bicykli. Ale zabíja to jedným paragrafom, že všetky presne definované reflexné prvky na bicykli, možno nahradiť nedefinovanými reflexnými prvkami na oblečení. A cyklisti to berú tak, že malé Casteli logo na drese nahradí všetky reflexné prvky, čo mali byť na bicykli. A možno je to v súlade zo zákonom. V UK npr. majú presne definované čo musí mať
bicykel medzi západom a východom slnka. A žiadne odrazky na oblečení, dokonca ani
svetlo na prilbe sa neakceptuje. Je to jednoznačne definované. Aj keď si nie som istý, či to niekto kontroluje. Čo už je iná vec. Do úvahy sa to berie istotne pri nehode.